webForumDet fria alternativet

Vem är wF's oxe?

Småprat

20 svar · 1 247 visningar · startad av Sico

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg
Frågan#1

Finns det några oxar här på wF kanske?

Själv styrketränar jag mest för hälsans skull, och en del för utseéndet. Styrkan spelar inte så stor roll egentligen. Men jag är dock lite nyfiken på eran styrkestatus, och att tävla lite är ju alltid roligt.

1. Hur många reps i bänkpressen klarar ni på eran egen kroppsvikt? (skriv vikten)
2. Hur många dips? (hela vägen ner/hela vägen upp)
3. Och hur chins? (hela vägen ner till utsträckt läge, och upp till hakan över stången)

Jag ska själv testa nu i veckan och se vad jag klarar.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag tränar just nu för att få lite av styrkan jag behöver i min karate.

1. Jag kan återkommer med detta resultat, men min gissning i nuläget är 1?
2. Inte testat på väldigt länge.
3. Antagligen ganska få, jag väger för mycket i förhållande till min armstyrka.

Nästa vecka ska jag antagligen köra ganska hårt, får se efter det.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

1. Jag skulle nog klara 8-10 stycken. 65 kg. :r
2. 8. Har dock inte prövat maxa.
3. 10.

Du leder denna hårda kamp silfver :P
Men vänta du bara :)

Sico skrev:

Du leder denna hårda kamp silfver :P
Men vänta du bara :)

Haha! Ja, men det är fan inte lätt när man hinner träna två veckor - sjuk en - träna två till, sen blir man sjuk igen. :p

Men jag lovar, jag ska inte låta någon ta sig förbi mig. Ska pröva maxa dina övningar nån gång så jag får exakta tal. ;)

Medlem sedan nov. 2003310 inlägg

Svarar noll på alla punkter.

Skyller på trasig högeraxel och att jag väger alldeles för mycket (120 kg aka 2st Silfver §e) i förhållande till arm- och ryggstyrka. :e

Idag blev det försök i Chins och Dips, bänkpress blir det på måndag då jag ska träna bröst.

Dips: 32st
Chins: 26st

Summa: 58, weeee :e

Jag väger 73kg.

Sico? 26 chins i sträck? Det är ganska rejält.

OveRRidE: Jepp.
Det gick rätt bra faktskt. Coca cola innan träningen is teh shit :e

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Har precis börjat träna efter typ 2 månaders skada, om en månad borde jag vara ikapp, då ska jag testa :)

Sico, du är störd. Har inte mamma sagt åt dig att inte knapra piller?!

Silfver: Vilka? Dom gröna eller lila? :e Nej då, cola sa jag ju :p

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Min PT var med i SM i Bar-dips 2004 och fixade 53 stycken. Det var ju hyggligt imponerande. Människoplågeri kanske det också kallas. :)

Men med 32 dips är du antagligen med i topp 20 i landet, om man ska tro resultatsidan. http://www.fitnessfestivalen.se/smbardips/

Gislaved skrev:

Min PT var med i SM i Bar-dips 2004 och fixade 53 stycken. Det var ju hyggligt imponerande. Människoplågeri kanske det också kallas. :)

53 dips e najs

Gislaved skrev:

Men med 32 dips är du antagligen med i topp 20 i landet, om man ska tro resultatsidan. http://www.fitnessfestivalen.se/smbardips/

Hmm, det va som fan. Kanske skulle börja köra dips ibland då :) Tror jag kan öka några där.
Chins gick dock bättre än väntat.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Det är möjligt att det är skillnad på att göra dips på en vanlig träning och att köra dem inför publik med domare som underkänner varannan dip för att man inte gick tillräckligt djupt ned.

Säkert skillnad, men jag försöker göra efter deras regler. Men visst, kanske att några låg på fel sida marginalen även om man försöker göra rätt. Svårt att avgöra själv. Ska öka på i dips till nästa försök iaf :)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Sico, bild på triceps :)

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Styrketränar inte, men jag borde efter ett test klara sådär en 8-10 st i bänken men egen vikt på (ca 80) men jag är rätt stark i grunden av mig.

Provade att maxa en gång i 9:an då man skulle få delbetyg från olika "stationer" och då tryckte jag upp 74 kg (vägde då 56). Sen dess har jag nog bara provat några gånger. Kanske skall nämna att jag idkat kryckgång 2,5 år under skoltiden samt rullstol ca 1 år... det ger ganska bra armar och överkropp... däremot ben var det värre med ;)

Dips och chisn vet jag inte riktigt vad det är, haha men förr kunde jag utan problem göra en 6-7 st hängningar från raka armar upp till hakan i dörrkarmar på låt oss säga minst 1,5 cm... vi har nån fånig stång i dojon som jag skall testa tt hänga i lite i helgen :) återkommer...

hopparn skrev:

Dips och chisn vet jag inte riktigt vad det är, haha men förr kunde jag utan problem göra en 6-7 st hängningar från raka armar upp till hakan i dörrkarmar på låt oss säga minst 1,5 cm... vi har nån fånig stång i dojon som jag skall testa tt hänga i lite i helgen :) återkommer...

Det du beskriver är chins. ;) Det här är dips.

Satan, jag skulle ju testa bänkpressen idag men det blev på tok för mycket öl i helgen för att kunna utföra detta :e

566 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
431 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
431 ms — ändringar (db)