Feta creds till Henke. Han gjorde ingenting på hela matchen (ok två halva framspelningar) men sedan behövde han bara en chans. Imponerande.
Champions League 06/07
78 svar · 3 354 visningar · startad av Ode · sida 3 av 4
Frågan, av Ode
Precis nyligen har grupplottningen för Europas finaste klubblagstunerig skett. Så här ser grupperna ut: Grupp A FC Barcelona Chelsea Werder Bremen Levski Sofia Grupp B Inter Bayern München Sporting Lissabon Spartak Moskva Grupp C Liverpool PSV Eindhoven Bordeaux Galatasaray Grupp D Valencia Roma Olympiakos Shaktar Grupp E Real Madrid Lyon Steaua Bukarest Dynamo Kiev Gr
Läs frågan i sin helhet →Tråkig match men kul att Henke fick göra mål igen.
Plötsligt blixtrar Ronaldo bara till och då står Larsson på rätt plats vid rätt boll och kan rätt enkelt och helt omarkerad bara nicka in bollen. Helskönt! :D
Dryden skrev:
...och då står Larsson på rätt plats vid rätt boll och kan rätt enkelt och helt omarkerad bara nicka in bollen. Helskönt! :D
:D
Fanns det många bollar i omlopp, då han valde rätt boll...
;)
Idag lottades kvartsfinalerna som spelas 3:e och 4:e samt 10:e och 11:e april;
**Milan - Bayern München
PSV Eindhoven - Liverpool
Roma - Manchester United
Chelsea - Valencia**
Laget som står först börjar hemma.
Intressanta matcher, speciellt Milan - Bayern och Roma - Man U. Svårtippade matcher!
:stefan: skrev:
..och vad faaan sysslade mittbackarna med där? Var på picknick? x(
Håller med. Som jag ser det, så var det varken Ronaldos eller Henkes skicklighet, utan jordens praktmiss av inte mindre än TVÅ backar - samtidigt. Det var åratal sen jag såg en sån jättetavla.
:stefan: skrev:
Släpper man ett sånt läge till Henke blir det mål ... och det blev det ju.
Min farmor hade skallat in den lika enkelt. :)
Fasen säger jag, mina favoriter Milan hade ju dagens match så gott som under full kontroll och så släpper dom till två billiga mål på slutet. Nu är dom i ett jobbigt läge! Hoppas dom löser detta!
Finns bara ett ord om Liverpools insats idag; imponerande!
Nu såg jag inte matchen, men jag njuter hejdlöst av resultatet 2-2. Straffen var tydligen väldigt hårt dömd och då är det inte mer än rätt att man får mål mot sig på stopptid... :e ;)
3-0 borta mot PSV smakade ju fågel! Se nu till att toffla in ett mål eller två hemma på Anfield så är avancemanget kirrat! (y)
Men faaan ta dom om de tänker sända Milan på femman i returen också! Man kan ju hoppas att de alternerar, men de går säkert efter att Liverpool i princip redan har avgjort... Jag skiter i vilket, jag vill se matchen på Anfield - säkra segrar är också segrar! :e
6-0 till Manchester United och 30 min kvar av matchen, Tungt för alla Roma supporters idag...
Första halvlek var helt sinnes. :o
Jag ska egentligen sluta använda uttrycket "shit pommes!" men idag är det fantamig befogat! SHIT POMMES!! 7-1! 7-1!!!
Ja, vad säger man? En sak är säker, jag skulle inte vilja heta Toni idag....
r/ eller Doni kanske han heter...
Vad i hela glödheta sysslade Roma med då? Jag såg inte matchen, men en kollegas spontana kommentar när han såg tidningsuppslaget idag var klockren: Jaha, var det några mafiosos som hade satsat stålar på att Roma skulle torska eller..? ;)
Om nån timme är det att sitta i soffan med chips och öl - de sänder matchen från Anfield på en kanal man kan se! Jubel och fröjdd! :birp
Så lätt, så enkelt, så elegant... :e
Det var ju inte direkt oväntat att Liverpool skulle gå vidare efter 3-0 borta mot PSV, men att Reina skulle få hålla nollan IGEN var en trevlig överraskning! Tennant firade triumfer på högerkanten i första, Sissoko och Riise jävlades mest hela tiden med holländarna och Crouch gör mål som vanligt. ;)
Men det var ju Fowlers mål egentligen, grottade fram bollen vid sidlinjen och skickade in den framför mål. Dock var det ju det enda vettiga han gjorde på 80 minuter, han högg på allt första tio och slog sen mest bort passningar och sprang rakt in i backarna och blev av med bollen. Men med sådana assister förlåter man mycket! (y)
Enda smolken i bägaren är ju Bellamys skada, det såg ut att vara ganska allvarligt där läkaren satt och böjde på hans knä och snackade oupphörligen i headsetet... :l
Matchens spelare: PSVs målvakt Gomes - vilka jävla räddningar han radade upp! Han ensam såg till att siffrorna inte blev ännu större.
