Jag är väldigt intresserad av Amerikansk Fotboll men de verkar som att det är ingen annan änn jag som är det.... vad äre som är så tråkigt i det (det kan se tråkigt ut första gången man kollar på det men när man börjar förstå så är det riktigt kul).... och de som är intresserade, Hur mycket vet ni???
Problemet e att Amerikansk Fotboll e för litet i sverige och det e nästan bara dom som själv håller på med det som e intresserad av sporten, Och så länge som inte tv och media skriver eller visar sporten som kommer det nog vara svårt att skapa något större intresse, Personligen kommer jag att gå på några matcher i sommar för att ge mitt stöd åt DIF som spelar i DIV 1
Jag var och såg några matcher när polarna spelade i Jönköping Hawks, men det är ingen lätt sport att förstå utan en kommentator. :l
Sen går det faktiskt rätt långsamt också med alla spelavbrott när offence och defence ska byta plats, det ska snackas taktik, spelare ska ställa upp sig och så vidare. En spelsekvens i över femton sekunder utan avbrott och man tappar hakan... ;)
största problemet enligt mig är att de när de väl sänder amerikansk fotboll sänder superbowl och då är det en timmes match och tre timmars reklam, man ledsnar ganska snabbt....
Jag brukade ofta och kolla på vårat lokala lag Roedeers http://www.roedeers.se
Detta år så hade de inget A-lag utan endast juniorer.
Men det verkar bli ändring på detta.
Man lär sig reglerna ganska snabbt och är en kul sport att titta på.
tack esen// jo men sporten är jue kul när man vet vad som händer. det är bara synd att amerikanerna sätter in så mycket reklam under matcherna.. föresten finns det ett amrikanskt landslag
det är bara synd att amerikanerna sätter in så mycket reklam under matcherna..
Gällande reklamen så föredrar jag nog endå amerikanssätt att visa reklam, I Sverige så kör dom reklam ca 5-7 min, I USA kör dom korta reklamer och lite oftare, Och när det gäller reklamen i sporten så lägger dom ju in den när det passar, Och när det endå e avbrott i spelet, Så man missar ju inget av själva spelet...
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849