webForumDet fria alternativet

Elitserien 2007/08

Sport

385 svar · 17 278 visningar · startad av filippo · sida 5 av 20

Frågan, av filippo

För bara någon vecka sedan avslutade C+ NHL sändningarna. När sommaren idag tog en vändning med snö i Jämtland/Härjedalen så kan man inte göra mer än att längta lite extra. Guldet ska ju hem till Karlstad igen! med denna offensiva back så känns det jäkligt tryckt i FBKs backlinje! :P :birp ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vad har hänt med SSK? :o

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

:stefan: skrev:

Vad har hänt med SSK? :o

Sista rycket! ;)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Jaha, nu fick Bäckman sparken från Frölunda. "Sportsliga framgångar uteblivit" som Kellgren motiverar det. Just nu finns det bara fyra andra lag i Sverige som är bättre...(då är ju Frölunda alltså JÄTTEDÅLIGA.... eller?)

Boork, Melin och nu Bäckman. Jag tycker det är sjukt.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Danne V skrev:

Jaha, nu fick Bäckman sparken från Frölunda. "Sportsliga framgångar uteblivit" som Kellgren motiverar det. Just nu finns det bara fyra andra lag i Sverige som är bättre...(då är ju Frölunda alltså JÄTTEDÅLIGA.... eller?)

Den frågan måste ju givetvis även ställas mot förväntningarna på truppen och huruvida Bäckman har lyckats få ut maximalt av spelarna. Precis som i fjol så är det många Frölundaiter som räknar med betydligt bättre och framförallt jämnare resultat än vad som presterats denna säsong med det manskap man faktiskt har. Är det Bäckmans fel att spelarna inte presterar 100% och inte lyckas finna en långvarig form? Tja, det får väl den närmaste framtiden "utvisa". (ordvitsarna flödar ;) ) Troligtvis (och förhoppningsvis) så har frölundaledningen en aning bättre koll på vart det brister än vi experter här på wf . :)

Winterlord skrev:

Troligtvis (och förhoppningsvis) så har frölundaledningen en aning bättre koll på vart det brister än vi experter här på wf . :)

Jag tror faktiskt inte det - om det nu inte är nåt annat som döljer sig bakom åtgärderna förstås. Tror snarare att det lika gärna handlar om just precis det omvända; att sportcheferna dels är alldeles för nära inpå händelserna och saknar distansen som vi har och dels spelar ett politiskt spel där det samtidigt gäller att skylla på andra än att ta egna konsekvenser efter det ju är sportcheferna som är ansvariga för rekryteringarna.

Visst har tränarna del i "de uteblivna sportsliga framgångarna" (som jag tycker att det inte är att vara femma i elitserien innan juluppehållet). Men spelarna har ju definitivt ett ansvar också. Problemet med att bara sparka tränarna blir ju att spelarna kan få bort en "jobbig" tränare bara genom att inte ge 100% eller att inte följa givna order. Själva sitter dom ju säkert.

Och nu har Melin (som blev kickad från Färjestad tidigare i höst) fått Bäckmans (som tidigare tränat bl.a. Färjestad) jobb. Jag tycker det är en tragisk fars där alla förlorar, ett slags nollsummespel där klubbstyrelser ska visa "hårda nypor" och skyfflar runt de där 10-12 tränarna det handlar om i Sverige mellan varandra.

Jag är övertygad om att det lag som satsar på en och samma tränare under flera år, och där styrelsen ställer upp bakom honom fullt ut, kommer att nå minst lika bra "sportsliga framgångar".

Danne V skrev:

Men spelarna har ju definitivt ett ansvar också. Problemet med att bara sparka tränarna blir ju att spelarna kan få bort en "jobbig" tränare bara genom att inte ge 100% eller att inte följa givna order. Själva sitter dom ju säkert.

[snip]

Jag är övertygad om att det lag som satsar på en och samma tränare under flera år, och där styrelsen ställer upp bakom honom fullt ut, kommer att nå minst lika bra "sportsliga framgångar".

Nu har det hänt igen, tydligen. Mora sparkar Arvedsson. Uppenbarligen för att spelarna gnällt till klubbstyrelsen. :(

Hm, är det inte dags att bumpa den här tråden en aning? ;)

Hur som helst satt jag halvvägs till himlen i Globen idag och såg HV spela oavgjort mot Djurgårn i en match som började otrevligt, men artade sig mot slutet.

Men jävel vad förvirrande det var med dubbla huvuddomare! Man visste ju inte riktigt vem man skulle kika efter för att se om det var en arm i vädret eller inte... :e
Praktiskt dock, de stod välplacerade mest hela tiden och såg det mesta - förutom en klockren höger i ansiktet på Jämtin... Men han gav igen utan att domarn såg det heller, även om publiken lät en del den gången. :L

Inte för att jag heller älskar Mora IK men vad fan vill man åstadkomma med en sådan här artikel? :q
Ut med Mora!

