celiaMedlem sedan dec. 20012 532 inläggFrispark eller inte, Rosenberg är alldeles för tunn! Han kanske gör massa mål i klubblaget men det här är EM och då måste man stå på benen. Såg ni förresten hur spanska försvararen skällde ut honom :e Visst, Mellberg missbedömde studsen men sen var det Villa som fick Hansson att se ut som en kon. Hur snyggt som helst! Och sen spelade det ju ingen roll om Spanien vann eller det blev oavgjort, eftersom Ryssland vann över Grekland - EMs sämsta lag? Undrar om det inte är läge att ta tillbaka Ottos titel som "Årets grek" :e
Kim: han/hon behöver inte vara utländsk, Hasse Backe eller Svennis skulle säkert röra om i grytan en hel del. Men det blir ju om hundra år när Lars-Rolands kontrakt gått ut... Hur långt kontrakt har de? VM 2010? Det borde vara dags för en ny filosofi efter det. Sen det här med Kim, det har antytts lite i olika intervjuer osv att Kim inte riktigt passar in i spelmodellen och att det inte bara är Lagerbäck som tycker det utan även vissa spelare. Att både han och Seb fick komma in berodde inte så mycket på taktik som på att Henke och Elmander var helt slut, det fanns helt enkelt inte så många andra alternativ.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Dryden skrev:
En sanning med modifikation, jag tror det beror på vilket motstånd vi har att göra med.
Nej, imho krävs ingen modifikation. I gårdagens match var han kanon, och knappt nåt "sidleds" alls.
Visst beror det till stor del på motståndet, vilken roll han tilldelas, hur matchen utvecklar sig och hundra andra faktorer. Men det spelar ju ingen roll. Igår gjorde han likt förbannat en lysande match.
Ikväll går förresten båda matcherna 20.45. Turkiet-Tjeckien på TV4 med den där Peter vad-han-nu-hette från Sverige som domare. Schweiz-Portugal går i min favvo-kanal* TV4 Sport.
*sarkasm.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg
Danne V skrev:
Förresten: Daniel Andersson, som du dömt ut som värdelös, gjorde en fullständigt sanslöst bra insats. Kanske du t.o.m. skulle erkänna att han kanske visst platsar i laget? ;)
Om du kanske skulle ta och öppna ögonen och läsa tråden, så skulle du se att jag även har gett lillebror Andersson beröm.
Vad gäller mitt gnäll, så har jag ta mig sjutton aldrig kritiserat domarna i detta. Jag har inte skyllt förluster på domare, publik, gräsmatta, speakern, arenakonstruktören eller något annat diffust. Det är en viss skillnad på att kritisera spelarkvalitéer och barnsligt uppförande, för det är precis vad det handlar om. Eftersom jag satte mig i bilen direkt efter gårdagens match, så lyssnade jag på radion och de intervjuer som P4 hade. Lagerbäck skyllde indirekt sista målet på domaren, Ljungberg hyllade sin egen insats (var det någon annan än han själv som överhuvudtaget såg till honom på planen?). När Sportbladet frågade Iniesta vad han ansåg om straffsituationen när Silva manglades ner, så valde han inte att gnälla, utan bara att inte kommentera. Så om svenskarna kunde lägga sina naiva konspirationsteorier åt sidan och istället inse det faktum att spanjackerna var totalt överlägsna hela andra halvleken, så bör bättre stämning uppnås.
Avslutningsvis...
...Daniel Andersson gjorde sin kanske bästa match någonsin igår.
...Jag har sagt det förr, det kan bli åka av i vårt mittlås när djupledsbollarna mot Villa kommer.
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inläggPinsamt att man gnäller om att Rosenberg inte fick frispark vid 2-1-målet. x(
När vi hade ett helt lag emellan och 70 meter till där Mellberg och Hansson gjorde bort sig. :x :x
Synd, då de faktiskt i övrigt gjorde en grym match. :)
Haha! P.Fröjdfeldt är ju kung! :e Resolut och omutbar. Fan, hur många kort blev det egentligen?
Vilken jävla vändning av Turkiet, och vilken tavla av Petr Čech sen. :o
celiaMedlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Winterlord skrev:
hur många kort blev det egentligen?
Du menar på övertid? :e
Tänk om Tjeckerna fått straff :o
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...men vilken jävla pajas till domare i matchen mellan Schweiz och Portugal. För lite uppmärksamhet som barn?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHemkommen från Hultsfred kan jag säga att det var ett jävla party på udden under/efter matchen mot grekerna. :e
Det började ganska bra igår på Hawaii också, men när jublet efter skottet i burgaveln satte sig i halsen gick det ju helt åt helvete där på stopptid. Mål på stopptid borde förbjudas, det har jag alltid sagt. ;)
Men nu tar vi ryssen! En pinne mot ett ungt och orutinerat lag ska vi väl fantamej ro hem? (y)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggOj, vilken tung förlust för Tjeckien.
