webForumDet fria alternativet

Elitserien 2005/06

Sport

552 svar · 7 372 visningar · startad av Dryden · sida 9 av 28

Frågan, av Dryden

Ja, nu har det spelats några gånger av elitserien utan att någon tråd har skapats. Så det är väl lika bra att dra igång den. Dagens match hemma mot Frölunda kunde ju slutat med andra siffror, om jag får vara ärlig. Färjestad spelade rätt dåligt i både första och andra men efter reduceringsmålet i tredje tog man ju över helt. Sen kontrar VF läckert in 1-3-målet och ja, vad ska man säga? Kunde lika

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Nu jävlar! 1-0! :e M. Plüss assisterad av P. Högardh och J. Krog. (y)

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Färjestad är så jävla värdelösa just nu. De skapar inte mycket och slarvar som fan. Fy fan säger jag! x( :x

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jamen tack så in i <valfri svordom> mycket! Precis vad vi behövde! Grymt snyggt av Jönsson! (y)

Bra Jönsson, äntligen ett mål! :D

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Hmm... nästan så man skall dra igång alptopen så man kan följa hockeyn och wf-diskussionen samtidigt ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Dryden skrev:

Nästan mer värdelöst än TV4:s HV-hejande kommentatorer. :OO

Hrm, hade du ljudet avstängt under förra matchen? Perlskog gjorde ju inte annat än att hylla kafferepsgänget hela tiden... :bla

Men den här perioden började bra, fortsatte strålande och sen blev det nåt litet bakslag där nånstans efter mitten.

Överlag har Liv spelat upp sig nåt makalöst och jag bara älskar Karlssons patenterade trampningar - vänsterarmen upp mot backen, klubban med högern, pucken klistrad på bladet och sen trampatrampatrampa... :e

Men men, en hel period kvar...

3-2 till HV inför sista perioden. FBK:s reducering kändes otroligt viktig och det är ännu viktigare att man får även nästa mål. Nu har man ökat tempo och intensitet vilket känns bra, så kan man fortsätta och köra på ännu hårdare i tredje så blir jag glad. Jag kan ta ett FBK som förlorar för att man möter ett bättre lag men samtidigt står upp och fightas till sista hundradelen.

Men vad fick 22 i Färjestad för hjärnsläpp när han vände runt och domaren stod ivägen? Upp med armar och klubba för en tackling..? :o

Där hade jag velat ha en mygga på domaren! :L

:stefan: skrev:

Men vad fick 22 i Färjestad för hjärnsläpp när han vände runt och domaren stod ivägen? Upp med armar och klubba för en tackling..? :o

Där hade jag velat ha en mygga på domaren! :L

Ja, det såg märkligt ut. Men avsiktligt? Det kan jag aldrig tänka mig. Snarare reflex för att skydda sig. Och jag är helt opartisk :p ;) Nejdå men seriöst så måste det väl ha varit en olycka. Pinsamt annars.

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!! Fy FAAAAN VA SJUKT!!!!!!!!!!!! :e :e :e

hahahahahahaha!

GÖTT FÄRJESTAD!!! FY FAN VAD HÄRLIGT!!! :birp :birp
JAG HAR NOG ALDRIG MÅTT SÅ HÄR BRA!!!!

fast jag måste tillägga att Färjestad hade tur. HV han göra 2 skott på 7 sekunder, inte bra gjort av färejstad. MEN GÖTT!!! :birp

Då var det finaldags! Frölunda - Färjestad :e

Fy helvete vad underbart! :e :birp

Och vilken jävla match i Kinnarps! Helt jävla sjukt! Bland det värsta jag sett! :) :(

Lider faktiskt med allt HV-folk. Fy fan va jobbigt!

Det här är fan inte sant...

FBK började som vanligt med att göra mål, sen tog HV över allt - och vad händer? Av alla grymma jävla öden var det här inte på nåt sätt unt HV. De blev fullständigt utskåpade i tisdags, tog sig samman inför den här matchen och genomför den suveränt, tills det bara går åt helvete... :x

Nåja, tur att fotbollen är igång. :OO

Så jääävla orutinerat! :birp

Men vad härligt! men synd om HV71, jag hade fan tagit livet av mig eller blivit enormt deppad. :l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Åh jag är så glad så jag skulle kunna studsa på det tredje benet ner till Kinnarps och bara skrika HA och sen studsa hem igen! :birp

Det är ju dessutom ett sånt jävla skitmål! Liv hade benskydden i isen och precis då han inte hade klubban framför smiter pucken in precis emellan - minsta touch på skydden och den hade inte gått in...

Nu blir det en fullständigt ointressant final - jag hade velat se hur Linköping hade klarat sig i sin första final, men som sagt, nu blir det fotboll istället!

www.frolundaindians.com skrev:

Publicerad: 2006-04-05 (kl. 14:53)
## Arto Tukio fyllde 25 på tisdagen och firade med att slå det läckra passet som banade väg för Magnus Kahnbergs 3–1. Martin Plüss fyllde 29 på onsdagen, och slår till i match 7…?

Ja, och vem fan avgjorde?!?!? Hahaha! :L

Och nu är Frölunda historiska! :) (y)

www.frolundaindians.com & Aftonbladet m.fl skrev:

## Inget svenskt lag har vänt ett 1-3-underläge sedan spelformen bäst-av-sju introducerades.

Det här är helt fantastiskt! Har nog aldrig varit lika glad efter en semifinal! Inte ens något av guldåren! :) :e :L
Fan va kul det ska bli att snuva Färjestad på guldet 2 år i rad. :P :e

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

satan

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)