webForumDet fria alternativet

Formel 1 2009

Sport

105 svar · 5 297 visningar · startad av Lasp · sida 4 av 6

Frågan, av Lasp

Nu är det bara ett lopp kvar i 2008 år s formel 1 Ett hyfsat år får man väl säga! Men nu kommer det att hända saker med varvtider och annat! Allt kommer att bli utplånat under 2009 eftersom man får använda sig av lagrad energi. Äntligen en riktigt bra grej för oss vanliga bilister på sikt! <http://www.autobloggreen.com/2008/08/06/kers-formula-1-hybrid-system-will-not-be-delayed/> Saxat fram FIA-re

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200914 inlägg

Michael Schumacker är säkert riktigt sugen ..... jag skulle satsa en 1000 lapp på att han kör igen

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Lasp skrev:

Så får vi se vad som händer med andreförare i Ferrarin.

Det verkar ju vara bekräftat:
http://www.michael-schumacher.de/?page=news&story_id=82078&lang=uk

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Japp Nu är det dags för kval igen
4 st att lyssna på eftersom TV6 sänder ut även det norska ljudet!

..och jag hade ljud via Skype från Viasat Motor och det lät också himla konstigt, var två andra kommentarer (svenska) i bakgrunden och till och från lät det som om Eje pratade med dom, samtidigt som Janne kommenterade loopet.

Hemskt konstigt...
Härligt med dubbelt McLaren i topp, är dom på väg tillbaka tro?

Skall bli ett spännande lopp imorgon. Kul att inget är statiskt. Men visst är det märkligt att man inte kan hålla en bra tid med en Ferrari!
Är det någon som har testat Kangoro manicken?

Sicket härligt resultat. De sex främsta bilarna var helt rätt. Men inte tror jag att Hamilton grämer sig för mycket! Det var ju "fel" Brawnbil som vann ;-)

Fan, var glad fram till det där depåstoppet... jaja... hoppas det blir vinst på Spa istället.
Ska bli spännande att se vem som får köra Ferrari nästa vecka (om inte Massa gör det), för den där sopan lär ju inte få chansen igen.

Jag hade även tänkt att lägga in en rad om Rubens vinst, 5 år sedan sist, 82 race.
Det kallar jag proffsig hängivenhet, så har han haft bra bilar tidigare också.
Men nu är det jämt på materialfronten tycker jag. Kul med olika längder på McLaren bilarna.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Riktigt bra race. Spänning och roligt att se att loppet inte bara avgörs på banan.

Intressant att Badoer, som ersätter Massa, blir sist i kvalet. Då får vi ju lite svar på vad föraren betyder gentemot bilen!

Laddat för en intressant start i morgon.

Riktigt bra race. Så här skall det vara! Strategi och kalla nerver!
Tänk att 10 förare har satt snabbaste varv under denna säsong. Vilken spridning.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hm, är det bara jag eller är det fler som tappat intresset rejält för F1 sen Viasat slutade med direktsändningen av loppen i sexan?

Jag vill inte gå (surfa) med skygglappar i flera timmar för att undgå resultatet av loppet tills jag kan se sammandraget på en kanal jag kan se...

Tack Viasat. Tack. :bla

Håller med dig om detta med sammandraget. Man vågar inte ens klicka på nyheterna, därför skrev jag heller inte resultatet ;-) Det var första gången som jag körde OnDemand via datorn. 109:- för möjligheten att slippa reklam, få lite mer info, och framförallt att kunna köra LiveTiming parallellt!
Men visst kan man ställa sig frågan? Varför skulle Viasat sända live direkt utan kostnad!
Idag funderade jag ett tag, men så kom jag ihåg hur mycket jag betalar för att se loppen live på plats ;-). Då handlar det också om tid, från Torsdag till Måndag.

Lasp skrev:

Men visst kan man ställa sig frågan? Varför skulle Viasat sända live direkt utan kostnad!

Varför inte? Med ett sammandrag får man, åtminstone enligt mig, inte fascinationen av ett helt lopp, allt snack om taktik från kommentatorerna, känslan av LIVE när det händer nåt. Inte alls samma geist i kommenteringen när de snackar till hopklippta bilder de redan sett en gång. Dessutom klipper de direkt efter målgång, varken defileringsvarv, prisutdelning eller presskonferens får man se.

