webForumDet fria alternativet

Vem saknar Zlatan? ELMANDEEER!

Sport

20 svar · 1 364 visningar · startad av Auxe

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg
Frågan#1

Fifan va bra han är.. glödhet!

Vem saknar Zlatan när Elmander spelar som han gör nu?

... hoppas andra halvlek inte blir sämmre!

Heja Sverige, Heja Elmander, HEJDÅ ZLATAN!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Har aldrig gillat Zlatan, och efter detta så ser jag inte någon anledning att överhuvudtaget fundera på att låta honom spela mer, Någon som kan säga vad han gjort för bra det senaste året?

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Jag saknar inte heller Isaksson. Rami var ju strålande!

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Mackan är inte dålig heller, sicken dans han bjöd upp till vid målet!
Det värsta är att jag lovade att träna naken nästa gång vi möts om Sverige skulle vinna idag... Undrar om killarna glömt det om en vecka? :r

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Tycker hela laget spelade riktigt bra.
Kul att se spelare som fått kritik innan visa vad dom går för, tänker då främst på Anders Svensson och Petter Hansson.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

** Elmander var bra, det brukar han vara. Snuskig offsidevarning vid första målet dock.

** Vad - förutom målet - gjorde Allbäck bra?

** Hansson bra idag. En bra match rättfärdigar inte tio dåliga.

** Offensiv uppvisning, skriker Aftonblaskan. Skitsnack, säger jag. Spanien hade bollen mest hela tiden.

** Defensiv uppvisning, återigen från Aftonbladet. Tacka Rami och Petter för det. Utan dom hade Spanien gjort 4-5 mål.

** När ska vi sluta vara så självsäkra, och istället inse att detta var minst lika mycket tur som skicklighet?

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Kim skrev:

** Elmander var bra, det brukar han vara. Snuskig offsidevarning vid första målet dock.

Måste vara riktgit liten marginal då jag inte hört en enda kommentar på detta?

Kim skrev:

Behöver en målskytt vara synlig hela matchen, räcker det inte att dom gör ett mål i exempel 93 minuten. Det är väl det som räknas?

Kim skrev:

Nä men en bra gör att det blir seger mot Spanien...

Kim skrev:

** Offensiv uppvisning, skriker Aftonblaskan. Skitsnack, säger jag. Spanien hade bollen mest hela tiden.

Ja och utnyttjar man inte chanserna så vinner man inte heller... Spanien är sig likt och de lär nog förbli det. Det ligger något i det Dryden skriver...

Kim skrev:

** Defensiv uppvisning, återigen från Aftonbladet. Tacka Rami och Petter för det. Utan dom hade Spanien gjort 4-5 mål.

hehe mycket tveksam då de bara spelade som jag gjorde när vi spelade 7-manna på en 11-mannaplan.... i sidled! :e

Kim skrev:

** När ska vi sluta vara så självsäkra, och istället inse att detta var minst lika mycket tur som skicklighet?

Ok och när ska vi inse att Spanien inte är bättre än den placering de har nu?

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Visst saknade man inte en punktmarkerad Zlatan igår, som inte skapar nåt överhuvudtaget. Elmander var strålande och Allbäck gjorde det han skulle men jag saknade ett inhopp från Rosenberg i andra.

Shaaban gjorde en del bra räddningar fast jag tyckte inte han gjorde mer än vad man kan förvänta sig av en landslagsmålvakt. En stabil insats. Det var ofta mer tur än skicklighet.

"En defensivt skickligare Anders Svensson istället för Kimpa" skrev aftonbladet. Jag kommer alltid föredra Kimpa framför Anders och gårdagens match förändrade ingeting.

Det kommer i slutändan ändå till Lagerbäck. Han tar oftast, som igår, ut en stabil trupp som kan skrälla i kvalet och oftast har stor chans att komma vidare, men inte mycket mer än så.
Jag har alltid saknat mod hos denna tränare. Han måste började spela runt på fler anfallare och våga ta ut yngre spelare om Sverige ska ha en chans att utvecklas i fortsättningen.

filippo skrev:

Måste vara riktgit liten marginal då jag inte hört en enda kommentar på detta?