Men det kul att se den lille killen som Turkiet slängde in i mål de sista minuterna. :e
:stefan: skrev:
Men nu tar vi ryssen! En pinne mot ett ungt och orutinerat lag ska vi väl fantamej ro hem? (y)
En pinne? Jag skulle inte bli förvånad om dom tog fyra. :-)
Allvarligt: Jag har en känsla av att svenskarna kommer att spöa ryssarna riktigt, riktigt ordentligt - både spelmässigt och resultatmässigt. Faktum är ju att matchen mot Spanien var en veritabel succé - spelmässigt. Första dygnet efter besvikelsen så gick alla säkert och grämde sig. Men efter det så är jag övertygad om att dom på allvar insett hur satans bra dom genomförde matchen och att det är den minnesbilden dom nu bär med sig.
Red: Jo, så verkar det faktiskt!: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2693106.ab
Och om spanjorerna hade alla världens problem med vår defensiv, så ska ju inte ryssarna ha en suck. Unleash hell! :birp
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggFör övrigt tycker jag att Lasse Anrell för en gångs skull var ganska rolig idag: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article2689888.ab
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggStändigt dessa frågor.......
1. Har dom lagt de sista matcherna i grundserien så att alla fyra lagen i samma grupp spelar samtidigt för att undvika att lagen i den senare matchen spelar "på resultatet" av den tidigare? Jag antar det, men nån kanske vet?
2. Jag visste inte att fotbollförbundet pröjsar proffsklubbarna för att få använda spelarna. Inter lär ju få SEK 40.000 per dygn för Zlatan. Är faktiskt lite förbluffad över detta.... nån som vet mer?
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Danne V skrev:
Ständigt dessa frågor.......
1. Har dom lagt de sista matcherna i grundserien så att alla fyra lagen i samma grupp spelar samtidigt för att undvika att lagen i den senare matchen spelar "på resultatet" av den tidigare? Jag antar det, men nån kanske vet?
2. Jag visste inte att fotbollförbundet pröjsar proffsklubbarna för att få använda spelarna. Inter lär ju få SEK 40.000 per dygn för Zlatan. Är faktiskt lite förbluffad över detta.... nån som vet mer?
1. Ja
2. Vet ej, låter ju hemskt om så skulle vara fallet x( Fast en och annan sponsor går nog gärna in och betalar ett par korvören för diverse reklampelare :)
Cassady skrev:
1. Ja
OK.
Cassady skrev:
2. Vet ej, låter ju hemskt om så skulle vara fallet
Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article2692237.ab
10 rader nerifrån:
Simon Bank, Aftonbladet skrev:
Zlatan Ibrahimovic är Inters spelare. Han är värd 400 miljoner kronor och landslaget hyr honom för 40 000 kronor om dagen.
...och Bank brukar ju knappast gripa sånt här ur tomma luften, så kvällstidningsjournalist han ändå är....
Jag är som sagt ganska förbluffad......
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Danne V skrev:
Release hell! :birp
On my command, unleash hell. ;)
:stefan: skrev:
On my command, unleash hell. ;)
LOL!!! Va pinsamt... tack.. ska ändra :r :e
(Ändå har jag sett Gladiator 10ggr)
Ccarl_xMedlem sedan mars 20001 858 inlägg
Danne V skrev:
Alla klubbar som har spelare i landslaget får samma ersättning. Zlatans klubb får alltså lika mycket Som D.A:s. Det är FIFA och UEFA som bestämmer detta. Det rör sig om 4000 Euro per spelare och dag som UEFA betalar ut. Det är alltså inte SvFF som står för pengarna.
carl_x skrev:
Alla klubbar som har spelare i landslaget får samma ersättning. Zlatans klubb får alltså lika mycket Som D.A:s. Det är FIFA och UEFA som bestämmer detta. Det rör sig om 4000 Euro per spelare och dag som UEFA betalar ut. Det är alltså inte SvFF som står för pengarna.
Aha! Tackar ödmjukast för lektionen! (y)
Detta hade jag ingen aaaaning om!
Inte undra på att dom allsvenska lagen vill ha in sina spelare i blågult..... ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggMåste säga att Österrike står upp bättre än jag trodde, även om Gomez fick anstränga sig för att missa 1-0 från typ en meter... :e
Fast stor humor när förbundskaptenerna blev uppkörda på läktaren! :L
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggMutter...
Efter slutsignalen i första ser Tv4's körschema ut som följer:
0m20s studiosnack
5m35s reklam
2m37s studiosnack
5m35s reklam
1m11s studiosnack fram tills domaren blåste igång andra.
..och nu gjorde tyskarna mål. :bla
Men vilket jävla mål! Snacka om strut! :o