Insåg precis att jag kommer att missa matchen Sverige-England på tisdag på grund av att jag kommer att jobba. Skitsurt tycker jag. Jag vill verkligen, verkligen se den matchen. Men nu blir det till att följa med på radion i stället...
Hur gör ni som också missar VM på era jobb? Är det bara radio som gäller? Eller drar ni fram en tv? Antar att det blir radio, men man kan ju hoppas att chefen är fotbollsintresserad. :)
Jag har övervägt att gå tidigare eller sjukskriva mig för att se vissa matcher :r Men de andra i klassen hade mobbat mig om jag gjort det... Som tur är börjar jag inte jobba förrän VM är över, 10/7 snacka om tajming (y) Å andra sidan är det Tour de France då men jag får inte in Eurosport längre så då kan man lika gärna jobba... :l
Vi har tyvärr inte tv på jobbet. Jag kunde streama webb-tv från asien typ första 15 minutrarna på Australien-Japan i måndags, sen tog det stopp. För min del blir eftermiddagsmatcherna radiosporten tillsammans med BBC Sports Live-tjänst.
Annars kan man ju spela in matcherna (iaf de som sänds på tv4) eller ladda ner dem som torrents lite här & var. Typ.
Jag jobbar extra på en bensinmack men vi har en tv till automat-tvätten. När det är fotboll och jag jobbar så ser jag matcherna på denna tv. Chefen som själv är fotbollsintresserad har ingenting mot detta så länge som man ger kunderna bra service ;)
Det som är det bästa med denna tv är att den hänger i taket snett framför mig så man kan titta och hjälpa kunder mer eller mindre samtidigt. När Sverige spelar brukar det inte vara så värst mycket att göra. Detta VM:et komme jag förmodligen kunna se alla Sveriges matcher när jag inte jobbar.
Apropå ämnet så skulle jag köpa tidningen i kiosken. Tog en och gick till kassan, killen stod med näsan i VM-bilagan och slet sig ungefär bara med ett öga för att säga 8:-, titta ner i tidningen igen, räcka fram handen utan att titta upp, få mynt i handen, slita sig med ett öga igen för att kolla att det såg ut som 8:- och fortsätta läsa :e
Apropå ämnet så skulle jag köpa tidningen i kiosken. Tog en och gick till kassan, killen stod med näsan i VM-bilagan och slet sig ungefär bara med ett öga för att säga 8:-, titta ner i tidningen igen, räcka fram handen utan att titta upp, få mynt i handen, slita sig med ett öga igen för att kolla att det såg ut som 8:- och fortsätta läsa :e
Ja, så där bör man absolut inte uppträda om man vill att kunderna ska komma tillbaka.
När jag gick hem från jobbet igår noterade jag att många människor hade gula tröjor med blåa siffror på, så jag gissade att det där fotbolls-VM kanske hade startat.
När jag sedan frampå kvällen satt och programmerade hörde jag att det tjoades utanför fönstret, så jag tänkte att kanske Sverige hade vunnit någon match.
Det är väl ungefär så sportintresserad jag är. Men hade jag velat kunnat följa något på tv var jag än är så hade jag nog köpt ett tv-kort till bärbara datorn.
Insåg precis att jag kommer att missa matchen Sverige-England på tisdag på grund av att jag kommer att jobba. Skitsurt tycker jag. Jag vill verkligen, verkligen se den matchen. Men nu blir det till att följa med på radion i stället...
Halvt OT: Vet precis hur det känns, märkte nyligen att jag reser till New York i två veckor klockan 12:00 den första juli, att min biljett till Robbie Williams är till klockan 18:00 samma kväll och att min polare från England kommer till Göteborg den elfte juli (när jag fortfarande är i USA). Extrem jävla dunderosis.
Kommentatorerna på radion är mångfaldigt mycket bättre iallafall, så det går nog jämnt ut hoppas jag.
Första matchen såg jag på tv, den igår spelade jag in men lyssnade på radio lite halvt om halvt. Vi jobbar mitt i en hall å där är det noll i mottagning. men ute på kanterna fasst det mottagning. Dock så jobbade det fethuvad person där som sa att vi skulle skaffa en egen radio då vi frågade vad det stod. Visst vi har tom två radioapparater men det är lite svårt då man bara får in brus.
Webradion har de stoppat så det blev att sitta inne i köket att lyssna, tur att våran gruppledare är mest fotbolssfan...
Såg sen mathen idag, så man visste på ett ungefär hur man skulle spola. 2 timmar på 1 timme, helt OK.
Men på torsdag(?) blir det att sitta hemma.
jag jobbar hos en kabeltv-, digitaltv- och internetleverantör och har en tv framför mig :D här är det obligatoriskt att titta på alla sportevenemanger :e
Jobbar endast 7-16 så det löser sig ganska bra med tv. Dock blir det lite sena kvällar men det får gå dessa veckor. Är egentligen helt ointresserad av fotboll (hockey rules) :r men det går inte att låta bli när det vankas VM. Det som inte ses på tv blir att följa i radion istället.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849