webForumDet fria alternativet

EM-slutspel 2008

Sport

400 svar · 17 568 visningar · startad av Danne V · sida 9 av 21

Frågan, av Danne V

Dags att gå från kval-tråd till slutspelstråd.. Lottning i 11.30 i TV4. Nån särskild önskelottning? (Här är deltagande lag: <http://www.uefa.com/competitions/euro/teams/index.html> Man blir faktiskt ganska impad över att Sverige är med i den samlingen... (y) )

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Ja, för det är ju säkert lättare att spela i. :OO

Det var på skoj. Skulle varit tydligare med det. Jag skiter i om han så skulle använda en hink med en filt inuti som hjälm. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danne V skrev:

Det var på skoj.

No shit. ;)

Skönt att Portugal tryckte dit tjeckerna och att Ronaldo återigen fick näta på Chech. Härligt!

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Nyfikenhet nån mer än jag som svurit att inte se en enda match
inte ens om sverige spelar om guld.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

mayday skrev:

Nyfikenhet nån mer än jag som svurit att inte se en enda match
inte ens om sverige spelar om guld.

Det är något du är stolt över, eftersom du så gärna skyltar om det här? Det hör hur som helst inte hemma i denna tråden. Skapa en egen, där du och din "homies" kan bilda en klubb §e

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jme skrev:

Danny: försök hitta en plastpåse med grek-motiv (t ex flaggan) till papperskorgen. §e

hehe, kanske lite att ta i, men jag hinner inte, han kommer komma före mig i morgon så jag missar reaktionen och allt :(

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag slog på TV:n för att kolla på EM men det var vattenpolo istället. :o

Hej då Schweiz, snacka om blytungt EM för deras del. Tycker faktiskt lite synd om dom, de hade verkligen inte marginalerna på sin sida... Varken i denna matchen, eller i den mot Tjeckien.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Så gör han sitt uttåg ur landslaget. Ok, bara för en match, men oj vad det här har varit efterlängtat. Äntligen får vi se Stoor från start, för vem skulle kunna ta platsen från honom? Alexandersson må vara en lagspelare och sjukligt lojal, men dravlet och myten om att han har Sveriges bästa högerfot och nordens bästa inlägg måste bara spräckas en gång för alla. Vi har nu en offensiv högerback i Stoor och en fantastisk allroundmittfältare i Sebastian Larsson att tillgå mot Spanien. Det här kan bli en rolig match!

Jag måste återvända till Sveriges match. Vad höll Anders Svensson på med vid hörnorna - han sträckte båda armarna rakt upp i luften?

Måste också posta två oerhört sköna citat:

Simon Bank skrev:

Greklands förbundskapten skickade in ett mästarlag som... ja, vars enda strategi var att få alla att tappa livslusten.
...
Jag vet inte, men att bli utvisslad av en SVENSK publik för att man spelar negativ fotboll, det måste vara en grisfotbollens heliga graal. Vi uppfann ju skiten.

Haha, läste också Banks krönika och de där citaten är ju underbara. :e

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha, bra citat där ja. :birp

Kroatien - Tysklan blir kul i kväll. :)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Web-Tor skrev:

Jag måste återvända till Sveriges match. Vad höll Anders Svensson på med vid hörnorna - han sträckte båda armarna rakt upp i luften?

Alla lag har nån form av tecken innan dom slår hörnorna. Två armar var väl nån sorts variant för dagen. Annars brukar det vara höger eller vänster arm man drar upp för att visa att hörnan kommer och vad för slags hörna det är.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Tyskland kommer att gå långt. Sätter en redig slant på dem ikväll!

carl_x skrev:

Alla lag har nån form av tecken innan dom slår hörnorna. Två armar var väl nån sorts variant för dagen. Annars brukar det vara höger eller vänster arm man drar upp för att visa att hörnan kommer och vad för slags hörna det är.

Men Anders armar var ju rakt upp vare sig hörnan var lång eller kort?

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Web-Tor skrev:

Men Anders armar var ju rakt upp vare sig hörnan var lång eller kort?

Så går det när spelare inte ens kan få en hörna dit han vill §e
Men som carl säger är det inte alls ovanligt att man har olika tecken vid hörnor.
För ett par år sedan i det lag jag spelade var en fast handtag om pungen en signal exempelvis :)

JAreMANNEN skrev:

Så går det när spelare inte ens kan få en hörna dit han vill §e

Misstänkte att den skulle komma. ;)
Oavsett vad man tycker om Svensson kan vi nog vara överens om att han kan skilja på en långboll in i straffområdet och en kort pass till en medspelare.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Gratis öl livet om man gör mål... hade varit något det... ;)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppb/article2655980.ab

Vide skrev:

Gratis öl livet om man gör mål... hade varit något det... ;)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppb/article2655980.ab

Hoppas Ivica Vastic gillar öl :birp

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/article2673895.ab
Klart intressant. Jag har inte klockat deras sändningar men jag slogs just av fenomenet när jag skulle kolla på förhandssnacket inför Holland-Frankrike. Studiosnacket hann knappt dra igång innan det var dags för första breaket. Enerverande.

Italien fick med sig 1-1 mot Rumänien och tacka Buffon för det.

Eh, är det sant? När jag skrev förra inlägget var reklamen just precis avslutad sedan några sekunder. Nu har nästa break varit igång i en halvminut. Alltså, knappt fyra minuters effektiv studiotid (innan och efter varje break tillkommer trailers). :o :x

286 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
134 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
149 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)