:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Dryden skrev:
Armbåge rakt i nyllet efter avblåsning och inget matchstraff. Trots att Lärking hade tillsynes full koll. Grattis, eller nåt.
Jag håller med Lärking, armbågen är inte vacker, men Döende Svanen är lika vidrig den. Helt rätt att visa ut bägge! (y)
För övrigt är en polare med Canal+ helt skogstokig över Timrå-HV. På Sportnytt nyss hördes det inte (tack vare sportens jävla snackande), men slutsignalen gick EFTER att HV-spelaren sköt, EFTER att pucken gick i mål - ändå dömer Vinnerborg bort det...
C+ har vevat repris på repris på det och de är tydligen överens om att det skulle ha godkänts.
Suck. :x
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg
:stefan: skrev:
Jag håller med Lärking, armbågen är inte vacker, men Döende Svanen är lika vidrig den. Helt rätt att visa ut bägge! (y)
För övrigt är en polare med Canal+ helt skogstokig över Timrå-HV. På Sportnytt nyss hördes det inte (tack vare sportens jävla snackande), men slutsignalen gick EFTER att HV-spelaren sköt, EFTER att pucken gick i mål - ändå dömer Vinnerborg bort det...
C+ har vevat repris på repris på det och de är tydligen överens om att det skulle ha godkänts.
Suck. :x
Va??
Jag har Canal+ och såg matchen, samt kommentarerna efter och de var överens om att det var ett korrekt beslut. De intervjuade även domaren angående beslutet och enligt måldomaren så var pucken inte ens i målgården när slutsignalen gick. De har ganska bra utrustning så jag litar på det. Du kanske ska be din kompis att tvätta både ögon och öron, för det var inte ett rätt i den informationen du postade här. :OO
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggInte vet jag, så upprörd som han var så vete fan... :e
PUCKEN VA INNE innan signalen gick...
j***la domare x( (n) (n) (n)
jag kräver omspel :)
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
Compusa skrev:
enligt måldomaren så var pucken inte ens i målgården när slutsignalen gick.
Hade matchen spelats i Jönköping så hade det blivit mål...
Oddset att en hemmafunktionär skulle sagt till domaren att den var inne innan slutsignal e ju inte speciellt högt, Men hade Hv71 haft hemma så hade den funktionärer självklart sagt tvärtom...
TTypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg
Danne V skrev:
Jaha.... då ska vi se vad som händer....
Om jag inte minns fel, så var det väl nåt liknande förra året (eller året dessförinnan), men då var det FBK som hade vunnit varenda match i semin och skulle "bara" åka till Linköping för att spela hem en finalplats? Men då vände LHC, och FBK blev så chockade att dom aldrig orkade komma tillbaka...
Undras om det kan bli samma sak nu, fast tvärtom om alltså...
Jo, nog är Färjestad ett bra lag men jag tror det mest handlade om ett otaggat LHC. Om Färjestad vinner nästa match också kan jag hålla med om att det finns en risk att förra årets händelse återuppstår (fast tvärt om). Jag tror dock att LHC vinner två raka nu o slår ut Färjestad... :D
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Winterlord skrev:
Specificera gärna vilken utav kvartarna du syftar på, men jag kan inte påstå att jag var speciellt imponerad utav T. Andersson i flertalet utav matcherna. Men det kanske var just därför som du tyckte han var desto bättre. ;)
Jag tyckte mer att han höll en konsekvent linje rakt över, i de matcherna jag såg och inte som någon jäkla jojjo där det ena stunden ger två minuter för en förseelse men ingenting för samma sak en stund senare.
...och det där är en "regel" jag inte förstår och som jag ifrågasatt tidigare. Antingen så är det utvisning eller så är det filmning.
Esen skrev:
Oddset att en hemmafunktionär skulle sagt till domaren att den var inne innan slutsignal e ju inte speciellt högt, Men hade Hv71 haft hemma så hade den funktionärer självklart sagt tvärtom...
Nu tror jag i och för sig inte att en måldomare är en hemmafunktionär så oavsett var matchen spelats så kan man nog förvänta sig ett likadant domslut.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
Dryden skrev:
Nu tror jag i och för sig inte att en måldomare är en hemmafunktionär så oavsett var matchen spelats så kan man nog förvänta sig ett likadant domslut.