Frågan är då om detta lockar folk att betala för att se resten? Nu menar jag inte de redan frälsta, utan att locka nya tittare/kunder. Mig irriterar det bara när de säger att "nu får vi se resten i betalkanalen".

Sen kan man ju filosofera kring vad de motorintresserade tycker nu på tisdag-onsdag när deras "kanal med enbart motorsport" fylls med fotboll... :OO

Jomen nu förstår jag inte! Om det skall vara Gratis för att locka tittare, varför skall då folk betala!
Läs igen ditt svar en gång till :stefan;
Men det allvarliga kommer väl idag med Renaults fejkade krash! Hur f...n kan man räkna fram ett sådant scenario?
Att vi lever i en kapitalistisk värld vet jag! Men att F1 skulle vara så ruttet ;-((

Lasp skrev:

Men att F1 skulle vara så ruttet ;-((

Sånt "beteende" finns ju överallt vad det än gäller, så jag är inte ett bugg förvånad.

Kul förresten med kvällsrace nästa vecka, får hoppas att Lewis kommer tillbaka och ger fan i att skrota bilen på sista varvet...

Lasp skrev:

Jomen nu förstår jag inte! Om det skall vara Gratis för att locka tittare, varför skall då folk betala!
Läs igen ditt svar en gång till :stefan;

Jag letar incitament till att köpa kanalerna. Vissa kanske reagerar som Viasat vill och slantar upp utan knyst, men jag blir bara irriterad.
Dingal med nåt smaskigt framför näsan på en men så snart man greppar efter det så rycks det undan med kommentaren att "vill du ha allt får du minsann betala för det"...
Att på det sättet tvinga folk att köpa kanalerna är så ruttet så jag saknar ord. Visst är det kapitalism i sin råaste form, men det är inte vackert.

Som jag varit inne på tidigare i den här tråden tycker jag att Viasat gör helt rätt, eftersom dom visar racet i sin helhet utan reklam måste pengarna komma in från något annat håll, t.ex. i form av en betalkanal.

Om du är intresserad av formel 1, köper man kanalen, är du intresserad av Gnaget (att döma av din avatar) så köper du säsongskortet till TV'n eller "på riktigt" för att följa matcherna.

Att skylla sitt minskade intresse för något p.g.a. att det börjat kosta pengar är inget bra argument, tycker jag iaf. Är man intresserad av något och vill ha det, måste man ofta betala för det, sen spelar det ingen roll om det är ett formel1 lopp eller en tröja...

MickeA.com skrev:

Som jag varit inne på tidigare i den här tråden tycker jag att Viasat gör helt rätt, eftersom dom visar racet i sin helhet utan reklam måste pengarna komma in från något annat håll, t.ex. i form av en betalkanal.

Om du är intresserad av formel 1, köper man kanalen, är du intresserad av Gnaget (att döma av din avatar) så köper du säsongskortet till TV'n eller "på riktigt" för att följa matcherna.

Att skylla sitt minskade intresse för något p.g.a. att det börjat kosta pengar är inget bra argument, tycker jag iaf. Är man intresserad av något och vill ha det, måste man ofta betala för det, sen spelar det ingen roll om det är ett formel1 lopp eller en tröja...

Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad som irriterat mig med Viasats upplägg, men äntligen trillade poletten ner! :i

De har ju kapat direktsändningarna! Vi har alltid alltid kunnat se ett helt lopp, ända sen Tv4 började sända F1 - men det Viasat gjort är att ta bort dom och ersätta med de vingklippta sammandragen och försöka tvinga in folk till betalkanalerna.

Det är som om de inte litar på sin egen produkt med visning av tidsträning, kval osv, utan måste på något sätt tvinga tittarna att köpa hela paketet för att se hela loppet.

Ni kan säga vad ni vill, jag tycker fortfarande det är uselt. ;)

/red
Vad som skulle vara riktigt intressant är att jämföra tittarsiffror, både nuvarande direktsändning med sammandrag, men också med förra årets "publika" direktsändningar. Men det finns väl inte en chans i helvete att Viasat skulle redovisa det. Eller?

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)