Det var vi nog alla i mitt sällskap rörande överens om att det var. Varför visade producenten inte en enda repris på detta i så fall? Varför visade producenten inte en enda repris från rensningen på mållinjen? Konspiratorisk nu, jag vet, men varför inte visa repriser och på så sätt bara slå hål på en massa teorier, om allt nu var i sin ordning?

filippo skrev:

Behöver en målskytt vara synlig hela matchen, räcker det inte att dom gör ett mål i exempel 93 minuten. Det är väl det som räknas?

Mål räknas, men Allbäck är för mig som en pestepidemi, ett ont ting som bara tar mer och mer plats i såväl media och i folks hjärtan. Ja, det är på ett personligt plan. ;)

filippo skrev:

Nä men en bra gör att det blir seger mot Spanien...

Uppenbarligen...

filippo skrev:

Ja och utnyttjar man inte chanserna så vinner man inte heller... Spanien är sig likt och de lär nog förbli det. Det ligger något i det Dryden skriver...

Läs om, läs rätt! Det handlade mer om Shaaban denna kväll, än om utnyttjande av chanserna. Rami storspelade! (y)

filippo skrev:

hehe mycket tveksam då de bara spelade som jag gjorde när vi spelade 7-manna på en 11-mannaplan.... i sidled! :e

Och hur, förutom snabba spelvändningar, ska man spela mot ett lag med en köttmur?
Om du spelade i sidled i en 7-mannamatch på en 11-mannaplan, med de ytor som det innebär, så kanske det talar mer om oduglighet, än om kvalificerade argument att använda mot Spaniens spel. :birp

filippo skrev:

Ok och när ska vi inse att Spanien inte är bättre än den placering de har nu?

Och när ska vi svenskar inse att vi inte är en världsnation inom fotbollen? Tror du att makedonier idag anser att de är en lika bra fotbollsnation som England? Tycker du att Skottland är ett bättre landslag än Frankrike, på grund av gårdagens 1-0-seger? Är Cypern, efter 5-2 mot Irland, en stormakt inom världsfotbollen? Det kanske snarare är dags att inse, att detta var en bra dag på jobbet för Ljungberg och company - och för de övriga vinnarna jag nyss räknade upp. Men att vi är bättre än Spanien överlag, det köper jag bara inte.

Den här segern tillägnas inga mindre än Rami Shaaban och Petter Hansson, samt en stor portion credits till Johan Elmander! Fantastiska matcher av dessa tre. Som de slet, som åtminstone Hansson och Elmander sprang, så har de visat vägen för svensk landslagsfotboll. I övrigt var det mest grötande utanför eget straffområde. Kanske är det melodin för att få svensk fotboll att lyckas ta sig till slutspelen varannat år? Men jag kan inte påstå att jag gillar det. Jag vill se bollskicklig fotboll, något som nationer som Spanien, Italien, Frankrike, Brasilien och Argentina och några till, är experter på att bjuda på. :f

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Tycker Kim är lite överdrivet pessimistisk när Sverige för en gångs skull har visat kämpaglöd och vinnarskalle. Sen är frågan också vem som kan gå och säga att "Nya Sverige" spelar mycket roligare och attraktivare fotboll än den fotboll vi såg igår (så som vi spelade för i tiden). För det första, bägge målen är sjukt snygga och att se sånt försvarspel som vi såg igår säljer mig - tona ner det offensiva och skapa ett mer balanserat landslag. Vi har inte spelarna att spela som Brasilien (som inte dom själv lyckas med ens), då ska vi spela som vi gör bäst - som vi spela igår.

Elmander får man väl säga är given på topp nu, tillsammans med Allbäck. Jag har tidigare inte alls gillat Allbäck, men han är en måltjuv och jobbar oehört för laget och för att hans anfallskollega ska få plats. Allbäck och Elmander kompletterar varandra väldigt bra och så länge Zlatan inte är i form så platsar han inte i startelvan idag. För övrigt gjorde Elmander allt rätt igår, och det gjorde han även VM mot Paraguay. Det är tack vare honom vi vann den matchen (totalt scenförändring när han kommer in). Det kunde inte ens en full på öl och ren lycka Jymdis som var på plats gå miste om...

