webForumDet fria alternativet

Elitserien 2007/08

Sport

385 svar · 17 272 visningar · startad av filippo · sida 18 av 20

Frågan, av filippo

För bara någon vecka sedan avslutade C+ NHL sändningarna. När sommaren idag tog en vändning med snö i Jämtland/Härjedalen så kan man inte göra mer än att längta lite extra. Guldet ska ju hem till Karlstad igen! med denna offensiva back så känns det jäkligt tryckt i FBKs backlinje! :P :birp ;)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

skit samma vem som vann huvudsaken var att man blev full :e och det var en underhållande match!! :e

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha, har Emwall dödat nån eller? Han såg mordisk ut i slutintervjun där. :e

Föresten, vinner man nåt mer än äran som svenska mästare? :o

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sådärja, utskåpning! Davidsson börjar komma i form en aning får man ju säga, två mål och två pass är ju rätt bra facit i en final. :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vedervärdig tackling, vad jag såg på reprisen. Men blev det någon utvisning för just den tacklingen?

Vilken då, den på Jämtin? Nej, de fick ju 2+2 vardera för roughing senare.

Men nu har Tranås juniorer snott HVs matchställ igen och lallar runt på isen och får inget gjort, förutom baklängesmål i powerplay... :l

Skapligt svettiga räddningar av Liv för övrigt, riktig akrobatik för att få stopp på den som videogranskades (även om jag i ärlighetens namn inte är helt säker på att den verkligen inte passerade linjen). Det andra bortdömda är däremot helt korrekt, Liv har handsken på pucken och då petas den in.

Stor humor dock när LHCspelaren står i intervjun och gnäller om att domaren ändrar från mål till tekning, "han kan ju inte hålla på och ändra sig hela tiden"... Annat ljud i skällan om det hade varit ombytta roller kanske..? ;)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

2-2
Nu börjar det likna finalmatch. :e

red/
3-2 till HV. Vilken härlig vändning efter LHC dominans i början. (y)

red igen/
5-2
3 mål i numerärt underläge, vad sysslar LHC med? :q

pinsamt. tröstmål!

Dra åt helvete vilken vändning! Två mål med nio sekunders mellanrum i numerärt underläge måste ju vara något slags rekord... :e

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Jag tycker det är fruktansvärt dåligt o känns surt att Två domare blåser för mål och sen ändrar sig. Dock tycker jag inte alls att det skulle vara mål men har man dömt det så har man. Jag tycker LHC har en liten chans trots den här urkassa perioden. Bara LHC inte får något powerplay så kan det gå vägen.

Jag blir inte så ledsen om HV71 vinner ändå för de känns som det bättre laget helt klart

Men även om domaren gör tecken för mål så har han rätt att ändra sig fram till dess att nedsläpp har gjorts. Så visst gjorde han rätt som ändrade sig.
Hade ju varit mer fel att medvetet godkänna ett mål felaktigt.

Pedda skrev:

Men även om domaren gör tecken för mål så har han rätt att ändra sig fram till dess att nedsläpp har gjorts. Så visst gjorde han rätt som ändrade sig.
Hade ju varit mer fel att medvetet godkänna ett mål felaktigt.

Jo, jag vet. Men precis som kommentatorerna säger så är det mycket känslor med i besluten och alla som håller på LHC tycker att han är värdelös och alla som håller på HV71 tycker att rätt ska vara rätt. hade det varit tvärtom hade det varit ombytta roller. Sen kan man ju säga vad man vill, om han tittar upp på jumbotronen osv osv. Det här går att älta hur mycket som helst. Jag tycker LHC haft otur flera gånger med dommarna. Ta bara den solklara straffen i Match 3 när det stod 3-3 med 1 minut kvar och HV71-spelaren sköt klubban på pucken. Men det är små marginaler :birp

Type skrev:

Jo, jag vet. Men precis som kommentatorerna säger så är det mycket känslor med i besluten och alla som håller på LHC tycker att han är värdelös och alla som håller på HV71 tycker att rätt ska vara rätt. hade det varit tvärtom hade det varit ombytta roller. Sen kan man ju säga vad man vill, om han tittar upp på jumbotronen osv osv. Det här går att älta hur mycket som helst. Jag tycker LHC haft otur flera gånger med dommarna. Ta bara den solklara straffen i Match 3 när det stod 3-3 med 1 minut kvar och HV71-spelaren sköt klubban på pucken. Men det är små marginaler :birp

Det låter på dig som att jag håller på HV.

Visst är det mycket känslor, men känslor har ju inte med domsluten att göra.
Om domaren dömer rätt så ska man väl inte klaga på att han gör fel?

snart två siffrigt...

Pedda skrev:

Om domaren dömer rätt så ska man väl inte klaga på att han gör fel?

Så sant så sant. Jag tror jag skrev det någonstans också att jag tyckte det var rätt att inte döma mål. Det jag klagar på är att han dömde mål först. Det är inte ofta man ändrar sitt beslut efter att ha dömt mål.

Vi får gratulera HV71 som spelade otroligt stabilt de andra två perioderna. Nu tror jag det blir otroligt svårt för LHC att ta sitt första guld. Jag kan till och med se att Hv71 vinner hemma i Linköping på fredag. Hela det här scenariot känner man igen från förra säsongen. Då såg det ut ungefär på samma sätt. Bara att bryta ihop o komma igen nästa säsong.

Medlem sedan feb. 2006360 inlägg

SM-Guldet är nu nära :D :D :D

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Underbart, helt underbart! Jag deppade ihop efter första peridoden och så möts man av det här i andra! (y) :birp

Sådärja, i andra och tredje kände jag igen spelet lite bättre! (y)

Nu ska de väl kunna knyta ihop den välbekanta säcken i Linköping på fredag, enda dumma är att jag missar matchen... Målservice via sms från en polare är redan beställd. :e

:stefan: skrev:

Nu ska de väl kunna knyta ihop den välbekanta säcken i Linköping på fredag, enda dumma är att jag missar matchen... Målservice via sms från en polare är redan beställd. :e

Ajdå. trist att du missar matchen. Det lär bli en tät och spännande drabbning. Jag var millimeter från att få biljetter till matchen på fredag men missade på ett tekniskt fel i internetbanken. Jädra skit alltså. Det lär bli ett jädra drag!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det var det värsta. När jag lämnade TV:n efter första perioden så såg jag det som väldigt långt borta att HV ens skulle få en suck. Så drar man igång Google News i mobilen efter träningen och ser att de snåla smålänningarna vände skiten. Sedär sedär. Matchboll nu då. :)

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

För att lämna finalen för en liten stund och återvända till alla hatkänslor som rådde för ett tag sedan gentemot Frölundaborg. :)
"Ombyggnaden av Frölundaborg igång
Planarbetet av nya ishallen i västra Göteborg inlett"

För er som inte uppmärksammat det hela så handlar det alltså dels om en ombyggnad utav Frölundaborg, dels byggandet av en helt ny ishall. Men detta är ju som vi alla känner till gamla nyheter. ;)

Btw, LHC vinner på fredag...

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
163 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)