webForumDet fria alternativet

Premier League 2008/09

Sport

42 svar · 2 641 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Hög tid att denna tråd skapas tycker jag!

Inte minst med tanke på Liverpools sköna (och högeligen efterlängtade) vinst mot Man U hemma på Anfield - något som inte hänt på många år...

Men idag gick det alldeles utmärkt, Liverpool hade fler avslut, fler skott på mål och fler bollar i nät, även om Wes Brown hjälpte till lite med det första. :e

Och eftersom min engelske svåger är West Ham kunde jag inte undgå att notera att de torskade borta.. mot West Bromwich? :o

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Grymt! Vilken start de har fått i PL! Kanske de kan hålla hela vägen...var ju länge sen sist.

Sådärja, då var första Merseysidederbyt avklarat och det gick ju galant! 2-0 efter två mål av Torres och dessutom två bortdömda mål.

Nu var ljudet på O'learys minst sagt kasst idag, så jag hörde den inte, men den sjöngs säkert...
His armband proved he was a red, Torres, Torres... :birp

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

:stefan: skrev:

Sådärja, då var första Merseysidederbyt avklarat och det gick ju galant! 2-0 efter två mål av Torres och dessutom två bortdömda mål.

(y)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...och en stabil 2-0-insats av United. Vackert 2-0-mål förövrigt. Men jag är inte särskilt imponerad av Berbatov än så länge.

Man City - Liverpool, Canal+ Sport2 idag kl.16.00 (y) (y) (y)
Gerrard i kanonform. Heja Reds!!!!!

Danne V skrev:

ManU - Liverpool, Canal+ Sport2 idag kl.16.00 (y) (y) (y)
Gerrard i kanonform. Heja Reds!!!!!

Ehum. Man City ska det vara. United slog Blackburn borta igår med 2-0.

Dryden skrev:

Ehum. Man City ska det vara. United slog Blackburn borta igår med 2-0.

Oj...hehe... :r :r :r
Blev både blött o sent igår... :OO
Ändrat nu. Tack.

Ojojoj, kan Liverpool fortsätta vända matcher såhär kan det räcka riktigt långt i år! Fast då får gärna Chelsea ge fan i att vinna med så många mål... :e

Zakis 2-1 var ju inte tråkigt nånstans, grymt imponerande att öht få den på mål och sen i mål dessutom... Men Kuyt ville ha ett annorlunda slutresultat, det tackar vi för. ;)

Det gläder mig något makalöst, oerhört, sjukt mycket att kunna skriva Chelsea - Liverpool 0-1! (y)

Första hemmatorsken för Chelski på 4½ år och vilka fixar det? The Reds! :D

Men fy fan vad nervös jag var sista kvarten... :e

Liverpool är därmed förlåtna för alla de gånger de spräckt mina stryktipsrader de senaste 4½ åren. Lyckligtvis fick jag aldrig in raden igår eftersom jag troligtvis (kommer inte ihåg riktigt) inte hade givit Liverpool ens en chans på en halvgardering. :e

Nästa vecka är det nästa toppmöte på Stamford - Hull på besök! :P

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

YNWA!!! :birp

Jaha, där kom årets första torsk... Men mot Spurs? :x

Sen vet jag inte om Carragher får spela mot Tottenham nästa år, han gör ju tydligen självmål så snart de möter dom. Men nu var han trots allt ganska oskyldig, han och en Spursspelare skallar ihop vid en hörna och bollen studar på honom och rakt in bakom Reina. Typiskt.

Till råga på allt gick Chelsea om och upp i ledning. :bla ;)

Vilken vecka. Först avgudar jag L'pool för bortasegern mot Chelskij, sedan tappar Arsenal poäng först mot Spurs efter en makalös upphämtning för att sedan igår torska borta mot Stoke - samtidigt som Spurs vänder och vinner mot L'pool. Allt till tonerna av United-segrar (förutom 1-1 förra helgen då).

Och nu tutar vi vidare med CL och Celtic på onsdag.

Tre "skapliga" mål under Arsenal - Man U och nu två snabba i första av Keane (äntligen) under Liverpool - West Brom. Trevligt att se att han börjar hitta mål även i ligaspelet, men fortsätter Riera dribbla bort sig själv kommer han snart få gå av plan i utbyte mot Torres som The Kop redan sjunger om...

Det var tyst under tysta minuten på Emirates, men på Anfield trodde jag de stängt av ljudet helt - det var knäpptyst!

Nu börjar snart andra.

Herregud, man kan ju tro att Howard Webb får provision på att ge United-spelare gula kort. Jävla pajas att försöka sätta sig själv i fokus. För bövelen. Skönt att United vann i slutändan trots allt, allt annat hade varit patetiskt ovärdigt.

Jag såg bara slutet på matchen, men kul att Ronaldo fick rött. ;)
Mycket snack om att han trodde att det var avblåst, men jag är av den enkla uppfattningen att man inte ska chansa och att ta med händerna i straffområdet borde sitta i ryggmärgen på varje fotbollsspelare att det gör man inte. Punkt.

Han får skylla sig själv.

För övrigt är jag irriterad över att Torres gått sönder under ett landslagsuppdrag - igen. :x

:stefan: skrev:

Mycket snack om att han trodde att det var avblåst, men jag är av den enkla uppfattningen att man inte ska chansa och att ta med händerna i straffområdet borde sitta i ryggmärgen på varje fotbollsspelare att det gör man inte. Punkt.

Givetvis. Men eftersom det är Ronaldo vi pratar om och Webb som kortglad domare idag så hade han nog åkt även om han nickat bollen. "Spelförstörelse, du nickade iväg bollen efter avblåsning", trots att han inte blåst. :OO

Undrar hur Webb är i sitt ordinarie yrkesutövande (polis).

Dryden skrev:

Givetvis. Men eftersom det är Ronaldo vi pratar om och Webb som kortglad domare idag så hade han nog åkt även om han nickat bollen. "Spelförstörelse, du nickade iväg bollen efter avblåsning", trots att han inte blåst. :OO

Undrar hur Webb är i sitt ordinarie yrkesutövande (polis).

Äh, sluta skylla på domaren i tid och otid nu, det börjar lukta lite rättshaverist... ;)

Mycket trevligt dock att Chelsea gick på en nit mot Arsenal, första målet är ju offside, men med självmål och andra kliniska målet är det ju inte mycket att snacka om.

I morron möter mitt Liverpool svågerns West Ham och förhoppningsvis är det tre poängs ledning om drygt ett dygn. ;)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Ronaldo skulle fått rött redan vid hans första gula. Han är en jävla fjant som håller på med gester och annat trams mot domaren. Ut med honom!

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)