webForumDet fria alternativet

Elitserien 2006/2007

Sport

233 svar · 6 957 visningar · startad av filippo · sida 3 av 12

Frågan, av filippo

Vissa av oss längtar väldigt mycket men då vill man inte höra sånt här! :(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Vill inte göra någon besviken men så här är det!

stor supporter :P

Medlem sedan dec. 2001423 inlägg

En intressant iaktagelse är att ishockeyn från norr dominerar än så länge. Visst är det ganska märkligt, om man tittar på befolkningsunderlag m.m.? Det kan ju vara en tillfällighet, men ändå jag undrar...
Har vi i norr en annan mentalitet, och inställning, eller är det bara tillfälligheter att så många lag kommer från norr i årets elitserie?
Ja jag vet inte vad det beror på, men roligt är det iallafall.
Och filippo, jag tror att det är ganska jämnt lopp nu mellan Färjestad och Modo, speciellt nu med deras nybyggda arena Swedbank ( har själv tyvärr inte hunnit besöka den ).

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

yerkin skrev:

Har vi i norr en annan mentalitet, och inställning, eller är det bara tillfälligheter att så många lag kommer från norr i årets elitserie?

Du menar alltså att menatlitet och inställning är en nyhet i norrländska lags sätt att spela, just bara för i år?

Nej självklart inte.
Men det jag försöker spåna i är en förklaring till varför det är så många från norr som dels spelar, men även ligger i topp i elitserien.

Men om vi tittar på seriens yttersta bottenlag, så misstänker JAG, att kanske lagkänslan inte är den bästa. De har ju inte samma historiska bakgrund så att säga som tex Modo. Men som sagt, det kan ju bara vara en rolig tillfällighet.....

Kastade ut några FBKare ur Dreamteam, då vinner dom! :l ;)

FBK har hittills gjort flest mål i Elitserien, men tyvärr släppt in lika många! :OO

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hur tror ni det går ikväll då?

Jag har satsat på att:
Timrå vinner mot Malmö
Brynäs vinner mot HV71
Färjestads BK vinner mot Mora IK

Fast jag tror Malmö bli en tuff match, dom har blivit heta på det senaste och risken är att Timrå blir för underskattande efter att vara en sån överlägsen tabelledare.

Medlem sedan okt. 2000101 inlägg

Tisdagshockey!
Örnsköldsviks stolthet, Modo, åker ner till huvudstaden för att ge Djurgården en smäll på fingrarna. Slipper man spela sudden, som senast i den täta matchen mot Malmö Redahawks. Vad tror ni?

Jäklar, här sitter man och lyssnar på sr, matchen mellan Färjestad och Modo, också utrymmer dom arenan när det är 8 minuter kvar...tur att Modo ledde. De lär ju få poängen nu..

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Själv så kom man precis hem från LLA och det var en helt underbart värdelös avslutning på en helt underbart värdelös match. (n)

Enligt spelreglerna så skall poängen tillfalla Modo, iallafall som jag tolkar dem:
http://www.swehockey.se/files/{50F90A02-F942-4454-B0F2-9D0FD10BD2F6}.pdf

Paragraf 5:10

Men man vet ju aldrig...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Ifall det nu blir så att modo får poängen så tror jag att hockeyförbundet gör bort sig.

Det kommer ju att betyda att vem som hellst kan avgöra en match, Det räcker att ringa 112 så vinner laget som leder...

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

yerkin skrev:

Enligt spelreglerna så skall poängen tillfalla Modo, iallafall som jag tolkar dem:
http://www.swehockey.se/files/{50F90A02-F942-4454-B0F2-9D0FD10BD2F6}.pdf

Paragraf 5:10

Men man vet ju aldrig...

Jag tror att den paragrafen är mer om själva laget avbryter matchen, det är så jag tolkar den i alla fall... vi får väl se hur dom gör.

Vide skrev:

Jag tror att den paragrafen är mer om själva laget avbryter matchen, det är så jag tolkar den i alla fall... vi får väl se hur dom gör.

Verkar som matchen ska spelas klart, någon gång framöver!

Åhh det känns härligt för tillfället att vara Modosupporter. Just nu är de inne i en riktig härlig period, får bara hoppas att det håller i sig till slutspelet också.

Undrar om SHL nu har börjat fundera på att ändra till 14 lag, då Djurgården verkligen verkar vara på fallrepet.
Kan det bli så att Stockholm kommer att stå utan ett elitserielag?

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Är riktigt glad idag. :e Men så har jag å andra sidan aldrig varit speciellt orolig. ;)

Även kul med Modos utskåpning. Starkt ...eller kanske...förjävla svagt, Timrå. :OO

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

yerkin skrev:

Kan det bli så att Stockholm kommer att stå utan ett elitserielag?

Djurgården kommer ordna upp detta och iallafall fixa en 10:e plats, Men hoppas och tror på slutspel och där kan allt hända...

Djurgår´n tills jag dör, Alltid, oavsett, Vad som än händer...

Ja på något vis så skulle det ändå kännas lite trist att inte ha ett lag från Stockholm med i elitserien.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Grattis Frölunda! Kahnberg kan nog tillföra ett och annat. :)

Och Modo fortsätter att ånga på. Jämarns, nu har de verkligen fått upp farten. Ser verkligen lovande ut. :)

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)