webForumDet fria alternativet

Elitserien 2005/06

Sport

552 svar · 7 388 visningar · startad av Dryden · sida 14 av 28

Frågan, av Dryden

Ja, nu har det spelats några gånger av elitserien utan att någon tråd har skapats. Så det är väl lika bra att dra igång den. Dagens match hemma mot Frölunda kunde ju slutat med andra siffror, om jag får vara ärlig. Färjestad spelade rätt dåligt i både första och andra men efter reduceringsmålet i tredje tog man ju över helt. Sen kontrar VF läckert in 1-3-målet och ja, vad ska man säga? Kunde lika

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det som känns positivt för Frölundas del är att man kan bli utspelad nästan en hel match men ända bara förlora med 2-1.
När Färjestad blev utspelade i förra matchen så blev det ju 6-1. ;)

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Dryden skrev:

Skönt resonemang. För i så fall så kan ett lag uppenbarligen inte vinna tack vare att man spelade bra, utan enbart på att det andra laget var dåligt? :OO

När det kommer till FBK gäller resonemanget att de inte kan vinna för att de var bättre än någon, utan för att någon var sämre än de. (Och jo, det innebär ungefär samma sak, men ger helt olika tankar :e). När det gäller VF så gäller samma resonemang, men omvänt :P.

Dryden skrev:

Just det ja, så var det ju! Frölunda kickas ut ur Scandinavium för att ge plats åt en hästshow... :OO §jr ;)

Tack och lov så är det sista året nu. GHS skall flytta på sig och kommer förmodligen störa under kvart/semifinalerna istället om jag inte missförstått det hela. Kommer förmodligen innebära en stor nackdel för de, men skit samma. Skamligt att de fått förstöra finalspelet så många år som de faktiskt har.

Web-Tor skrev:

När Färjestad blev utspelade i förra matchen så blev det ju 6-1.

Tänk då hur det kommer se ut på söndag :e!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Med tanke på vad du skrev förut...

Coccozz skrev:

...så lägger jag inget större tillit till dig (gör jag iofsejj inte ändå, jag vet ju vilka som kan spela hockey :P.)

...och vad du just skrev...

Coccozz skrev:

När det kommer till FBK gäller resonemanget att de inte kan vinna för att de var bättre än någon, utan för att någon var sämre än de. (Och jo, det innebär ungefär samma sak, men ger helt olika tankar :e). När det gäller VF så gäller samma resonemang, men omvänt :P.

...så är ditt resonemang som jag citerade ovan...

Coccozz skrev:

...så lägger jag inget större tillit till dig (gör jag iofsejj inte ändå, jag vet ju vilka som kan spela hockey :P.)

...ömsesidigt.

Web-Tor skrev:

Det som känns positivt för Frölundas del är att man kan bli utspelad nästan en hel match men ända bara förlora med 2-1.

Ja, och tänk den dagen då Salo har en lika dålig dag som övriga laget, då lär nuffrorna vara omvända. VF har Salo att tacka för att det inte rusade iväg igår. Men å andra sidan, som gamle HV-tränaren Sune Bergman sa efter en slutspelsmatch mot Färjestad för rätt längesedan; i ett slutspel spelar det ingen roll om du förlorar med 3-1 eller 7-2. Det var efter att han plockat ut målvakten när FBK ledde med fyra-fem mål. ;)

Dryden skrev:

Ja, och tänk den dagen då Salo har en lika dålig dag som övriga laget, då lär nuffrorna vara omvända.

När han spelar lika illa som FBK menar du. Ja herregud, det får vi hoppas aldrig händer :birp!

Det känns verkligen meningsfullt att föra en diskussion med dig, Coccozz. :OO

Det är ju tamigtusan fredag! REEELAX! Diskussion blir det på söndag ;).

Medlem sedan mars 20041 936 inlägg

Får känslan av att Frölunda ligger på sparlåga inför kommande matcher.
2 raka vinster i Göteborg och sedan gå på halvfart och kontra i karlstad för att sedan vinna den sista avgörande matchen i Göteborg. Känns som en taktisk grej alltihop men jag har säkert fel :-). Spelet i Frölundaborg och nu senast i Karlstad är ju som natt och dag. Frölunda ville ju knappt spela sist.

Har jag fel så känns det som Färjestad tar guldet.

Går det att resonera så? Jag tänker alltså på "sparlågan". Det känns aningen riskabelt nämligen.

Det borde ju inte vara så men min känsla säger så iallafall :-)
Satsa på sina matcher hemma och man vinner guldet.
Att det har med intäkter att göra är kanske inte troligt.
Färjestad har inte vunnit i Göteborg sedan 2001. Det ska man inte glömma.
Läs Tommy Kallios kommentarer i aftonbladet efter senaste matchen.
Tro vad man vill men jag tror inte på att Frölunda gick 100%.

Vinner Frölunda sina 2 matcher hemma i påskhelgen så kan man ju börja spekulera ännu mer :-)

Ska bli kul följa..

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Då kan jag nog säga att du kan ta och screwa dina teorier om sparlåga, för någon sådan existerar inte i en SM-finalserie. Man ger järnet varenda sekund och hoppas på att avgöra så tidigt som möjligt. Om Färjestad inte har vunnit i Göteborg sen 2001 så är det bara motivation extra att bryta en sån trend och vinna ett sm-guld hos motståndarna.

Dessutom skulle jag nog vilja påstå att FBK och VF står varandra närmare rent kapacitetsmässigt än på länge. Tar FBK en match i Göteborg kan vad som helst hända och jag tror i eftermiddag på en tajt match, ungefär som i torsdags. Dock att Frölunda lär vara i FBK:s läge och skapa chanserna.

Tror du verkligen att det bara är till det positiva att man ej vunnit i Göteborg sedan 2001!? (Skratt). Förmodligen hejar du på Färjestad eftesom du säger så. Mkt handlar om det mentala.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

När släpps puucken igen? :birp

Cassady skrev:

När släpps puucken igen? :birp

Oj oj oj... kraftig missberäkning. Skyndar mig att öppna bärsen :birp

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Ja, nu gäller det :)
Nedsläpp är väl 15:30 tror jag.

Compusa skrev:

Ja, nu gäller det :)
Nedsläpp är väl 15:30 tror jag.

Jag är inte det minsta orolig :birp

Det är tillställningar som dessa som får mig att längta hem till Götet! :birp

Härligt med vettigt folk här ;)
* hämtar en öl i svalen *

Tippar på kraftigt tryck i Borgen idag, synd att man ej är där..

Compusa skrev:

Härligt med vettigt folk ;)
* hämtar en öl i svalen *

* Gör dig sällskap * :birp

Nu jävlar! Bli inte för besvikna nu, era små kaffebönor :birp.
GLad Psåk allihop med, oavsett lag!

Riktigt dålig första period av Frölunda, men Färjestad spelar också hyffsat bra. Enda behållningen var att den patetiske nollan Ledin fick vad han förtjänade. Ledin har väl inte glömt behandlingen han fick av Oduya när han spelade i Djurgården?

För er som inte minns, här var inte Ledin så kaxig...
http://media.putfile.com/oduya

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)