webForumDet fria alternativet

Svenska Superligan 07/08

Sport

38 svar · 2 097 visningar · startad av Gein · sida 2 av 2

Frågan, av Gein

Så var säsongen igång. Jag kunde tyvärr inte följa premiärmatchen på TV utan kom in när det var drygt 2 minuter kvar och såg Täby ta igen 7-5 till 7-7. Det lär ha varit en underhållsrik första match, härligt! Och så är det TV4 Sport som tagit över innebandysändningarna. Men vad är det för jobbig vinkel? Ska de köra den där vinkeln i varje sändning eller är det något tillfälligt p.g.a. hallen? De

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Någon som vet om gårdagens TV-match visas i repris?

Medlem sedan mars 2000402 inlägg

Risk för att jag oxå tar mig till Tibblehallen på måndag :)

mibbe skrev:

Risk för att jag oxå tar mig till Tibblehallen på måndag :)

Kanon, då kanske vi ses! Jag sätter mig tillsammans med Storvretaanhängarna längst till vänster :)

Då var det tack och godnatt.
Ses nästa säsong. :x

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Vilken rafflande match och vilka mål när det kom till straffarna!

Från underläge till vinst.

Nästan otroligt att Täby kan göra så dålig match och ändå få det till straffar, och när det väl var straffar så ska mycket till för att slå Täby.

Fattar inte varför man tog in klintsten på sista straffen?

Nu har jag återhämtat mig något, här kommer mina reflektioner.

mibbe skrev:

Nästan otroligt att Täby kan göra så dålig match och ändå få det till straffar, och när det väl var straffar så ska mycket till för att slå Täby.

Fattar inte varför man tog in klintsten på sista straffen?

Bra fråga, den ställer jag mig också. Han hade visserligen allt att vinna i det läget men Micke hade inte gjort några dåliga straffar och borde därmed fått ta sista också.

Täby spelar som sagt uselt i större delen av matchen. Men å andra sidan är man det främsta laget när det kommer till att vända resultat. Storvreta ledde med 3 bollar två ggr i matchen. I straffarna ledde Vreta med 2 bollar en gång och senare igen med 1 boll. Ändå lyckas man inte knyta ihop säcken och ta det.

Storvreta lyckas återigen med konststycket att vara sämst när det verkligen gäller. Av någon anledning är nerverna för dåliga i laget. Något de måste jobba på, förhoppningsvis kommer det med tiden.

Synd att säsongen tog slut så pass tidigt för Storvreta. Jag tror man gjorde ett stort misstag när man valde Täby till kvartsfinalen. Forsman resonerade att Täby dels är nära och att de trots förra säsongens resultat kom på 8:e plats i år och alltså knep sista kvartsfinalplatsen. Täby är dock precis lika heta i slutspelet som förra året, något Forsman borde listat ut. Jag tror att Falun hade varit ett bättre val.

Nåväl, all heder åt Öhman som trots ögonskadan spelade idag! Även "Kimmen" var tillbaka men var inte tillräckligt het. Gissningsvis är han inte helt frisk ännu.

All lycka till Täby nu! Nu ska jag gå och lägga mig och kväva all besvikelse ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag gläds med Täby! Nog för att jag bor i Jönköping, men det är ändå Täby som har blivit lite av en favorit hos mig. :)

Klintsten var ouppvärmd och ouppvärmda muskler om inte annat reagerar ju långsammare än dito uppvärmda. Plus att micke lär ha en hel del mer erfarenhet o.s.v

Storvreta var för passiva när Täby började dra målisen, så att de kunde dunka in långa mot målet ...

Läste någonstans att ett rykte säger att spelarna ville ha Falun (som storvreta hade piskat) men att ledarna valde Täby.

Vad var det med Kim ? Han vart ordentligt seg och inte alls sig lik? H

Nu är det viktigaste att AIK inte vinner , det har i och för sig varit det viktigaste hela säsongen. :)

sov gott, det kommer en morrondag och en vår :)

mibbe skrev:

Vad var det med Kim ? Han vart ordentligt seg och inte alls sig lik?

Han stod över sista hemmamatchen med feber. Min gissning är som sagt att han inte var 100% frisk för han var verkligen inte på hugget.

mibbe skrev:

Nu är det viktigaste att AIK inte vinner , det har i och för sig varit det viktigaste hela säsongen. :)

Det kan jag skriva under på ;)
Jag vill inte gärna se Warberg i final heller, det har jag gjort så många ggr förr :)

Gein skrev:

Han stod över sista hemmamatchen med feber. Min gissning är som sagt att han inte var 100% frisk för han var verkligen inte på hugget.

Det kan jag skriva under på ;)
Jag vill inte gärna se Warberg i final heller, det har jag gjort så många ggr förr :)

Förstod nästan att Kim varit sjuk, han såg riktigt risig ut och var inte i närheten av sin vanliga kapacitet.

Ser gärna Warberg i final då jag känner många i laget plus att jag tycker de är ett trevligt och schysst lag som spelar bra innebandy. Men som sagt, bara inte AIK vinner så ...

Tror på en finalrepris faktiskt :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sådärja, då kan Warberg se fram emot att förlora mot AIK i finalen. ;)

Stefan: Förmodligen så ... Du tyckte Täby var superbra och bjöd upp till bra motstånd i semin?

mibbe skrev:

Stefan: Förmodligen så ... Du tyckte Täby var superbra och bjöd upp till bra motstånd i semin?

Jag vet inte, har inte sett nån av matcherna i semin av den enkla anledningen att det varit fullt upp med (semi)final i hockey, Champions League, Allsvenska matcher... Så mycket sport, så lite tid! :e

Okej, AIK hade tur att Täby var så bedrövliga. Bara hoppas på att Warberg vinner finalen nu då. :)

TV-vinkeln är åt helvete! :bla

Jaså, de visade tennisvinkeln igen? Satt själv på plats i Globen. Gött att AIK fick stryk :)

Gaah, förlora på straffar är det elakaste sättet av alla... :x

Nåja, grattis Warberg till guldet och vi tar er nästa år... ;)

:stefan: Tyvärr blir AIK starka nästa år med Karl-Johan framförallt, men även Kim. Men tack och lov blir ni försvagade av att Lorendahl slutar, för han är ruggigt bra. Men förhoppningsvis vinner Warberg nästa år också :D

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)