Tengblad skrev:
En av dom vackraste stunderna i svensk hockey idag! FBK åkte uuuuur! §e
Japp, kan bara hålla med, hoppas även att Modo ryker i nästa omgång så att vi kan få se en kul finalserie med lag som tycker om att spela hockey.
233 svar · 6 957 visningar · startad av filippo · sida 9 av 12
Vissa av oss längtar väldigt mycket men då vill man inte höra sånt här! :(
Läs frågan i sin helhet →Tengblad skrev:
En av dom vackraste stunderna i svensk hockey idag! FBK åkte uuuuur! §e
Japp, kan bara hålla med, hoppas även att Modo ryker i nästa omgång så att vi kan få se en kul finalserie med lag som tycker om att spela hockey.
Cykeln gick extra tungt hem fråm LLA igår. Dryden har sammanfattat och summerat FBKs slutspelsinsatser på ett bra sätt.
Nu får vi hoppas på att de yngre killarna tar ett rejält steg inför nästa säsong. FBKs 30plussare (som är ganska många till antalet) såg ganska trötta ut mot Linköping.
dho skrev:
Tungt idag för Modo. En måstematch men de orkade inte riktigt hela vägen. Tror tyvärr att det blir HV som tar den här semifinalen nu. Modo har nog inte den energi som krävs för att vinna två raka matcher nu.
Äh men kom igen nu - nu florerar rykten om att Salomonsson kan göra comeback. Stort om det är sant. Kan bara Modo vinna hemma blir avgörandet
i Jönköping en rysare. Det är inte över förrän det är över....typ.
Mr. Mustard skrev:
Äh men kom igen nu - nu florerar rykten om att Salomonsson kan göra comeback. Stort om det är sant. Kan bara Modo vinna hemma blir avgörandet
i Jönköping en rysare. Det är inte över förrän det är över....typ.
Visst, ingenting är kört ännu men det krävs nog att Modo kan förbättra sig några steg. Vore ju kanon om det ryktet stämde. Även om Salomonsson lär vara duktigt matchotränad kan han nog tillföra ett och annat.
Slutspelets coolaste tävling är här!
http://www.slutspelsskagget.se/ :birp
Jag kunde inte sluta skratta åt reptilhjärnan Jämtin. Herregud vilket stolpskott till människa och spelare :D
legis skrev:
Jag kunde inte sluta skratta åt reptilhjärnan Jämtin. Herregud vilket stolpskott till människa och spelare :D
Ingen större nyhet i och för sig. ;) Skönt att Modo fick till en sjunde och avgörande. Det känns rätt öppet nu, även om jag inte har någon koll på dagens matchbild. Spännande fortsättning följer.
Eh, hockeysäsongen var ju slut men det är svårt att slita sig... :r ;)
Efter att ha sett dagens match så är jag övertygad om att HV tar detta hemma, grishockey ska inte få löna sig, Modo har verkligen haft turen på sin sida mot Timrå och nu HV, så turen borde ta slut snart.
Sedan så tror jag att hemmaplan kommer att fälla avgörandet, åtminstone så hoppas jag det.
Otroligt skönt att Modo vann. Det kan nog gå hur som helst på måndag, men jag hoppas givetvis att Modo tar hem det. Ersberg kan nog känna lite press på måndag också, eftersom det var hans miss som Modo gjorde mål på i slutminuten. Inget av lagen har ju råd med några målvaktsmissar på måndag.
legis skrev:
Jag förstår att du menar segermålet till 4-2 han gjorde i förra matchen? ;)
Såg bara brottstycken av matchen idag, men dessvärre hade ju Ersberg tappat allt från förra matchen - hade han kravlat sig upp från knästående ger jag mig fan på att han hade motat det som snöpligt blev 2-1... :l
Nåja, avgörande på hemmaplan funkar ju... ;)
Spännande match ikväll. Det kan gå precis hursomhelst, men jag håller tummarna för Modo...
:)
Hursomhelst, tycker synd om Skellefteå, om det här stämmer:
http://www.norran.se/artikel.php?id=7216110&avdelning_1=101&avdelning_2=0
Werblom lämnar nog ett mycket STORT hål efter sig, och Skellefteå hade inte varit där de är idag utan Wernblom...
Är dock otroligt glad att vi får tillbaka Wernblom, han betyder mycket för laget!
:D
Jag tror på en magisk afton ikväll. Modo kan spela ut, utan press, mot ett favoritippat och tungt HV. Pressen att övgöra på hemmaplan kan kanske ställa till det för smålänningarna...jag hoppas det iaf. Heja Modo! :birp
Hv tar hem det i kväll. Och det är tack vare en tavla från Krizan. Det är målvakterna som avgör - det har vi ju märkt hittills. :)
Dags för 60 nervösa minuter igen - på en kanal man kan se! Jubel och fröjd! :e
Håller en liten tumme för MoDo. Men oavsett vem som vinner, så hoppas jag på en bra, spännande, tät match med hård kamp, snygga prestationer, bra domarjobb, sudden death och underhållande slagsmål. :)
Wiiiii, vilken inledning. Hv71 pressar på hårt, men får ingen utdelning. Sen kommer Modo, 2-0 till Modo efter första perioden. Hv71 får lugna ned sig om de ska ha ngn chans. Inte ta så här dumma utvisningar..
Men det e ju vi tacksamma för ;)
Bra inledning av Modo, men det är mycket kvar. HV har vänt två måls underläge till vinst tidigare i serien. Hoppas inte Modo börjar dra på sig en massa onödiga utvisningar nu i andra som släpper in HV i matchen.
dho skrev:
Bra inledning av Modo, men det är mycket kvar. HV har vänt två måls underläge till vinst tidigare i serien. Hoppas inte Modo börjar dra på sig en massa onödiga utvisningar nu i andra som släpper in HV i matchen.
Exakt, det är det man är rädd för, eller att Hv71 spelarna blir ännu mer frusterade, och det blir mer bråk och mindre hockey....
Härlizh, 3-0 inför sista perioden. Hv71 pumpar på, men får fortfarande ingen utdelning. Visst, större målskillnad har hämtats in, men jag tror Modo fixar det här!
Tycker HV spelade bra i andra. Bara tur att Modo fick in en puck, men de räknas ju de också. :) Gissar att det blir mycket försvarsspel för Modo i tredje. Hoppas de kan hålla tätt bakåt i minst 10 minuter så kanske HV-spelarna börjar bli lite frustrerade.