webForumDet fria alternativet

Premier League 2007/08

Sport

68 svar · 3 321 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag vet inte, det kanske bara är jag som denna sommar visat mer intresse av Premier Leagues försäsong än tidigare, eller så är det bara så att svenska medier (som jag främst håller mig till) skriver ovanligt mycket. Givetvis tackvare svensktrycket med Ljungberg, Sven-Göran Eriksson, Isakssons potentiella revanschsäsong och nu senast Chippen. Med flera. Också med gigantiska bortfall, som Henry.

Som United-fan hoppas jag givetvis på ett andra raka guld. Det är det primära men samtidigt kan jag glädjas åt att exempelvis Liverpool nu gjort klart med ett stort och fläskigt skrytbygge. Med mera.

Snart avspark. Längtan är stor och jag kan för allt i världen inte förstå hur jag i våras övervägde att avsluta mitt C+-abonnemang. ;)

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Dryden du har så rätt!

Jag har abstinens över de, när de inte sänds på sommaren. Helgerna blir betydligt roligare när Premier League är igång.

Vi får se hur de går för Ljungberg i West ham. Han har ju varit i Arsenal så länge, så de ska bli intressant hur han klarar en annan klubb. Förra säsongen var ju inte West ham något man satte i halsen av att titta på.

Men i början av en säsong, så är det lurigt att vara allt för säker på att storklubbarna ska slå de förmodade bottenlagen, de är som ettrigast i början, sedan lugnar det sig väsentligt.

Någon som har något exakt datum när ligan börjar ? De brukar ju vara i mitten av augusti (?) om jag inte missminner mig.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

meza skrev:

Någon som har något exakt datum när ligan börjar ? De brukar ju vara i mitten av augusti (?) om jag inte missminner mig.

Slå på Canal+ Lördag den 11 aug, så kommer du kunna se PL premiärer hela dagen...

Esen skrev:

Slå på Canal+ Lördag den 11 aug, så kommer du kunna se PL premiärer hela dagen...

De kan du ge dig på att jag ska göra (y)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Dryden skrev:

Det är det primära men samtidigt kan jag glädjas åt att exempelvis Liverpool nu gjort klart med ett stort och fläskigt skrytbygge.

Jösses jävlar, om det ska stå klart 2010 har jag alltså tre år på mig att ta mig till Anfield och stå på The Kop...
Visst att futuristiska arenor är coola, men det är nåt speciellt med en gammal engelsk fotbollsstadion som har sitt namn från området där den ligger...

En match som ska bli intressant att se e derbyt mellan Manchester City - Manchester Utd den 19 aug...

:stefan: skrev:

Visst att futuristiska arenor är coola, men det är nåt speciellt med en gammal engelsk fotbollsstadion som har sitt namn från området där den ligger...

Jag håller faktiskt med, men inte bara namnet. Visst, Arsenals gamla Highbury rymde inte ens 40k men det var något speciellt med tv-matcher därifrån. Tajt inpå publiken, låg kamera. Klassisk Arsenal-vy så att säga. Nya Emirates ger inte alls den känslan och det passar inte riktigt dem. Tycker jag. Eller så är jag bara arenabakåtsträvare. ;)

Esen skrev:

En match som ska bli intressant att se e derbyt mellan Manchester City - Manchester Utd den 19 aug...

Woohoo! Om jag överlever fallskärmshoppet den eftermiddagen så ska jag garanterat bänka mig framför C+ vid, gissningvis, 17:00! :birp

Brukar ni lägga in något vad hos spelbolag som Sv Spel, Unibet, Expekt och Bet24 och liknande?

Ibland så kan det vara ganska kul för att förhöja spänningen lite. Sedan är det ju så att oavsett så har man oddsen emot sig. Systemet är ju gjort så att spelbolagen vinner oavsett, men jag tycker det kan vara roligt att slänga in några tior och ändå få vara med. Även om det inte blir några stora vinster, om man inte spelar på flera högoddsare och alla går in.

Första året när Wigan kom med i PL så satsade jag på dessa, och två andra lag som var ganska givna vinnare. Men då det inte var många som trodde på Wigan mot något topplag, så blev det ändå några hundra. Alltid något :birp

Wigan tror jag ändå har förvånat många med att det ändå relativt sätt spelat så bra som de gjort och hållit sig kvar i högsta ligan. Mig har det imponerat på att det presterat så bra som det gjort, de har nog inte på långa vägar liknande budget som topplagen har. :)

Dryden skrev:

Woohoo! Om jag överlever fallskärmshoppet den eftermiddagen så ska jag garanterat bänka mig framför C+ vid, gissningvis, 17:00! :birp

Av någon anledning så börjar sändningen 14:25 så antagligen börjar matchen 15:00, Men resten av matcherna börjar som du gissade 17:00

Antar att det har med säkerhet och sändningsrättigheter som styr det...

Och lycka till med fallskärmshoppet...

Ljungberg har gjort sitt första mål med West Ham . Det är en bra start.

Nu får vi hoppas att det fortsätter på liknande vis, hur tror ni Ljungbergs chanser att visa sig i West Ham är?

Dryde, esen, Stefan och ni andra, ni glömmer inte Hammarby mot MFF nu med start om en halvtimma hoppas jag..

Spelat lite på MFF. Så nu håller jag tummarna för dessa :birp

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

Kommande säsong ser intressant ut, men vad har hänt med mina favoriter Arsenal? :o Denna artikeln är ju skrämmande läsning. Men vem vet, kanske passar dem att vara nerderlagstippade. Så hjärtat säger Arsenal, hjärnan säger Liverpool som slutsegrare.

Kommer alla matcher starta samtidigt? För när det är säsongsavslutning så är det ju på sådantvis.

Har glömt hur det brukar vara. :)

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Mitt favoritlag, Man Utd, har inte suttit med pengarna under madrassen utan spenderat massvis med pengar. Anderson och Nani ~20 miljoner £ var och Hargreaves ~25 miljoner £. Nu ser det ju ut som Tevez är på ingång med. Så nu ska United vara redo för PL 2007/08. Glory Man Utd! :)

meza skrev:

Kommer alla matcher starta samtidigt? För när det är säsongsavslutning så är det ju på sådantvis.

Har glömt hur det brukar vara. :)

http://www.premierleague.com/page/FixturesResults

Dryden skrev:

http://www.premierleague.com/page/FixturesResults

Dryden, tackar så mycket! :D

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

weeee

Jag ska tippa på Premier League nu, inte följt botbollen på många många år så detta ska bli grymt skoj. Jag undrar om ni har någon bra sida i skjortärmen där man kan se status för varje lag antal gula kort, skador, avstängningar osv.

Hoppas det går bra för Svennis och City. :birp

Varför har jag inte hört talas om det här tidigare? Canal+ har ju tappat Sveriges bästa kommentator.
http://tv4.se/special/fotboll/article.aspx?articleid=548649&;l=384&;m=384&;r=363&;t=0&;gid=384&CID=2848&MC=2679

Niklas Holmgren - nu är det upp till dig att ta tag i det här.

Sico skrev:

Jag undrar om ni har någon bra sida i skjortärmen där man kan se status för varje lag antal gula kort, skador, avstängningar osv.

Från iår?

Eller menar du från föregående år?

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Dryden skrev:

Varför har jag inte hört talas om det här tidigare? Canal+ har ju tappat Sveriges bästa kommentator.
http://tv4.se/special/fotboll/article.aspx?articleid=548649&;l=384&;m=384&;r=363&;t=0&;gid=384&CID=2848&MC=2679

(n)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)