OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Kim skrev:
Men - och det är ett stort men - varför i hela världen ska mannen, vars namn jag ej vill uttala (men som har en mer känd storebror samt en farsa vid namn Roy), få spela när han ju faktiskt inte kan lyfta blicken och rulla bollen uppåt i planen? (n)
För oss som inte vill leka rebus - vem talar vi om?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
OveRRidE skrev:
För oss som inte vill leka rebus - vem talar vi om?
Stormatch av Daniel Andersson
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Ah. Ja, där har man väl inte så mycket att anmärka på, förutom det där gräsliga passet i slutet av matchen.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Kim skrev:
Men - och det är ett stort men - varför i hela världen ska mannen, vars namn jag ej vill uttala (men som har en mer känd storebror samt en farsa vid namn Roy), få spela när han ju faktiskt inte kan lyfta blicken och rulla bollen uppåt i planen? (n)
Lägg ner. Det räcker nu.
Han gjorde en klart godkänd match och mer därtill.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggLägg av själv! :bla Jag har min åsikt, och jag tänker inte ändra den bara för att vi har en Zlatan i världsklass. Sverige spelade inte riktigt bra, jag är inte tillfredsställd. Resultatmässigt, absolut! Spelmässigt, nja. Vi måste komma ihåg att fram till Zlatans förlösande mål, så var det en riktig skitmatch utan några egentliga större målchanser. Det finns få saker som rättfärdigar användandet av en defensiv medelmåtta från Malmö FF när man har en offensiv kraft från en av Europas bästa klubbar på bänken.
Vad anbelangar att Daniel allt som oftast har väldigt hög passningsprocent, så är det precis som jag har sagt sjuttioelva gånger förut; det är inga problem att ha det om man sällan tar chansen att peta in bollarna i djupet. Rull i sidled och bakåt är knappast de svåraste passningarna att slå. Den gång han börjar trä in bollar á la firma Xavi/Iniesta/Fabregas så ska jag ändra åsikt, jag lovar.
SSoulGodMedlem sedan aug. 20051 200 inlägg Jag försöker hitta målen på film (speciellt snubbelmålet), någon som hittar det?
Hittade det inte på aftonbladet/expressen.
Kim skrev:
Lägg av själv! :bla Jag har min åsikt, och jag tänker inte ändra den bara för att vi har en Zlatan i världsklass.
Ingen har bett dig ändra din åsikt, utan att du slutar upprepa dig. Du verkar ju besatt. Intresseklubben har redan noterat vad du tycker.
Det har inget med Zlatan att göra.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggVill ju inte "pissa på paraden", men en tjej som gästade TV4-studion i Kungsan efter matchen igår sa nåt i stil med detta:
"Grekland är EM:s sämsta lag. Man ska inte dra några större växlar på lagets och enskilda spelares insatser."
Man spekulerar i om Lagerbäck ställer över Zlatan och någon annan (kanske Linderoth igen?) på lördag Spanien. Kan vara en god idé...
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Kim skrev:
Det finns få saker som rättfärdigar användandet av en defensiv medelmåtta från Malmö FF när man har en offensiv kraft från en av Europas bästa klubbar på bänken.
Jo, när man möter ett lag som Grekland passar det bevisligen alldeles utmärkt.
Det är svårt att möte ett sämre lag som backar hem. Att då möte Grekland som troligtvis är bäst i värden på att spela tråkigt och defensivt är inte lätt.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg
Web-Tor skrev:
Det är svårt att möte ett sämre lag som backar hem. Att då möte Grekland som troligtvis är bäst i värden på att spela tråkigt och defensivt är inte lätt.
Nog sjutton vet jag att det är svårt, det tror jag inte att du behöver förklara för mig. Men inte kan du väl på allvar mena att en grekisk ultradefensiv ska mötas upp med en stark defensiv från svenskt håll? Jag förmodar att jag helt missförstod ditt inlägg.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggNu finns risken att du tror att jag försöker förklara något som du redan vet med Grekland bygger ju sitt spel på kontringar och har ett starkt mittfält.
Allvarligt; tycker du att Lagerbäcks taktik misslyckades igår?
Tror knappast att Lagerbäck visste att Grekland skulle spela med 5 backar, enligt Zlatan så trodde dom på 4-4-2 från grekerna.
Så jag TROR inte Sverige hade någon större taktik faktiskt.
Jag är riktigt nöjd med gårdagens match.
Sverige höll i taktpinnen och det är inte ofta man ser.
Defensivt var vi klockrena tycker jag, så fort grekerna fick tag i bollen satte vi press!
Daniel Andersson gjorde sitt jobb defensivt men offensivt är det blekt som väntat.
Zlatan, ja vad säger man...
Jag har sagt det under ett par veckors tid, nu i denna turnering kommer hans genombrott i landslaget :)
På lördag ska Villa:co få smaka på kollektivet från Svedala :bire
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Klockrena defensivt? Är det bara jag som tyckte backlinjen skötte sig katastrofalt?
Kändes som att bollar nickades helt snett, bollar som fumlades med, krockar osv. Sverige kan inte spela så här mot Spanien, då får de stryk direkt.
silfver skrev:
Klockrena defensivt? Är det bara jag som tyckte backlinjen skötte sig katastrofalt?
"Defensivt" är inte samma sak som backlinjen, utan hur hela laget uppträder när andra laget har bollen. ;)
När det gäller backarna speciellt, så tycker jag inte dom var särskilt darriga. I vart fall inte mer än vilket annat lag som helst, utom ibland på högerkanten.
Rent allmänt så har fotbollen utvecklats otroligt. Anfallarna är numera fan så mycket snabbare och skickligare än förr, och det taktiska och operativa kunnandet än avsevärt högre.
För bara ett dussin år sen gick det mycket långsammare och försvarare hade ett avsevärt enklare jobb. Idag är det inte många backlinjer i världen som kan hålla tätt på samma sätt som vilket allsvenskt lag som helst (nåja..) kunde göra förr.
(Sen tror jag att man tycker att dom är darriga för att man blir så himla nervös och lägger märke till varenda tåvrickning om det sker i eget straffområde. När andra lag spelar lika bra/dåligt i försvaret ser man det nog inte på samma sätt)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
Danny skrev:
...en jobbarpolare som är grek är där och kollar, om Sverige vinner ska jag sätta upp våra Sverigeflaggor på hans kontor :birp
fan vad bra det blev! hehe :birp han kommer få äta upp det där dråpslaget!
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hahaha! Pluspoäng till Danny! :birp
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggTjeckien-Portugal. Oj, vilken kamp. <svettas />
Men borde inte målvakten Cech bränna den där madrasserade babymössan och skaffa en riktig hockeyhjälm istället? :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Danne V skrev:
Men borde inte målvakten Cech bränna den där madrasserade babymössan och skaffa en riktig hockeyhjälm istället? :)
Ja, för det är ju säkert lättare att spela i. :OO
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Danny: försök hitta en plastpåse med grek-motiv (t ex flaggan) till papperskorgen. §e