webForumDet fria alternativet

Allsvenskan 07

Sport

206 svar · 7 053 visningar · startad av Lama · sida 11 av 11

Frågan, av Lama

Snart smäller det! Vilka kommer floppa? Vilka kommer överraska? Själv tror jag stenhårt på att vårt stolta svartgula lag från Solna kommer ta hem det här utan problem. :h Beslut inför 2007:\ Den 9 december 2006 tog Svenska Fotbollförbundet följande beslut: Homegrown players Sju av 16 spelare i matchtruppen i Allsvenskan, Superettan och Division 1 måste ha varit registrerade f

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Grattis IFK Göteborg! :)

Självklart är man lite bitter - DIF har haft en rätt bra säsong. Guldet förlorades mot BP och GAIS - en hel del tappade poäng i onödan.

Hoppas inte huliganerna förstör säsongsavslutningen.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Ja, jag lider med DIF och (de flesta av) deras supportrar. Så här i efterhand är det ju inte svårt att se var de hade kunnat plocka in de fyra poäng som saknades för ett SM-guld.

Men jag tycker att det är oerhört kul att ett lag som IFK visar att ett stort hjärta är viktigare än många namnkunniga spelare i laget. Jag läste att IFK hade elva egna förmågor och bara två utländska spelare i truppen. Jag kan tänka mig att läget i DIF är det omvända.

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

Matchen igår och hyllningarna vid Götaplatsen idag, fy fasen vad mäktigt! Får gåshud bara jag tänker tillbaka på det! Detta har lätt varit några av de bästa dagarna i mitt liv, gick som på moln på jobbet idag.

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Bara att gratulera IFK till guldet! Det vore att ljuga att påstå att det inte svider lite att pokalen inte hamnade på AIKs kontor men men.. :)
Positivt för svensk fotboll är att vi nästa år har ett lag som redan har spelat i europa tidigare och har det "i väggarna" - förhoppningsvis får vi ett lag som klarar sig hela vägen till CL och bereder vägen för andra!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Titta, lyssna och njut! :f
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=820&spela=071028IFK

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Härligt, fast det slår ju naturligtvis inte känslan av att ha varit på plats :)
Bästa stämningen (trots pissväder) som jag någonsin upplevt live på en fotbollsmatch.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Compusa skrev:

Härligt, fast det slår ju naturligtvis inte känslan av att ha varit på plats :)
Bästa stämningen (trots pissväder) som jag någonsin upplevt live på en fotbollsmatch.

Så sant, en guldmatch slår precis allt i stämningsväg.

Ett derby är mer intensivt under hela matchen och man laddar i flera veckor innan, men en match som avslutas med ett SM-guld är helt fantastiskt.

Än bättre blir det när det är oväntat, som när AIK knep guldet från Helsingborg -98. De skulle 'bara' slå redan avsågade Häcken och inkassera ett styck pokal (som var på plats på Ullevi). Men de torskade, AIK vann och jösses jävlar...

När de spred sig på läktarna att Häcken gjort mål.. shit, jag får ståpäls bara jag skriver detta... :e

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)