Var det rätt att peta Källström för Svensson? Japp, det var det. Svensson regerade mittfältet igår och skickade, tillsammans med Linderoth suveräna passar upp. Ljungberg jobbade hårt som vanligt. Det enda jag inte riktigt kunde gå med på var Chippen mot Alexandersson, det känns som Lagerbäck vill kompensera Alexandersson för den där högerbacksplatsen i VM på nåt sätt...

Och vi fick se Petter Hanssons genomslag i landslaget i går också, hoppas bara han kan hålla den här nivån - för tidigare har han inte alls varit bra.

Mellberg tycker jag dock börjar se ut som det är dags att se sig om för ett alternativ om. Han blandar suveräna ingripande med tabbar, och jag tror han är en av dom som sprider splittring i landslaget...

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Kim skrev:

Nej det var inte offside. Elmander var i linje vid passningsögonblicket.

Kim skrev:

Vad har det för betydelse? Vad gjorde han dåligt? Det är målen som räknas.

Kim skrev:

Så som situationen ser ut så gör den absolut det. Petter Hansson har gjort mindre bra insatser, men dessa har inte varit så dåliga att vi inte ska unna honom beröm.

Kim skrev:

Ja Spanien hade bollen mest, 60 % bollinnehav, men det hjälper inte om man spelar så fruktansvärt ineffektivt som de gjorde. Att Spanien är bra på att hålla bollen är ingen nyhet, men att passa runt i sidled på egen planhalva leder ingenvart.

Kim skrev:

Ja hade Sverige spelat utan målvakt och med en ytterspelare mindre så hade det blivit jobbigt. Jag vet vad du menar MEN jag tog mig firheten att hålla denna kommentar på samma låga nivå som dina två inlägg i denna tråd.

Kim skrev:

Det var vi nog alla i mitt sällskap rörande överens om att det var. Varför visade producenten inte en enda repris på detta i så fall? Varför visade producenten inte en enda repris från rensningen på mållinjen? Konspiratorisk nu, jag vet, men varför inte visa repriser och på så sätt bara slå hål på en massa teorier, om allt nu var i sin ordning?

Som jag redan sagt, det var inte offside, oavsett vad alla i ditt sällskap tycker.

Kim skrev:

Mål räknas, men Allbäck är för mig som en pestepidemi, ett ont ting som bara tar mer och mer plats i såväl media och i folks hjärtan. Ja, det är på ett personligt plan. ;)

Ja du verkar ha ganska mycket emot det svenska landslaget överhuvudtaget, rent ut sagt komiskt att läsa dina inlägg då det känns som du försöker påstå att Spanien dominerade matchen helt och hållet och att Sverige gick segrande ur matchen berodde enbart på tur.

Kim skrev:

Läs om, läs rätt! Det handlade mer om Shaaban denna kväll, än om utnyttjande av chanserna. Rami storspelade! (y)

Behov av ett besök hos Synsam, alternativt riktigt taskiga fotbollskunskaper eller möjligen fruktansvärt gul-och-röd-ögd?

Kim skrev:

Och när ska vi svenskar inse att vi inte är en världsnation inom fotbollen? Tror du att makedonier idag anser att de är en lika bra fotbollsnation som England? Tycker du att Skottland är ett bättre landslag än Frankrike, på grund av gårdagens 1-0-seger? Är Cypern, efter 5-2 mot Irland, en stormakt inom världsfotbollen? Det kanske snarare är dags att inse, att detta var en bra dag på jobbet för Ljungberg och company - och för de övriga vinnarna jag nyss räknade upp. Men att vi är bättre än Spanien överlag, det köper jag bara inte.

Men snälla människa, att du ens jämför Sverige med en nation som Cypern visar ju definitivt vilken makalöst låg nivå dina argument håller. Hur många VM, EM har Cypern spelat? Leta du upp det och jämför med Sverige. I dagsläget är Sverige bättre än Spaninen, siffrorna ljuger inte. Att Spanien sedan har bättre spelare rent inviduellt är en helt annan femma.

Kim skrev:

Den här segern tillägnas inga mindre än Rami Shaaban och Petter Hansson, samt en stor portion credits till Johan Elmander! Fantastiska matcher av dessa tre. Som de slet, som åtminstone Hansson och Elmander sprang, så har de visat vägen för svensk landslagsfotboll.

