webForumDet fria alternativet

Tips till flickvän som inte hittat sin form av idrott?

Sport

11 svar · 613 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Flickvännen har börjat gå upp några kg och funderar på att börja träna. Största problemet är väl att hitta motivationen och något som hon tycker är roligt. En lagsport hjälper oftast till med motivationen i jämföreles med att köpa ett kort på ex friskis som används 10 gånger innan man tröttnar. Likså gäller att försöka träna själv med att simma, cykla, springa etc. Hon har varit inne lite på basket eller handboll men även kampsporter fast dom brukar oftast ha dyra medlemsavgifter samt utrustning. Kom med tips ;) Hon bor i Malmö.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Innebandy?

Okkido skrev:

Innebandy?

Hon tycker inte det är roligt efter att ha spelat det i skolan...

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Danskurs! Superroligt, finns danser som passar alla och lätta nybörjarkurser för de som inte tror de kan dansa. Går ni tillsammans blir det ännu roligare. (y)

Fia skrev:

Danskurs! Superroligt, finns danser som passar alla och lätta nybörjarkurser för de som inte tror de kan dansa. Går ni tillsammans blir det ännu roligare. (y)

Vet du någon bra dansskola i Malmö?

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

xtreme skrev:

Vet du någon bra dansskola i Malmö?

Tyvärr, bara i Uppsala.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

xtreme skrev:

Hon tycker inte det är roligt efter att ha spelat det i skolan...

Hur längesen var det hon spelade det i skolan då?

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Rodd kanske? Malmö rodd-klubb finns ju och sliter på kanalen!
Mountainbike, finns någon klubb som cyklar ute i bokskogen.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Löpning, cykling och simning tycker jag är de bästa motionsformerna för fettförbränning. Löpning är min egen favorit, billigt och enkelt, träningspasset börjar så fort man öppnar ytterdörren och man slipper masa sig iväg till någon lokal.

30 min löpning i hyffsat tempo förbränner i runda slängar 450-500 kcal så man behöver ju inte kuta så särskilt länge för att få utdelning.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Det här är det mest "geeky" jag kan komma på: http://www.linedance.nu/ :birp

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Har hon verkligen testat Friskis? Om man gillar musiken så kanske det kan vara något?

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

xtreme skrev:

Flickvännen har börjat gå upp några kg och funderar på att börja träna. Största problemet är väl att hitta motivationen och något som hon tycker är roligt.

Ni kan väl träna tillsammans? Jag träffar inte min sambo så himla ofta pga jobb och studier så vi går på gymet tillsammans, mycket trevligare än att bara sitta och dega framför teven, det kan man göra efteråt. Om ni har fruktansvärt mycket sex så kan ni också förbränna lite ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)