Tydligen är man stor. Maradona gjorde det ju så kanske är det den statusen som Messi söker? Även om jag tror att han skulle klara sig utan "guds händer"... :OO
Straff? En-två matchers avstängning låter rimligt vilket då betyder att han missar sista omgången.
Jag undrar hur han sover om natten? Han är en av världens bästa fotbollsspelare, men kan inte ens spela fair play när det kommer till kritan.
Fyfan för sådana här fotbollsspelare. :l
Avstängning i två matcher är på tok för milt. Jag skulle yrka på ett par månader. Om man får göra mål med händerna i fotboll och kommer undan med två matchers avstängning, då har sporten fotboll förlorat sin riktiga mening.
Jag undrar hur han sover om natten? Han är en av världens bästa fotbollsspelare, men kan inte ens spela fair play när det kommer till kritan.
Fyfan för sådana här fotbollsspelare. :l
Avstängning i två matcher är på tok för milt. Jag skulle yrka på ett par månader. Om man får göra mål med händerna i fotboll och kommer undan med två matchers avstängning, då har sporten fotboll förlorat sin riktiga mening.
Jo en rejäl avstägning borde varje fusk resultera i. Men i det här fallet kan jag bara ge honom en ryggdunk som tack för att han jämnade ut toppstriden mot Real med tillhörande, fuskande pissluffare som Van Nistelrooy (n)
fuskar båda lagen lika mycket blir det ju rättvist i vilket fall...
Är det här värre än att filma innanför straffområdet?
Enligt min mening NEJ, det är fusk på samma nivå enligt mig.
Försvarar inte Messi's handling, men vill bara få igång en diskussion om varför detta är så otroligt farligt när inte en filmning som resulterar i en straff får samma uppmärksamhet?
Synd att Barcelona slarvade bort dessa 3 poäng, nu är det kört!
Jag tycker det är idiotiskt att man inte använder målkameror inom fotbollen. Jag menar, det händer ju hela tiden att domarna dömer felaktiga mål på grund av att de är alldeles för långt bort för att se vad som egentligen hände.
Jag såg målet på sporten i går och blev riktigt förvånad över hur tydligt han slår in bollen med handen.
Får väl tydliggöra att jag inte på något sätt stödjer andra typer av filmningar och efterhandsstraff har ju företkommit ett antal gånger. Bergkamp åkte ju i efterhand på böter för några år sedan då han filmade till sig en frilägesutvisning. "Rutinerat" gjort, då han hade domaren i "perfekt" vinkel. Själv var han säkert över en meter från spelaren som "fällde" honom.
Är det här värre än att filma innanför straffområdet?
Enligt min mening NEJ, det är fusk på samma nivå enligt mig.
Försvarar inte Messi's handling, men vill bara få igång en diskussion om varför detta är så otroligt farligt när inte en filmning som resulterar i en straff får samma uppmärksamhet?
Synd att Barcelona slarvade bort dessa 3 poäng, nu är det kört!
Jovisst är det värre eftersom det är mer direkt.
Messis boxning -> mål
Falla i straffområdet -> straffspark -> eventuellt mål
Men visst är filmningar vidriga också. Detta var väl bara ännu vidrigare. Det är väl därför det bara förekommer var 20:e år också; inte ens dom värsta grisarna har mage att försöka....
Jag tycker det är idiotiskt att man inte använder målkameror inom fotbollen. Jag menar, det händer ju hela tiden att domarna dömer felaktiga mål på grund av att de är alldeles för långt bort för att se vad som egentligen hände.
Jag såg målet på sporten i går och blev riktigt förvånad över hur tydligt han slår in bollen med handen.
Löjligt.
Nej. Ju mer teknik man inför, ju mer kommer att begäras. Varför inte fler kameror som bevakar allt? Varför inte en domartribunal på läktaren som granskar allt via tv-skärmar?
Däremot kanske två måldomare eller åtminstone en extra huvuddomare. Om nåt extraordinärt inträffat som domaren missat kan man bestraffa och fixa i efterhand. Jag tycker man ska behålla det "mänskliga" av både sentimentala skäl och för att skillnaden mellan fotboll på elit- och gräsrotsnivå skulle bli enorm. Nu är den bara jättestor. Det räcker.
Ska inte UEFA testa tvådomarssystemet testas redan i höst?
Vet ej. Kanske finns info på deras webbplats. Men nu har ju i alla fall domherren direktkommunikation med fjärdedomaren och den där överdomaren som sitter på läktaren via mikrofon och öronsnäcka. Vet inte om kanalen används för att faktiskt bedöma situationer. Man kanske bara snackar brudar och borsten.... :bire
Nej. Ju mer teknik man inför, ju mer kommer att begäras. Varför inte fler kameror som bevakar allt? Varför inte en domartribunal på läktaren som granskar allt via tv-skärmar?
Däremot kanske två måldomare eller åtminstone en extra huvuddomare. Om nåt extraordinärt inträffat som domaren missat kan man bestraffa och fixa i efterhand. Jag tycker man ska behålla det "mänskliga" av både sentimentala skäl och för att skillnaden mellan fotboll på elit- och gräsrotsnivå skulle bli enorm. Nu är den bara jättestor. Det räcker.
Nej, jag håller inte med alls. I hockey fungerar det ypperligt med en målkamera som domaren kan konsultera ifall något mål är oklart. Det behöver inte vara värre än så. Men att man nu i stället ska kunna få med sig mål som är helt åt skogen orättvisa gör ju inte sporten bättre precis.
Och sen sa jag inte att man ska ha kameror överallt och domare på läkaren. Varför överdriva så? Som jag sa, jämför med hockeyn. Där fungerar det ju.
Hade det varit någon annan som gjort det hade denne någon blivit sågad längs med hälsenorna och blivit uthängd till allmän bespottning i pressen - men Messi blir i princip hyllad..? :bla
Medvetet fusk förekommer i varenda match. Dags att öppna ögonen, grabbar. Nistelrooy använde handen lika tydligt två ligaomgångar innan, när han passade på att spela fram Raúl till ett öppet mål i en höjdduell med målvakten. Ingen sa nånting efter matchen då.
Vad är det som gör detta värre än en medveten filmning i straffområdet, en tröjdragning för att förhindra ett friläge, en kapning bara för att stoppa spelaren? Allt är högst medvetna regelbrott. Jag säger inte att jag gillar dom, men någonstans kan jag tycka, att fusk är fusk, oavsett vad det består i. En lärare på gymnasiet sa till mig en gång, att kan man fuska utan att det syns så är det ett tecken på kreativitet.
Rent spel förordas från min sida, men när alla andra lag vinner fördelar på fusk hela tiden, så måste man kanske frångå ärligheten ibland. Cash is king, som vi tyvärr har blivit äckligt medvetna om.
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849