Tyrvärr så e det så, Oftast en gubbe som hållt på hemmalaget i typ hela sitt liv...
Och denna person e den enda som får se på bilderna och sen säga sin åsikt till domaren som ska ska avgöra ifall det e mål eller inte...
Har svårt att förstå varför inte domaren själv kan få kolla på bilderna när dom endå har stannat upp spelet...
Dryden skrev:
...och det där är en "regel" jag inte förstår och som jag ifrågasatt tidigare. Antingen så är det utvisning eller så är det filmning.
Vad är det för fel med utvisning för en armbåge efter avblåsning?
Vad är det för fel med utvisning för att ha kastat sig omkull och blivit liggande som om han blivit proppad av en sumobrottare?
Faktum är också att han själv var på väg upp med armbågen när han blev träffad, syntes tydligt på repriserna igår.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Vad är det för fel med utvisning för en armbåge efter avblåsning?
Vad är det för fel med utvisning för att ha kastat sig omkull och blivit liggande som om han blivit proppad av en sumobrottare?
Naturligtvis, filmningar ska inte förespråkas. Men. Ronaldo faller i straffområdet (ja, ett basic hopp till fotboll ;) ). Han får straffen med sig, men också gult kort för filmning. Det är den biten jag inte kopplar. Antingen får han straff, eller så blir han varnad för filmning.
Situationen igår föregicks ju också av en ryggtackling i det första läget, en situation som Lärking var två meter från.
Dryden skrev:
Naturligtvis, filmningar ska inte förespråkas. Men. Ronaldo faller i straffområdet (ja, ett basic hopp till fotboll ;) ). Han får straffen med sig, men också gult kort för filmning. Det är den biten jag inte kopplar. Antingen får han straff, eller så blir han varnad för filmning.
Hm, du har en poäng där.
Även om jag anser att Ronaldo ska ha gult så snart han får bollen på offensiv planhalva. För han kommer ju filma strax efter det. ;)
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Dryden skrev:
Fast även om en spelare blir t.ex. trippad (vilket genererar utvisning) så kan denne spelare förstärka så grovt att det ses som filmning i syfte att påverkar domaren och skall därför också åka ut.
Däremot är det nog svårt att veta vart den gränsen går... ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggDet är svårt att veta var gränsen går men regeln känns löjlig. Antingen eller.
Esen skrev:
Jopp, där nere så verkar allt var tillåtet, fotboll, mutad Rönnmark, f-n Timrå tvingades till boxplay i två perioder, var säkert någon domarkontrollant som tog ett snack med honom inför 3:e eftersom då kunde plötsligt HV71 också åka på utvisningar vilket att Timrå kunde trycka ner HV i knät på Liv.
Men nu blir det bara 2 matcher kvar, sedan så kan HV spendera tiden med det som de är bäst på, skämma ut sig på krogen. :moose
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Esen skrev:
Tyrvärr så e det så, Oftast en gubbe som hållt på hemmalaget i typ hela sitt liv...
Och denna person e den enda som får se på bilderna och sen säga sin åsikt till domaren som ska ska avgöra ifall det e mål eller inte...
Enligt reglerna så får en måldomare inte vara medlem i något av lagen som spelar. Om han sedan i smyg hejar på något av lagen är ju lika svårt att avgöra som för huvuddomaren eller någon av linjemännen.
Alla videomåldomare har skrivit på ett avtal där de förbinder sig att vara opartiska och följa reglerna.
Dessutom; hur ofta händer det att videomåldomaren har fel?
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Yey! Hv-Timrå på femman i kväll klockan 19:00. Fint!
Det är fan tight nu alltså. Hoppas hv tar hem det här.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggTvå raka hemmamatcher, kom igen nu! Fast då behöver spelarna hålla sig på isen och inte i båset på fel sida rinken...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...och jag missar dagens matcher på grund av träning. :(
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDet ser ju bra ut, men efter vad som hände i förra matchen vågar jag inte ta ut något i förskott... ;)