webForumDet fria alternativet

Elitserien 2006/2007

Sport

233 svar · 6 975 visningar · startad av filippo · sida 6 av 12

Frågan, av filippo

Vissa av oss längtar väldigt mycket men då vill man inte höra sånt här! :(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag började ana oråd redan när FBK slutade spela i andra perioden och precis som sist så börjar man frenetiskt bara slå iväg puckarna i tredje. Det straffar sig och jag blir förbaskad när jag ser på eländet. Tappar man detta i sudden så är det riktigt äckligt pinsamt. Förhoppningsvis blir det en likadan sudden som sist. FBK-press från första skär!

Ja vad ska man säga? Pinsamt. Bara pinsamt. Inte orättvist. Men pinsamt. Sa jag pinsamt?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Ja vad ska man säga? Pinsamt. Bara pinsamt. Inte orättvist. Men pinsamt. Sa jag pinsamt?

Ja. Du sa "pinsamt" men i gemener.
Tror du menade "PINSAMT".
Det kan ju inte vara så att dom vill ha lite mer matcher bara? :e

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

För tillfället känns det jäkligt skönt att vara Modoit. Jag hoppas bara att de kan spela på samma sätt hemma i Swedbank imorgon kväll. Vinner de då så ser det ju onekligen rätt bra ut. :)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Danne V skrev:

Ja. Du sa "pinsamt" men i gemener.
Tror du menade "PINSAMT".
Det kan ju inte vara så att dom vill ha lite mer matcher bara? :e

Hoppas det inte är så jävla illa att man vill dra in mer pengar genom fler matcher! Nu är det bara uppryckning som gäller, inte en sån här matrch till! :r :OO :l x( :x

dho skrev:

För tillfället känns det jäkligt skönt att vara Modoit. Jag hoppas bara att de kan spela på samma sätt hemma i Swedbank imorgon kväll. Vinner de då så ser det ju onekligen rätt bra ut. :)

HV har verkligen missat att det är slutspel. :bire Eller så här: Vad dåliga är egentligen Brynäs? :q

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Äh, jag har inga kommentarer förrän matcherna går i en kanal man kan se. Måtte fan ta girigbukarna på hockeyförbundet som säljer ut rättigheterna till smala kanaler! :bla

För övrigt får HV tamejfan ta sig samman och heja Linköping!

Kan vi inte bara döda resonemanget att man spelar dåligt och förlorar för att få fler hemmamatcher?

Dryden skrev:

Kan vi inte bara döda resonemanget att man spelar dåligt och förlorar för att få fler hemmamatcher?

Tror det var jag som väckte den tanken. Men det gjorde jag bara på skoj. Inte fan vill grabbarna på isen och i båset ha så många matcher som möjligt. Absolut inte. Never. Aldrig.

Det var inte meningen att det skulle bli tugg om det. Sorry.

Lugnt, men ibland är det nog folk som tror det på fullaste allvar. ;)

SKÄRPNING FBK!
Det är uselt av FBK just nu, 2 powerplay och de är mest i egen zon! x(

HELVETE!

Tja, man får ju följa hockeyn via http://svt.se/svttext/web/pages/378.html - jättekul...

Vem i HV lyckades med bedriften att skaffa sig ett matchstraff redan i första? :q

För övrigt sköter sig LHC alldeles utmärkt. ;)

Förresten får jag jubla lite över att AIKs hockeytjejer slog Segeltorp i SM-finalen med 2-1 - Maria Rooth slog in segermålet två minuter in i sudden! :f
SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld... :e

5-1 blev det till Linköping och HV har vänt till 2-1... Heja!

/red
..och där var det slut - tjoho!
Återigen är det Voutilainen som gör de avgörande målen... (y)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Gött att FBK åker på däng. :birp

Tråkigt att inte kunna följa slutspelet med samma engagemang som alltid är fallet när laget i mitt hjärta är med och slåss om guldet...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha, Dryden! Nu ska du få igen för att du gillade att Hv blev tilltvålade sist. ;) Uuhhhh, vad Färjestad åkte på stordäng i dag! NICE! :birp

Hv vann en viktig match i dag. Nu tar vi en hemma på tisdag också så är det match igen. :)

Ligger under med 2-1 i matcher men inget är kört bara jäkla tungt!

Två hemmamatcher nu, det bådar inte gott för LHC!

silfver skrev:

Haha, Dryden! Nu ska du få igen för att du gillade att Hv blev tilltvålade sist. ;) Uuhhhh, vad Färjestad åkte på stordäng i dag! NICE! :birp

Dryden är märkligt tyst just nu, det förstår jag inte..? :q ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

FBK behöver ha tillbaka Frögren, Motin klarar inte av när det drar ihop sig (fullt förståligt). Skadan på Prestberg i förra matchen var ju ingen höjdare heller. Åslund som fick spela istället då var bedrövligt dålig och han och Mattias Johansson, som även han var bedrövligt dålig, får ta på sig ett stort ansvar för LHCs andra mål.
Matchen idag såg jag inte mycket av men det verkade vara en fortsättning på förra matchens två sista perioder, lite sämre t.o.m hur nu det är möjligt... Nej usch, dags att vakna!

F.ö så måste jag tillägga att jag hatar LHCs "supportrar" (läs: större delen av dom), och det är inte för att jag är bitter över förlusterna. Mer korkade idioter får man leta länge efter och jag tycker synd om LHC som måste stå ut med dom!

:stefan: skrev:

Dryden är märkligt tyst just nu, det förstår jag inte..? :q ;)

Ja, har varit i princip offline sedan i lördags så... ;)

Fick matchrapporter över SMS igår och det var väl ingen rolig läsning, nej. En 5-1:a svider och om FBK spelade sämre än de två sista i Karlstad i fredags så kan jag fantisera om hur matchbilden såg ut. Det finns risk att jag kommer att spy galla över mitt lag om det fortsätter så här.

Dryden skrev:

Det finns risk att jag kommer att spy galla över mitt lag om det fortsätter så här.

"Pucken är rund" eller vad det heter. Vad som helst kan hända, och i en finalserie behövs det inte mycket för att ett lag ska gå från framgång och självförtroende till motgång och inget självförtroende alls.

Kom ihåg ifjol. HV71 ledde med 2-1 i matcher och man (HV alltså) hade två hemmamatcher på raken. Det såg INTE kul ut om man gillar FBK. Men FBK daskade till HV med 0-4 och tog sen SM.

Och likadant var det väl med Linköping - Frölunda om jag inte minns fel. Linköping hade väl 3-1 i matcher. Men så fick dom spö i Scandinavium och åkte ur ändå.

Frågan är alltså om Linköpingsspelarna pallar nu när dom faktiskt börjar få vittring på guldfinalen. Fan vet.....men spännande är det i alla fall. :)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)