"Bara i Aftonbladet..." :OO

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag håller med Bastiansen i den artikeln. Luleå. Usch.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Challe utnämnd som Elitseriens grinigaste tränare, var inte alls glad efter förlusten mot Mora idag. Man ska kunna svara på frågor både efter vinst och förlust enligt studion.
Tips till Challe: hade du gjort rätt från början hade du aldrig valt Timrå, sent att tjura nu!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

filippo skrev:

Tips till Challe: hade du gjort rätt från början hade du aldrig valt Timrå, sent att tjura nu!

Det var snarare Timrås fel att välja Challe... ;)

HV71 – SKELLEFTEÅ
MODO-TIMRÅ
LINKÖPING-DJURGÅRDEN
FÄRJESTAD-FRÖLUNDA

Oj, oj, oj... :L
Med tanke på att serieplaceringarna bland årets slutspelslag har varit ungefär densamma genom hela serien (lagen har harvat runt de tabellplatser där de också slutade) samt med tidigare inbördes möten i åtanke så faller mitt tips, i de tre första bataljerna, på HV71, Modo samt Linköping.
Men krig nummer fyra. Återigen oj, oj, oj! Värmlänningarna kommer få så mycket dask i baken så att de kommer be om att få lira i Allsvenskan nästa år. :p

Nej, men helt seriöst. Jag vågar fanimig inte tippa någon segrare där (#4) ännu. ;)

Hockeycentralen.se skrev:

- Det var väl ganska väntat att det skulle bli så här, jag är inte ett dugg förvånad, säger Färjestads tränare Tommy Samuelsson, som i egenskap av fyra, fick ta det lag som ingen av de tidigare tre hade velat möta.

- Det är inte så konstigt att ingen vill möta Frölunda, med tanke på all den slutspelsrutin som ändå finns i laget, fortsätter han.

Frölunda har dock en minst sagt ojämn säsong bakom sig - där man blandat spel i mästarklass, med att stundtals se ut som ett kvalserielag.

- Vi har haft många nya i laget, som kanske inte helt har förtstått vilka kraven är då man spelar i Frölunda, säger Frölundas Tomi Kallio i ämnet.

Artikellänk
Även riktigt kul att det blev R. Melin vs T. Samuelsson. :)

Winterlord skrev:

Nej, men helt seriöst. Jag vågar fanimig inte tippa någon segrare där (#4) ännu. ;)

Kan gå hur som helst.

(OT: Jag orkar snart inte med hockeyn längre. Det är för mycket. 55 (!!!) omgångar, sen slutspel i femtielva omgångar, och nedflyttningsserie, åsså ska det vara landskamper och LG och Karjala och VM och Euro Tour åsså ska man hålla reda på NHL och så vidare........)

Ja, semin mot Frölunda kan verkligen gå hur som helst men jag måste väl då också erkänna att jag har totalt stenkass koll på elitserien den här säsongen. Först och främst för att det är så många omgångar att om man är bortkopplad en vecka så har man missat sju omgångar. Typ. Plus att jag tränar alla dagar när hockeyn är (hej tisdag, hej ons/tors och hej söndag). Plus att jag följt fotbollen betydligt mer. Dessutom skulle jag känna mig som en medgångssupporter om jag nu bara hakade på i slutspelet helt plötsligt. :p ;)

Jag vågar inte uttala mig hur det går då jag helt enkelt har för dålig pejl på hur lagen har spelat under säsongen. Tyvärr. :(

Hur är det i semin? Möts vinnarna HV/Skellefteå och Modo/Timrå osv?

Jag vill ju se Djurgårn åka på spö av HV... :e

Medlem sedan mars 200846 inlägg

:stefan: skrev:

Hur är det i semin? Möts vinnarna HV/Skellefteå och Modo/Timrå osv?

Jag vill ju se Djurgårn åka på spö av HV... :e

dom kommer inte förbi LHC

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

bigbird skrev:

dom kommer inte förbi LHC

Men Esen har ju sagt att dom skall vinna SM-guld :q

Vide skrev:

Shit, spänningen är olidlig. Är det kanske rent av så att DIF inte kommer att plocka guldet? Förvisso har ju Esen haft fel de senaste åren och senaste gången han hade rätt var väl 2000/01 om jag inte minns fel. Det vore onekligen trevligt med en förklaring.

. ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Vide skrev:

Och det håller jag fast vid...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Esen skrev:

Här kommer min tabell efter grundserien:

1. Djurgårdens IF
...

:OO

295 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
157 ms — ändringar (db)