Hejsan!
Jag kom att tänka att när kroppstemperaturen ökar så bör ju även förbränningen öka i kroppen. Kan man då duscha sig smal? Hur länge måste jag t.ex duscha för det ska motsvara typ 30 minuter jogging/löpning i typ 11-12 km/h i kalori förbränning i så fall?
Att bada bastu är ju en vanligt metod att gå ner snabbt i vikt inför t.ex. kampsportstävlingar, men eftersom det bara är vatten som har lämnat kroppen så tas det igen så fort man börjar dricka.
Det är ju ett sätt, men det hjälper ju inte om man bara fortsätter leva som vanligt igen efteråt, precis som med alla andra metoder så måste man vara beredd att ändra livsstil, annars går man bara upp igen.
Ja, är det inte så att man avlägsnar fettceller väldigt lokalt bara.
En metod som verkar fungera bra är Maradona-metoden. Man opererar magsäcken. Lite drastiskt kanske, men men. En polares jobbarpolare gjorde det och jag kände knappt igen snubben när jag såg honom ett år senare. Ytterligare ett år senare är han fortfarande lika smal (normalbyggd, han var rätt stor innan)
Hejsan!
Jag kom att tänka att när kroppstemperaturen ökar så bör ju även förbränningen öka i kroppen. Kan man då duscha sig smal? Hur länge måste jag t.ex duscha för det ska motsvara typ 30 minuter jogging/löpning i typ 11-12 km/h i kalori förbränning i så fall?
Tack på förhand!
Ptja.... om man sitter/står tillräckligt länge, typ ett par dagar, i duschen så lär man ju i alla fall bli smalare p.g.a. av undernäring. Förutsatt att man inte tar matraster alltså. :OO :)
Var och varannan idrottare häller ju i sig ljummet vatten under träning för att kroppen inte ska lägga energi på att värma upp det kalla vattnet i magen. Rent spontant så tycker jag ju att energiförbrukningen bör öka om man faktiskt duschar kallt eller häller i sig idel kalla drycker. Men det kanske bara är dravel?
Hur som helst, så känns det inte som något effektivt sätt att minska i vikt. Gör därför som alla andra som lyckats bra; motionera mer, lägg om kosten och sov ordentligt.
Jo de är effektivt, så pass effektivt att man kan ju dö på kuppen... :l
Ehmn. Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg riktigt, men antar du att du är kritisk mot mitt ironiska inlägg ang. suana belt. Därför skulle jag vilja göra alla uppmärksamma på att spisen, strykjärnet, platt-tången och kaffekokaren kan börja ryka och ta eld om man glömmer apparaten igång.
Skämt och sido. Jag hoppas även du var ironisk, även om jag inte tolkar ditt inlägg så ;)
Så en kall dusch är alltså bättre än en varm då kroppen måste ta energi för att varma upp sig igen, jag tror att jag tränar hellre längre på gymmet än att ta en kall dusch :) Saken är inte att jag inte tränar nu utan det gör jag, tänkte mest om man kunde dra ner på träningen o kanske ersätta det med lite duschar istället då det är mycket mycket mer skönare att ta en varm dusch än att träna i många fall, men det kunde man visst inte.
Håller inte riktigt med, det finns massor av genvägar till att minska i vikt, men inte för att hålla vilkten när man väl har gått ner.
Hehe.. typ det jag menade. Jag inkluderar vikthållning i viktminskning. Jag har tidigare gått ner extremt mkt i vikt under förloppet av ett år (50kg). Det svåra är inte att gå ner i vikt.... det svåra är att hålla den.
Vad många inte förstår när de säger att de inte förstår varför man inte bara slutar äta är att man byggt upp hela sitt liv kring det.
Det handlar inte bara om att sluta ät chips eller godis, utan att göra en total förändring av sina vanor.
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2