Hehe, visste väl att du var lite bitter över förlusten i går. :e ;) :moose
Elitserien 2007/08
385 svar · 17 298 visningar · startad av filippo · sida 4 av 20
Frågan, av filippo
För bara någon vecka sedan avslutade C+ NHL sändningarna. När sommaren idag tog en vändning med snö i Jämtland/Härjedalen så kan man inte göra mer än att längta lite extra. Guldet ska ju hem till Karlstad igen! med denna offensiva back så känns det jäkligt tryckt i FBKs backlinje! :P :birp ;)
Läs frågan i sin helhet →Jag är såklart inte så glad över FBK:s förlust nere i Småland heller. Men är inte orolig. Tvärtom: om FBK skulle ånga på och vinna var och varannan match och leda serien nu, då skulle jag tycka att det vore läskigt. Det är jäkligt lätt för et ledande lag så här i början att rasa senare, och då brukar dom som regel ha oerhört svårt att komma igen.
Hur konstigt det än låter brukar det vara enklare att ligga lite efter och sen sega sig ikapp när det börjar dra ihop sig till slutspel.
(Varning: Den som påstår att det där lät som ett önsketänkande ska jag spöka för när jag dör... :) )
Äh, torsk mot Färjestad suger, fast de fick inte hålla nollan. :moose
Bra :stefan: så talar en bra förlorare! :moose
Idag gläds vi åt startskottet för Frölunda Campus. :e
8-2 till HV i dag mot DIF är väl inte illa pinkat. :e
Ajfan, var det idag den matchen var? Fanken, hade ju lite tankar på att gå på den...
Men om jag inte är helt fel ute är det väl Dif-HV en gång till typ efter jul?
Jag njuter fortfarande av FBK:s 7-1:a mot Timrå i lördags. :birp
:stefan: skrev:
Men om jag inte är helt fel ute är det väl DIF-HV en gång till typ efter jul?
28/1 möts dom igen i Globen...
caze skrev:
Sköna 0 - 3 igår. Färjestad - DIF. :)
Vem har tv-rättigheterna till elitseriens slutspel?
Det e väl Canal+ och kanal 5 och 9
Sen har väl Tv4 rättigheterna till någon match också...
Men e inte helt säker...
Nu e det dags att börja vinna hemma också, med början nu på lördag mot modo, bara 3 hemma vinster iår, Men ligger förts när det gäller att vinna på bortaplan ;)
Det var en tre perioders slutspelstrailer vi fick se i Scandinavium idag (eller från TV-soffan). Grym intensitet, en hel hög med fighter, många och några snygga mål inför ett fullsatt Scandinavium. Att Frölunda sedan viker ner sig totalt i tredje får de skylla sig själva för. Samtidigt starkt av HV att resa sig och vända.
Störst jubel var det dock inte vid något av målen utan när Jämtin åkte på proppar var och varannan minut. Jag tappade räkningen vid typ femtioelfte. :e
Så de vände? Sweet, såg på texttv att det stod 2-0 när de andra matcherna var slut. Trevlig överraskning! (y)
Oväntat att HV skulle tappa greppet... nu är det väl slut för dem.
Nu har den här serien börjat svänga rätt ordentligt både hit och dit...
Vad händer, Esen. DIF-SSK 2-5. :P
4 -0 ! :birp
Danne V skrev:
Vad händer, Esen. DIF-SSK 2-5. :P
Säg det, Men så länge DIF håller sig över strecket så e det ju ingen fara, Alla lag får formsvackor, men efter nyår så kommer dom tillbaka och då kan ingen stoppa DIF från att vinna SM-Guld 07/08...
hoppas på frölunda..
Winterlord skrev:
4 -0 ! :birp
Jag såg inte matchen och tacka fan för det. Siffrorna skrämmer mig en aning men å andra sidan - det är ju inte direkt ovanligt i en 567-omgångarsserie att matcher svänger och lag åker på mer eller mindre utskåpningar emellanåt. Synd bara att FBK gjort det mot Frölunda, det där är ju en prestigematch.