webForumDet fria alternativet

Danmark-Sverige i Kanal9, vad är det för påhitt!?

Sport

15 svar · 2 657 visningar · startad av battistino

Medlem sedan okt. 2004246 inlägg
Frågan#1

Precis som rubriken säger, varför ska kanal9 börja sända Landskamper i fotboll. Trodde TV3 och Viasat hade rättigheterna...

Borde det inte vara så att så många som möjligt av det svenska folket ska kunna se landslaget spela. Tydligen inte, eftersom kanal9 nu börjar sända.
Visserligen ska Tv3 sända de 2 nästa matcherna, men man vill ju kunna se alla matcher.

Vad har ni för åsikter om det hela?

Medlem sedan jan. 2003821 inlägg

battistino skrev:

Precis som rubriken säger, varför ska kanal9 börja sända Landskamper i fotboll. Trodde TV3 och Viasat hade rättigheterna...

Borde det inte vara så att så många som möjligt av det svenska folket ska kunna se landslaget spela. Tydligen inte, eftersom kanal9 nu börjar sända.
Visserligen ska Tv3 sända de 2 nästa matcherna, men man vill ju kunna se alla matcher.

Vad har ni för åsikter om det hela?

Mmmm..... precis lika sjukt som det här med att det vara bara Kanal9 som sände Oscars galan live i tv i år( nu vet jag inte hur det var med Canal+ ).

Så något är det som inte står rätt till. Det kan man endå inte förneka. :l

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Samma anledning som att skitstövlarna på Viasat sänder allt från Formel 1 i Viasat Sport förutom direktsändningen som går på sexan - de vill ha betalande kunder och skäms inte en sekund över att tvinga folk såhär. (n)

Aldrig i helvete att jag skaffar Viasat! :bla

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Det är inte Viasat som äger kanal9, det är SBS - även ägare av kanal 5.

Jag vet också att det är så att det är samma ägare av kanal 9 och kanal 5.
Men jag trodde rättigheterna för att sända Svenska herrlandslagets fotbollsmatcher låg hos Viasat/tv3.

Sicken skit att kanal9 ska sända matchen på lördag. suck

/edit du kanske tänker på Stefans inlägg! :OO

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Det är ju så här de flesta verkar vilja ha det när man läser andra trådar. Valfrihet kallas det visst när man har flera kommersiella kanaler att välja mellan.

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

Är det inte så att 3:an bara äger rättigheter för hemmamatcherna?

dea skrev:

Är det inte så att 3:an bara äger rättigheter för hemmamatcherna?

Jo det verkar som att det tyvärr är möjligt att det är så.
Är det inte så att eftersom Kanal9 är en ganska ny kanal, att den inte går i så många kanalpaket än? alltså för de som har ett paket sen tidigare så är det ju inte säkert att de får in kanal 9 nu.

Själv sitter jag med svt1,svt2,tv3,tv4,kanal5,tv6,svt24,thevoice,barn/kunskapskanalen. Och har inget känt kabelbolag här, så får förmodligen inte kanal9 för då borde ha den nu, men kan inte hitta den...

Besvikelse med matchen på 9an,såg fram emot att se den.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Nicrosoft skrev:

Det är ju så här de flesta verkar vilja ha det när man läser andra trådar. Valfrihet kallas det visst när man har flera kommersiella kanaler att välja mellan.

Men det e ju lungt, Istället för att se Fotbollsmatchen så kan man ju alltid kolla på SVT som just då sänder "Rasmus på luffen".

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Esen skrev:

Men det e ju lungt, Istället för att se Fotbollsmatchen så kan man ju alltid kolla på SVT som just då sänder "Rasmus på luffen".

Varför skulle man vilja göra det?

Observera nu noga hur det här inlägget inte kommer få något (vettigt) svar från Esen.

Medlem sedan feb. 2007161 inlägg

Kanal9 är ju en fri kanal som TV6, varför gnäller ni? Ni behöver ju inte betala ett öre för att se skiten, vilket hade varit fallet om det sänts på TV3.

Medlem sedan aug. 2003137 inlägg

Adestro skrev:

Kanal9 är ju en fri kanal som TV6, varför gnäller ni? Ni behöver ju inte betala ett öre för att se skiten, vilket hade varit fallet om det sänts på TV3.

Alla får inte in nian. Kanske det är därför de gnäller?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

battistino skrev:

Sicken skit att kanal9 ska sända matchen på lördag. suck

Det är väl enbart bra att man låter landskamperna gå över till Kanal9/Kanal5 och Canal+ om så krävs. På så sätt får vi ju lite vettigt studiofolk och kommentatorer. Eller vill du hellre lyssna till Glenn Hyséns eviga gnällande om allt från grästuvorna på gamla Wembley i en regning match 1879 till att de vita handdukarna på hotellet är rätt mysiga. Eller att Henrik Strömblad i matchens 76:e minut just räknat ut snittet på hur många dobbar spelarna har på sina skor... :OO ;)

Mindre fotboll åt Viasat - mer åt andra kanaler. Typ, Kanal9.

Medlem sedan feb. 2007161 inlägg

Opelomega skrev:

Alla får inte in nian. Kanske det är därför de gnäller?

Betydligt fler som kan få in Kanal9 än t.ex. TV3.

Dryden skrev:

Det är väl enbart bra att man låter landskamperna gå över till Kanal9/Kanal5 och Canal+ om så krävs. På så sätt får vi ju lite vettigt studiofolk och kommentatorer. Eller vill du hellre lyssna till Glenn Hyséns eviga gnällande om allt från grästuvorna på gamla Wembley i en regning match 1879 till att de vita handdukarna på hotellet är rätt mysiga. Eller att Henrik Strömblad i matchens 76:e minut just räknat ut snittet på hur många dobbar spelarna har på sina skor... :OO ;)

Mindre fotboll åt Viasat - mer åt andra kanaler. Typ, Kanal9.

Visst jag håller med om att det är bättre kommentatorer när inte tv3sänder, helt klart. MEN främst av allt vill jag ju SE matchen, Skulle klara mig utan kommentatorer om det var så(kan ju alltid köra med radion i bakgrunden). Se matchen är det viktiga.

Adestro skrev:

Är det en fri kanal? Är det helt säkert det? Kan inte hitta något om det
Eller är det bara så att de som har tv från comhem, boxer och canal digital, får den utan nått krångel och utan att betala extra?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Alla med kabel-tv får inte in Kanal 9, så enkelt är det. Jag har Tele2vision :bla och kan fetglömma nian, liksom Discovery, 4+ med mera...

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)