Obekvämt? Går det att sitta bättre än i seriens bästa material? ;) Att Kimi är näst snabbast (efter Massa) på andra tidsträningen i ny bil är inte så lite lovande! Snabb har han iofs varit tidigare. Måtte han nu lämnat kvar oturen hos McLaren! :OO Låt honom få vinna några race i år för att kunna knyta ihop säcken till 2008.
Äntligen grejjer som håller!!! Det gjorde iofs årets McLaren också med besked. Lill-Lewis trea!! I första F1-loppet. Imponerande och grymt lovande inför resten av säsongen. :)
Sådärja, det gick ju att ta sig ur sängen lagom till Ejes genomgång av de nya däckreglerna. ;)
Kul grepp med att de måste köra både på hårda och mjuka däck under loppet, Kimi var ju sånär att komma ikapp Lewis på slutvarven när de gick över på hårda...
Men fan vad svårt det är att känna igen bilarna nu då! Renault var skitenkelt förr, nu satt jag och glodde efter "Renault" på bakvingen, McLaren har bytt ställ på depågänget från de coola svarta dräkterna till nån halvmesyr, dessutom återfinns Vodafone nu på McLaren istället för Ferrari och Hondas utseende på bilen ska vi bara inte prata om... :q :e
Men det var trevligt med God Save The Queen vid prisutdelningen, det var ett tag sen. ;)
F1 är ju bara en cirkus där stallet som har mest pengar brukar vinna. ;)
Tacka vet jag racing på två hjul, där dom ligger tre i bredd och slår i varandra i högfartsböjar, där dom kör med sladd i 250 knutar och knät i asfalten, där 5-10 gubbar ligger inom en sekund och tampas, där lika många har chans att vinna varje race, där det finns svenskar med och både tävlar och är stallägare, där man kan köra om på andra ställen än vid inbromsningar till hårnålskurvor...och mycket, mycket mer....
Visst kan det vara roligt och intressant med bara två hjul också. Missade starten och Eje´s genomgång.
Men visst var det ett helt OK race. Kanske kan det bli lite spännade i år!
Vad är det för skit att bryta till reklam mitt i loppet och speciellt när en av ledarna bryter.
Jävla skitkanal, envisas med att visa hur mycket reklam som helst också, dumt att bara visa en eller två snabba, ungefär som under Hockeyn på tv3, snabba reklampauser...
Jag är sjukt intresserad av sport och idrott... jag tittar på i stort sett allt som innebär tävling. Många av mina vänner talar sig varma om F1... men jag kan inte förstå vad som lockar :r Har tvingat mig igenom X antal lopp utan att fastna :(
Jag dömer absolut inte men kan någon F1-fantast försöka förklara/övertyga mig om vad tjusningen med F1 är?