MickeA.com skrev:
I slutändan kommer Lewis ändå ta revansch efter sitt fiasko i Sao Paulo förra året
Lasp skrev:
Jag vågar ju knappast kommetera race i denn a trå pga vissa wisserberrrar.
:birp
Ska bli riktigt intressant att se hur alla rykten om teambyten kommer att resultera. Rosberg till McLaren, Kovalainen tillbaka till Renault och Alonso, ja var?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggTrist race i början, men när Kubica väl satte bilen i betongen började det hända grejor!
Det gick ju åt fanders för Kimi, men man måste ju bli glad för Nelson Piquet Jr's första pallplats! Var stod han i starten, sextonde? Way to go! (y)
:stefan: skrev:
Trist race i början, men när Kubica väl satte bilen i betongen började det hända grejor!
Du menar väl ändå Glock? Lite läskigt det där, känns som om hans bil inte var helt okej. Det där staget _ska_ ju inte gå sönder på det sättet bara för att man kör lite på gräset.
:stefan: skrev:
Det gick ju åt fanders för Kimi, men man måste ju bli glad för Nelson Piquet Jr's första pallplats! Var stod han i starten, sextonde? Way to go! (y)
Japp, han startade som nummer 17, riktigt imponerande det där.
Tycker att det blev sjukt rörigt efter att säk. bilen kom in och det var dags för omstart.
Det är lustigt att Kimi verkar vara i en svacka, han får det inte alls att funka.
Men men, skönt att Lewis kunde vinna idag igen!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
MickeA.com skrev:
Du menar väl ändå Glock? Lite läskigt det där, känns som om hans bil inte var helt okej. Det där staget _ska_ ju inte gå sönder på det sättet bara för att man kör lite på gräset.
Glock, givet. Så går det när man har bråttom att skriva. :r
MickeA.com skrev:
Tycker att det blev sjukt rörigt efter att säk. bilen kom in och det var dags för omstart.
Minst sagt rörigt, inte blev det bättre av att datorsystemet havererade - eller hade det rätt trots allt till slut? De kära kommentatorerna fick ju backa lite från kritiken, men då var det så rörigt att jag inte fattade riktigt vad i soppan de bad om ursäkt för... :e
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggAtt formel1 (det med bilar) inte är en riktig sport kan jag hålla med om.
Dagens lopp var i mitt tycke riktigt underhållande i allafall.
Men man borde kunna begära att datasystemen skall fungera och ha en from tanke om att inte reklamavbrotten skall komma så tokigt som idag.
Lasp skrev:
Dagens lopp var i mitt tycke riktigt underhållande i allafall.
Men man borde kunna begära att datasystemen skall fungera och ha en from tanke om att inte reklamavbrotten skall komma så tokigt som idag.
Tyvärr missade jag helgens race, då jag var i Jyväskyllä och kollade på rally-vm, vilket inte var så dumt det heller.
Fick SMS från polarn där det stod "Hamilton punka med ca 20 varv kvar...", han själv håller på Räikkönnen... Men det var iaf. skönt att Heikki kunde få vinna.
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inläggMassa lyckades skjuta motorn precis framför nosen (nåja! ;)) på mig så jag klagar inte på underhållningen!! Vem fick sparken hos Ferrari igår?? :q Efter loppet tog finnarna över öltältet och vrålade "Heikki-Heikki"... :L Att Kimi blev 3:a (y) och tog flest poäng av de som kör om mästerskapet gjorde nog inte saken sämre. För övrigt sjukt mycket polacker på racet. Kubica måste ha fixat F1 hysteri i Polen. :)
Kul med lite underhållning!
Undrar var polackerna får alla pengar ifrån, jag var på Instanbuls GP och i Frankrike och kollade och det fullkomligt kryllade av polacaker där med, så intresset för Kubica är stort.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDet här racet vill nog Ferrari glömma fortast möjligt. Massa i trångmål när han skulle ut från depån, Kimi råkar köra över en mekaniker och sedan skjuter han motorn i ett mäktigt rökmoln...
Men Massa vann ju i alla fall - och fick den största pokal jag sett... :e
Själv satt jag och funderade på hur ett lopp i Sverige skulle se ut, försökte tänka ut en bra stadsbana i Stockholm men det enda jag är säker på är att det skulle komma en sjuhelvetes massa finnar... ;)
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVi vet väl inte än om Massa får behålla seger! Svagt och fegt av domarna att inte ta ett direkt beslut. Fria eller fälla. Inte vänta och kanske lägga på 25 sekunder efteråt!
Nä, F1 gräver ner sig i konstiga regler. Tacka vet vet jag Brottning. Där räcker det med att vara Italienare för att vinna.
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inlägg
Lasp skrev:
Vi vet väl inte än om Massa får behålla seger! Svagt och fegt av domarna att inte ta ett direkt beslut. Fria eller fälla. Inte vänta och kanske lägga på 25 sekunder efteråt!
Vinsten och poängen fick han behålla så beslutet känns rätt. En direkt beslut skulle gjort Hamilton till segrare och då hade det väl blivit ett herrans liv! En teambestraffning på 10000€ motsvarar motsvarar väl vad den undermåliga smöroljan kostar en racehelg. :L Stackars Alonso på hemmaplan och allt... :OO
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggMåste åka till Belgien och Spa ikväll!
Håll koll efter Lasp efter Eau Rouge!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDet såg ju så bra ut ända till näst sista varvet... Både Räikkönen och Hamilton snurrade friskt flera gånger, men Kimi gjorde det i närheten av en mur och så var allt förstört. :x
medialabs skrev:
Hamilton fråntogs segern!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article3267034.ab
Ja, så jävla typiskt med det här 25 sekundersstraffet...
Men men, han får väl ta sin 5:e på Montza istället :)
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggNyss hemkommen. Bra race och intressant ställe Sicken kuperad bana.
Kan komma någon bild snart men nu måste jag ta lunch och arbeta lite
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVi diskuterade i Spa om att fortsätta direkt till Monza.
När jag ser ösregnet är jag glad för att det inte blev så!
Nu är det upplagt för ett mycket spännande Race i Morgon
Missa det inte!
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggAnnorlunda start blir det om några minuter.
Är det rätt?
Förbryllande med Massa motorbyte utan bestraffning. Någon som visste om detta? :q
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggEtt mycket omväxlande race.
Tyvärr mister jag känslan för L Hamilton efter hans bettende. Svagt!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggVettel, Vettel, Vettel! :D :D :D Där har vi en som var glad på pallen... ;)
Hamilton har jag surnat till lite på under de senaste racen, han har skaffat sig nån slags arrogans i sin körning (inte helt olik en viss tysk som numera lagt av) och jag hoppas han får en jävla utskällning av Webber för sitt beteende...
Sen tycker jag grymt synd om Bourdais, för första gången så hög startplats som fjärde startruta och så lägger bilen av inför formationsvarvet och han slutar näst sist... :(
Men återigen, Vettel! :D