Det var en laginsats, det berodde inte bara på dessa tre men som sagt, kom tillbaks nästa gång när du är beredd på att föra en diskussion på en vettig nivå. Dina löjliga försök att provecera är mest pinsamma och det är ganska svårt att ta dig på allvar...

** Jag skrev att det var offsidevarning. Är någon helt i linje, som du uttrycker det, så är det offsidevarning. Har aldrig någonsin skrivit att det varit offside, utan endast en varning. Hade Spanien fått ett sånt mål, så hade det däremot vevats reprisbilder i all oändlighet i svensk TV.

** När det gäller Hansson, så har jag aldrig tvekat att ge honom beröm för den här matchen. Läs det sista jag skrev, om att han, Shaaban och Elmander var bäst, så förstår du. Vad jag motsatte mig, var all glorifiering han har fått sen igår. Har vi glömt hans insats mot Tyskland redan? Nämn en match han gjort tidigare, där han har varit bra. Under varenda landskamp, utom den igår, så har han varit fullständigt katastrofal. Återigen har du lagt ord i min mun.

** När du håller på att raljera kring Spaniens sidledsspel, så visas din naiva inställning till fotboll och dess taktik. Spanien hade flertalet chanser, men storspel av svenskarna i eget straffområde satte stopp för kvitteringarna.

** Tillåt mig att hånle lite åt dig, men jag tror knappast att du är rätt man att bedöma mina fotbollskunskaper. Gul-och-röd-ögd? Kanske det, men snarare Blå-gul-röd-ögd med inslag av realism. Det har hittills inte hindrat mig från att kritisera spanska spelare, och hylla svenska spelare som gör bra insatser, för det är faktiskt vad Hansson, Shaaban och Elmander gjorde igår. Men att likt Glenn Hysén börja kalla Hansson för Väggen, är ingenting annat än rent rövslickeri, alternativt populistiskt skitsnack. Besök hos Synsam? Knappast, då en läkarundersökning med ingående syntest för två veckor sen gav resultatet perfekt syn.

** Eftersom Sverige nu är en av världens bästa nationer, enligt dig, så kanske du vill hylla den stora svenska insatsen mot Trinidad & Tobago, eller varför inte Paraguay (om man bortser från Ljungbergs mål), eller varför inte åttondelen mot Tyskland. Kan man inte ens vara självkritisk efter en vinst, så kanske man ska ägna sig åt lotto alternativt bingo. Jag har aldrig jämfört Sverige med Cypern. Det gjorde filippo så bra själv, genom att göra en helhetsbedömning utefter en match. Det var med den logiken jag jämförde Makedonien och England, Cypern och Irland.

** Jag vågar påstå att om Shaaban hade spelat som han gjorde mot Tyskland, det vill säga en medioker insats, och Hansson hade gjort detsamma, samtidigt som Elmander inte hade sprungit som han gjorde, så hade vi inte haft mycket att komma med. Nu var det dessa tre spelare som utmärkte sig, och det tänker jag fortsätta ge dessa beröm för. Men om de var bra igår, kommer vara fullständigt ointressant på onsdag, när vi möter Island.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Kim, kom igen. Om du nu vet så mycket om fotboll som du påstår att du vet - vet du också att man inte kan säga "om dom tre inte spelat så bra som dom gjorde, hade inte Sverige vunnit". För du har ingen aning helt enkelt. Det kan vara så att någon annan i Sverige haft en framträdande roll i stället. Det går liksom inte att säga.

Sen tycker jag vi håller personpåhoppen utanför den här diskussionen, det gör en diskussion som annars kunde varit rolig ganska jobbig och tråkig.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Jymdis skrev:

Kim, kom igen. Om du nu vet så mycket om fotboll som du påstår att du vet - vet du också att man inte kan säga "om dom tre inte spelat så bra som dom gjorde, hade inte Sverige vunnit". För du har ingen aning helt enkelt. Det kan vara så att någon annan i Sverige haft en framträdande roll i stället. Det går liksom inte att säga.

