Östersunds-Posten liverapporterar från semin. :OO
EM-slutspel 2008
400 svar · 17 580 visningar · startad av Danne V · sida 20 av 21
Frågan, av Danne V
Dags att gå från kval-tråd till slutspelstråd.. Lottning i 11.30 i TV4. Nån särskild önskelottning? (Här är deltagande lag: <http://www.uefa.com/competitions/euro/teams/index.html> Man blir faktiskt ganska impad över att Sverige är med i den samlingen... (y) )
Läs frågan i sin helhet →Oj, vad ryssarna såg bleka ut idag. :(
Web-Tor skrev:
Oj, vad ryssarna såg bleka ut idag. :(
Ja, man hade ju förväntat sig lite mer ifrån dom med tanke på deras tidigare matcher.
Men finalen blir förhoppningsvis en kanonmatch.
Tja... det regnade och blev 3-0 till Spanien. Ryssarna sprang inte som tidigare och blev neutraliserade. Spanjackerna höll tätt. Det finns liksom inget att tillägga.....
Nog sjutton sprang ryssarna. Problemet låg väl snarare i att spanjorerna återigen visade sin mästerliga förmåga att hålla i bollen och faktiskt tvingade ryssarna till att ränna runt och jaga bollen. Att det sen regnar och bollen färdas ännu snabbare gör bara att jakten blir outhärdlig. Ryssarna tröttnade och spanjorerna kunde börja sticka in sina bollar bakom backlinjen. Fantastisk match av spanjackerna. Nu går guldet till den iberiska halvön! :)
Har följt fotbollen lite halvhjärtat men jag tycker faktiskt det är lite tråkigt att Ryssland inte gick till final. Men som de spelade idag var de inte förtjänta av att göra det.
(y) http://www.webforum.nu/images/wfstandard/icons/icon7.gif
J. Rönnberg skrev:
Har följt fotbollen lite halvhjärtat men jag tycker faktiskt det är lite tråkigt att Ryssland inte gick till final. Men som de spelade idag var de inte förtjänta av att göra det.
Men, så djävulsk som jag är,tyvär, hoppades jag endå att Ryssland skulle åka ur, jag menar, dom dödade ju endå Sveriges dröm ganska enkelt.
Tja.... fan vet om inte Spanien grejar detta.... überjoekligt spännande är det i alla fall! :)
Tooorrrrreeeeees! (y)
Men Iniesta får träna upp vänsterfoten! Hade han inte varit extremt högerfotad hade han haft tre vassa avslut istället för två som inte vart nåt och ett som hamnade på läktaren...
Perlskog tyckte att Spanien hade spelat fenomenalt hela första halvlek. Jag vet inte, kanske såg jag inte samma match för första kvarten hade de inte så mycket fantasi i spelet (det hade i och för sig inte tyskarna heller, lite "kläm&känn-kvart"). Nästa fjärdedel av matchen däremot, betydligt bättre. Snyggt mål av Torres. :)
Andra halvlek är ju, i mina ögon, riktigt bra. Fina chanser åt båda håll men på det stora hela känns tyskarna tafatta. Jag tror inte att de orkar det här. Och Torres är HET! Han sätter en balja till.
...och där fick jag för det. Utbytt. :p :e
Torres var ju suverän idag.
Spanien har väl inte vunnit EM sen någon gång på 60 talet? 64 om jag minns rätt.
Underbar final iaf. Spanien var värda vinsten. (y)
Uj, vilken pärs!!!! Och bland alla jävla FRA-lagar och skit så finns det plats för hjärta och hjältesagor. Som en stor, grann blomma i asfalten! Detta var riktigt, riktigt roligt!!!!
Pedda skrev:
Torres var ju suverän idag.
Jo. Men jag tycker bl.a. Ramos och Senna var bättre. Tack vare deras sanslösa lås tror jag att man vågade sig på att lira som dom gjorde.
Helt klart bra fotboll som kan tjäna som vägledare för andra.
En rättvis seger även om jag trodde att Spanjorerna skulle göra första målet och tyskarna ånga på med två till.
Har Senna passat fel på hela EM? :e
Lustigt nog var jag inte speciellt orolig sista kvarten, även om tyskarna bytte in en tredje forward och satsade galet framåt. Det kändes säkert på nåt sätt.
Trevligt förresten med ett lag som fortsätter spela och anfalla trots att de är i final och leder... ;)
Ramos tyckte jag var galet darrig de första minuterna. Felpasset som höll på att ge Klose friläge var ett av ett par-tre exempel på idiotsaker han gjorde (om jag nu såg/räknade rätt). Men han gav fan inte upp och det blev ju tillslut riktigt bra!
:stefan: skrev:
Trevligt förresten med ett lag som fortsätter spela och anfalla trots att de är i final och leder... ;)
Precis vad jag tänkte skriva. När tyskarna var som mest pressade att verkligen anfalla de tio-femton sista kom de knappt över mittlinjen på grund av/tack vare högt pressande spanska spelare. Sett till 95 minuter så var ju de röda klart värdiga vinnare. Sett till hela EM också för den delen.
Grattis Spanien! Välförtjänt och ett steg i rätt riktning för den positiva fotbollen! (y)
Grattis Spanien! Det var ju riktigt kul att de vann, väldigt värdiga vinnare för övrigt, har krossat allt motstånd på vägen till guldet! (y)
Äntligen! Som jag har väntat på detta ögonblick. Jag har kallats förrädare av många, men när Spanien äntligen har vunnit så kanske vi slipper eländet till tes om att spanjorer skiter i landslaget och att klubblaget är allt, eller? ¡Que viva España! :D
:stefan: skrev:
Nån mer än jag som retar sig på 'reklamen' från Svenska Spel, den där "On my command, unleash hell" förresten..?
Uppladdning som fan, Lagrell står och leker kung, närbilder på laddade Allbäck och Svensson som tar sats, man ser hur tio-elva man kutar fram mot en rad med bollar och skjuter...
Men vad är det för jävla "skott"? Inga dunderskott med sträckta vrister direkt, det är 90 grader mellan doja och ben rätt över - tåpajer över hela linjen...
Sicket klimax! :x
Haha, idag fick jag en inbjudan till en undersökning på nätet. Det visade sig vara om en reklamfilm. Gissa vilken? :e
Söte jesus vad det sågades... §jr