Vilken tid räknas för mål som är gjorde på övertid/stopptid/tilläggstid?
Låt oss säga att det är 3min stopptid och någon gör mål i den andre stoppminuten, dvs. i 47:e minuten.
Vad blir det för tid i protokollen? blir det 45:e eller 47:e minuten?
om det är 47:e minuten, hur skilljer man det från om det blir mål i andre minuten i andra halvlek?
Hur tänker du nu? Andra stoppminuten måste väl vara minut 92? Annars borde man väl få samma problem med mål i 42:a minuten. Hur skiljer man då mål som gjorts 42:a minuten i första resp andra halvlek?
/Edit
Nej mend et var väl inte det din fråga gällde? Du menade väl att både andra minuten i halvlek två och andra stoppminuten skulle kallas för minut 47?
/Edit
Visste inte om jag skulle redigera första inlägget eller posta ett nytt.
The_Hulk skrev:
Vilken tid räknas för mål som är gjorde på övertid/stopptid/tilläggstid?
Låt oss säga att det är 3min stopptid och någon gör mål i den andre stoppminuten, dvs. i 47:e minuten.
Vad blir det för tid i protokollen? blir det 45:e eller 47:e minuten?
om det är 47:e minuten, hur skilljer man det från om det blir mål i andre minuten i andra halvlek?
Enligt resultaten som står från VM på Fifas hemsida så är det ett + efter minuten om det görs på tillägstid, så ett mål i andra tilläggsminuten i första halvlek borde alltså skrivas som (47+).
Enligt resultaten som står från VM på Fifas hemsida så är det ett + efter minuten om det görs på tillägstid, så ett mål i andra tilläggsminuten i första halvlek borde alltså skrivas som (47+).