(y)

Kim skrev:

** Jag skrev att det var offsidevarning. Är någon helt i linje, som du uttrycker det, så är det offsidevarning. Har aldrig någonsin skrivit att det varit offside, utan endast en varning. Hade Spanien fått ett sånt mål, så hade det däremot vevats reprisbilder i all oändlighet i svensk TV.

Nja, jag vill allt minnas att du skrev att det var "snuskig offside-varning". Jag anser att det är stora skillnad mellan att skriva att målet var offside-varning mot att målet var en snuskig offside-varning. Att det var offside-varning är jag beredd att gå med på, men en snuskig offside-varning hade sett helt annorlunda ut i min mening, dvs en ganska uppenbar offside-situation och inte en tveksam offside-situation som nu var fallet. Har bland annat sett en hel del repriser på Eurosport som visar att målet godkändes helt i linje med gällande offside-regler.

Kim skrev:

** När det gäller Hansson, så har jag aldrig tvekat att ge honom beröm för den här matchen. Läs det sista jag skrev, om att han, Shaaban och Elmander var bäst, så förstår du. Vad jag motsatte mig, var all glorifiering han har fått sen igår. Har vi glömt hans insats mot Tyskland redan? Nämn en match han gjort tidigare, där han har varit bra. Under varenda landskamp, utom den igår, så har han varit fullständigt katastrofal. Återigen har du lagt ord i min mun.

Alla spelaren presterar inte på topp från början, utan det krävs oftast en hel del matcher innan man passar in och får ut maximalt av sin kapacitet i ett lag. Hade Petter Hansson fått mer speltid innan dessa viktiga matcher så är jag säker på att han presterat bättre. Om Petter Hansson fortsätter samma storspel som mot Spanien i kommande matcher så är jag definitivt beredd på att förlåta honom. Jag ser framåt, inte bakåt som du tyvärr verkar göra.

Kim skrev:

** När du håller på att raljera kring Spaniens sidledsspel, så visas din naiva inställning till fotboll och dess taktik. Spanien hade flertalet chanser, men storspel av svenskarna i eget straffområde satte stopp för kvitteringarna.

Tsss, tyvärr men om du ska försöka ifrågasätta mina kunskaper inom fotboll så får du allt göra bättre ifrån dig i dina inlägg. Jag är ganska säker på mina kunskaper så det där snickesnacket biter inte på mig. Du menar alltså att spanjorerna gjorde en bra match taktiskt sett? Jag menar att spanjorerna spelade fruktansvärt ineffektivt. Att slå 20-30 passningar i uppbyggnadsfasen av ett anfall (varav de flesta i sidled) är allt annat än bra, inte svårt för ett försvar att stå upp mot detta. Spanjorernas försvarsspel var inte heller mycket att imponeras över, virrigt och segt.

Kim skrev:

** Tillåt mig att hånle lite åt dig, men jag tror knappast att du är rätt man att bedöma mina fotbollskunskaper. Gul-och-röd-ögd? Kanske det, men snarare Blå-gul-röd-ögd med inslag av realism. Det har hittills inte hindrat mig från att kritisera spanska spelare, och hylla svenska spelare som gör bra insatser, för det är faktiskt vad Hansson, Shaaban och Elmander gjorde igår. Men att likt Glenn Hysén börja kalla Hansson för Väggen, är ingenting annat än rent rövslickeri, alternativt populistiskt skitsnack. Besök hos Synsam? Knappast, då en läkarundersökning med ingående syntest för två veckor sen gav resultatet perfekt syn.

Att Petter Hansson var rena väggen är ren fakta, men du kanske såg en annan match med två lag som hade samma färger på dräkterna som Spanien respektive Sverige? Det verkar i alla fall som att du har sett en helt annan match när man läser dina kommentarer. Bra att du har perfekt syn, då är det förmodligen bristande fotbolls-kunskaper som är anledningen till ditt tvivelaktiga resonemang :)

Kim skrev:

** Eftersom Sverige nu är en av världens bästa nationer, enligt dig, så kanske du vill hylla den stora svenska insatsen mot Trinidad & Tobago, eller varför inte Paraguay (om man bortser från Ljungbergs mål), eller varför inte åttondelen mot Tyskland. Kan man inte ens vara självkritisk efter en vinst, så kanske man ska ägna sig åt lotto alternativt bingo. Jag har aldrig jämfört Sverige med Cypern.