Det röda kortet? Nä, gult hade jag gått med på, men rött var jävligt hårt dömt. Visst kommer backen försent med raka ben och dobbarna först, men rött? Nä...
Nästa skalp: Chelsea! Kom igen bara... :moose
Tjoho! Milan vidare! :e :birp
Inzaghi, vilken fotbollsspelare! (y)
Tjoho!
Gah, jag hade gett mycket för att få stå på The Kop på Anfield idag! Knökafullt, en helt sjuk stämning och inte minst ett straffavgörande - igen...
Kalla mig färgad, men Liverpool var helt klart värda att vinna idag. Drogba var alldeles ensam på topp, Lampard lyckades inte med nånting på mittfältet och de få målchanserna var visserligen heta, men alltid var det nån rödtott ivägen. ;)
Pool däremot hade en boll i ribban, Kuyts bortdömda mål, Crouchs nick som Cech räddade med röven, typ... Plus en överjordiskt hög press på Chelsea matchen igenom - hela förlängningen var jag orolig över att hela laget skulle vika sig i ett kollektivt krampanfall...
Feta plus till Riise (förlorade han en enda duell under hela matchen?), Pennant var suverän på sin högerkant innan han byttes ut och givetvis Agger som lurade hela Chelsea vid frisparken. :e
Reina behöver jag väl inte ens nämna? Jävlar vad han är reaktionssnabb!
Nu vinner Milan med 1-0 hemma i morron och sen har vi en repris på Istanbul 2005... ;)
Kul att Kuyt fick sätta den avgörande straffen efter att hans mål blivit bortdömt (mycket tveksam till att han var offside).
Och Reina var ju suverän!!
Skönt att Liverpool tog sig till final och det kommer att bli intressant att se dem ställas mot det United som klarar oavgjort på San Siro ikväll. ;)
SVT Text: Milan till final - lekte med United
Ja jävlar, det här hade man ju inte ens kunnat drömma om... :o
Milan gjorde en Liverpool och öppnade med ett sjujävla tempo och de höll det uppe nästan matchen igenom - tack och lov undvek de den italienska tillbakasjunkningen efter ledningsmål utan fortsatte att trumma på rätt bra. "Rätt bra"... ;)
Gattuso är ju min nye hjälte, en kombination av Krister Nordin och Joe Pesci ungefär, herrejävlar vad förbannad han var efter att United inte spelade tillbaka bollen efter spelavbrottet!
Samtidigt var det en ren fröjd att se mitt specielle favorithatobjekt Scholes inte komma nånvart, gudars så rädd för ett gult kort han var... :L
van der Saar såg skakig ut som tusan i början tyckte jag, men han skärpte sig genom några klockrena utrusningar. Sen fick han ju göra ett inkast på slutet också, det är ju inte varje dag... :e
Ja, tjurnacken skulle haft straff där nånstans i mitten av andra, men trots allt tjat i studion om matchavgörande moment - vem säger att straffen skulle gått in? Inte minst igår såg vi att straffar inte är lika med givna mål.
Sen var Ronaldo den ende som verkligen kämpade tycker jag, även om Gattuso raderade ut honom effektivt så gav han aldrig upp. Heder!
Men som jag har tjatat om de senaste veckorna, 23 maj blir det repris på Istanbul i Aten! Slutresultatet hoppas jag blir detsamma som 2005, även om jag gärna slipper nervpärsen med förlängning och straffar för att nå dit... ;)
Ja, nu hoppas vi att Liverpool tar hem det här då, i brist på annat. ;)
Starkt av Milan, svagt av United. Det är väl ungefär allt jag har att skriva.