webForumDet fria alternativet

OS Beijing 2008

Sport

252 svar · 9 864 visningar · startad av Danne V · sida 9 av 13

Frågan, av Danne V

Kallur kanske missar helt. Holm verkar darrig. Klüft kommer knappast att nå pallen. Ohlsson ställer in. Hanna Ljungberg skadade sig imorse. ... hm.....vem kommer att överraska? Föresten, är inte fotbollslandslaget med? Vad har jag missat?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Reportern får ju välja sina frågor lite bättre än så. Han tryckte verkligen på ömma tår.

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Hur slutade matchen mellan fotbollsdamerna brasilien/tyskland?
Kommer inte in på SVT servern är full.

Edit: har hittat resultatet 4-1 till brasilien, minnst 1 mål av Marta, såg inte hela matchen.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Mysko skrev:

Hur slutade matchen mellan fotbollsdamerna brasilien/tyskland?

Har jag tipsat om den officiella OS-sidan tidigare?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jag har fortfarande svårt att svälja detta...vi är ju ett litet land med ganska få medaljhopp.

Alshammars blixtlås ballar ur...
Thörnblad kvalar inte ens in...
Nystrand kommer sist...
Ara blir bortdömd och utkörd...
Kallur går i backen...
Lassi blir sjuk...

Man bara undrar vad som kommer att hända med dom andra. Blir Holm attackerad av måsar? Kommer Wissman att få diarré...?

:(

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag har inte lagt mig i denna tråd tidigare, men måste be om att få komma med en kommentar!
Har SVT bestämt att vi alla har alzhajmers eller light versionen iallafall, eftersom man matar samma bilder om och om och om igen!

Det roliga med detta inlägg var att stavningsprogrammet föreslår Halvmesyr och socialfall för iallafall!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Lasp skrev:

Det roliga med detta inlägg var att stavningsprogrammet föreslår Halvmesyr och socialfall för iallafall!

Det korrekta är "i alla fall", kanske därför du får lustiga förslag. ;)

Dryden skrev:

Ehum. Han plågar henne verkligen. Stackarn står och nästan gråter och han vägrar att släppa henne. Suck.

Jag ville inte se intervjun eftersom jag anade vad som komma skulle. Såg ju (och genomled) intervjun i VM förra året...

Tydligen upprepades alltså samma sak. Hon är ju så jäkla mån om att aldrig säga nej till intervjuer att dom borde fatta att hon skulle ställa upp fast hon grät. Kunde dom inte ha gett henne en halvtimme...Vad hade det gjort???

Förbannade pappskallar....

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Stackars Sanna :( :x

Uggla? Eller hörde jag fel? Vad snackade han kanotisten om? :q

Danne V skrev:

Jag ville inte se intervjun eftersom jag anade vad som komma skulle. Såg ju (och genomled) intervjun i VM förra året...

Tydligen upprepades alltså samma sak. Hon är ju så jäkla mån om att aldrig säga nej till intervjuer att dom borde fatta att hon skulle ställa upp fast hon grät. Kunde dom inte ha gett henne en halvtimme...Vad hade det gjort???

Förbannade pappskallar....

Jag har inte så mycket emot att de intervjuar henne utan vilka frågor de ställer. När de tar upp "misslyckandet" vid OS i Aten och på något sätt jämför mot det här så brister det för henne. Reportern hade ingen känsla för vilka frågor som var lämpliga att ställa. :bla

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

celia skrev:

Uggla? Eller hörde jag fel? Vad snackade han kanotisten om? :q

Jag tror det är nån form av styranordning de har i kanoten, ungefär som det lilla rodret man styr med fötterna i en kajak.

Givetvis var de tvungna att dra en vals och hävda materialfel när de styrde ur banan, att fetlägga sig när de satsar på K1 och (av nån skum anledning) måste köra K2 skulle nog få dom diskade...

Men att han höll masken trots reporterns "något" ledande frågor... :e

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Gein skrev:

Jag har inte så mycket emot att de intervjuar henne utan vilka frågor de ställer. När de tar upp "misslyckandet" vid OS i Aten och på något sätt jämför mot det här så brister det för henne. Reportern hade ingen känsla för vilka frågor som var lämpliga att ställa. :bla

Verkligen inte! x(

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Angående Kallur är det även upp till henne att tänka till om hon vill ställa upp. Hon borde inse vilken typ av frågor hon skulle få.

:stefan: skrev:

Jag tror det är nån form av styranordning de har i kanoten, ungefär som det lilla rodret man styr med fötterna i en kajak.

Givetvis var de tvungna att dra en vals och hävda materialfel när de styrde ur banan, att fetlägga sig när de satsar på K1 och (av nån skum anledning) måste köra K2 skulle nog få dom diskade...

Men att han höll masken trots reporterns "något" ledande frågor... :e

Som jag förstod det var det en ögla som styrlinan går igenom som gått sönder. När det gäller varför de vara tvungna att köra K2 var att det var den gren de kvalat in i. Reglerna verkar avar sådana att man kvalat in i K2 får man även köra K1. Dock måste man ställa upp och starta i K2 annars blir man diskad, men man kan inte bli diskad för att man avbryter ett lopp (många "man" ;)).

Gein skrev:

Tvärtom. Det är väl bättre att reportern ställer de frågor han vill till en tjej som fått en halvtimme att hämta sig en aning från sin förtvivlan än att han - som du tycker - ska censurera frågorna eftersom en del är "känsliga" just i det ögonblicket.

Svenska folket hade säkert kunnat vänta en stund.

Givetvis imho.

J. Rönnberg skrev:

Angående Kallur är det även upp till henne att tänka till om hon vill ställa upp. Hon borde inse vilken typ av frågor hon skulle få.

Delvis. Men dels är hon ju så jäkla mån om att vara til lags och vet ganska bra hur det kan gå för enskilda idrottare om dom kommer på kant med media, och dels fråntar det ju inte producentens ansvar att visa lite empati och respekt.

Det handlade ju trots allt inte om att helt skippa en intervju, utan att låta tjejen hämta sig en stund tills de värsta känslosvallen lagt sig.

Åsså gick det åt h-e både för Rasmus Myrgren i Laser och svenskarna i laghoppet (hästar alltså) när dom hade ganska bra chans på medaljer. :(

Nu e de verkligen stolpe-ut för Sverige.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Då är Stefan Holm inne i höjdfinalen :)
Han har såhär långt klarat 2.20 och 2.25 i första!
Go Stefan!

2.29 i första :)
2.32 i första :)

Ser bra ut!!

Rev första på 2.34

Han står över fortsatt hoppning på 2.34, och har därför 2 hopp på 2.36.

Jag tror på Silnov, han ser ju riktigt stabil ut!

Gein skrev:

Jag tror på Silnov, han ser ju riktigt stabil ut!

Jo, han ser verkligen farligt bra ut i denna final.
Stefan måste nog överträffa sig själv bra mkt för att klara av detta :l

Tyvärr hoppade Stefan ut sig på 2.36, en 4:e plats blev det.
Stämde inte riktigt trots 2 bra försök på 2.36.

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Lite gladare läsning finns att finna i maratontabellen. Totalt 588 medaljer i OS och en sjundeplats, inte ila för ett sådant litet land som Sverige. (y)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)