Ha ha jag skrattar fortfarande. Kan du vara snäll och visa var jag skriver att Sverige är en av världens bästa nationer? Att du dra till med lögner och löjliga påhopp som att jag skulle ägna mig åt lotto istället är bara tydliga tecken på att dina argument inte håller. Däremot kan jag säga att det är en definitionsfråga hurvida Sverige är en av världens bästa nationer eller inte, det beror på var man drar gränsen, sett till världsrankningen för att nämna ett exempel.

Kim skrev:

** Jag vågar påstå att om Shaaban hade spelat som han gjorde mot Tyskland, det vill säga en medioker insats, och Hansson hade gjort detsamma, samtidigt som Elmander inte hade sprungit som han gjorde, så hade vi inte haft mycket att komma med. Nu var det dessa tre spelare som utmärkte sig, och det tänker jag fortsätta ge dessa beröm för. Men om de var bra igår, kommer vara fullständigt ointressant på onsdag, när vi möter Island.

Det var mer eller mindre ingen spelare i Sverige som underpresterade i denna match. Det var kollektivet och några riktigt vassa inviduella prestationer som genomförde segern och manövererade ut spanjorerna på ett äckligt effektivt sätt. Att Sverige inte dominerade matchen är en annan femma, men att gå ut och försöka dominera mot spanien är möjligen inte den bästa strategin för ett svenskt landslag så som det ser ut för tillfället. Visst, marginalerna var på vår sida men segern känns trots det rättvis med tanke på spanjorernas bleka insats. På dig låter det som att det bara var tre spelare på planen i Sverige, fel, ett fotbollslag består av en målvakt och 10 ytterspelare. Du glömmer topp-insatser av spelare som Tobias Lindroth och Anders Svensson, men du kanske hyser ett visst hat mot dessa också, precis som du gör mot Allbäck?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag tycker det är skönt att Anders Svensson fick lite självkänsla tillbaka efter den här matchen. Jag tror han kan behöva det. Vilken pass han gör - och vilken match! Elmander var strålande. En kanonkula som dök upp från ingenstans, jag tror aldrig att jag glömmer hans ribbskott alltså. Riktigt bra match!

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Ah, det är alltid roligt att se fotbollsdiskussioner! De brukar i regel mynna ut i "jag-vet-mest-och-bäst-om-fotboll"-diskussioner väldigt fort. Inte undra på att det blir slagsmål mellan klackarna när man inte ens kan hålla normal diskussionsnivå på ett internetforum... :OO

Petter Hansson gjorde hans bästa insats någonsin i landslaget. All heder åt honom. Däremot kan man ju fundera på om det inte är dags att släppa in någon yngre förmåga på backplats. Nog fan borde vi ha yngre backar än en kille född 1967?

Jag blir mer och mer imponerad av Elmander. Det är inte bara hur han anfaller utan hur han kämpar. Särskilt då han gör ett misstag och tappar boll. Han jobbar hem! Visar lite jävla vilja. Fler såna i svensk fotboll!

Medlem sedan apr. 2006135 inlägg

Oj vad denna tråd tog fart då :P

haha skoj att se!

helt plötsligt kryllar det av "fotbollsfantaster"...

Cary on!

Som vanligt kan inte Compusa göra annat än att gå till angrepp mot mig genom några minst sagt bisarra tolkningar av vad jag har skrivit. Mina fotbollskunskaper är enligt Compusa alldeles för låga för att vara med här, så jag ger mig av.

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Phorpher skrev:

Petter Hansson gjorde hans bästa insats någonsin i landslaget. All heder åt honom. Däremot kan man ju fundera på om det inte är dags att släppa in någon yngre förmåga på backplats. Nog fan borde vi ha yngre backar än en kille född 1967?

Då tycker jag vi börjar föryngringen genast med att addera 9 till Petters födelseår! ;)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Peter S skrev:

Då tycker jag vi börjar föryngringen genast med att addera 9 till Petters födelseår! ;)

Haha. Sicken miss! Ja, okej då. Han är född 1976! :)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
146 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)