Tjohooo vilken underbar dag! :e
Inget säger emot.... §e
Elitserien 2005/06
552 svar · 7 372 visningar · startad av Dryden · sida 11 av 28
Frågan, av Dryden
Ja, nu har det spelats några gånger av elitserien utan att någon tråd har skapats. Så det är väl lika bra att dra igång den. Dagens match hemma mot Frölunda kunde ju slutat med andra siffror, om jag får vara ärlig. Färjestad spelade rätt dåligt i både första och andra men efter reduceringsmålet i tredje tog man ju över helt. Sen kontrar VF läckert in 1-3-målet och ja, vad ska man säga? Kunde lika
Läs frågan i sin helhet →Dryden skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,806024,00.html
Hehe! Konstigt att Thomas Andersson inte fick misconduct för "abuse of official"... ;) :e
WEEEEEEE! Guldet ska hem! Men som vanligt så skiter det sig väl. Vad är det som är fel när man alltid spelar final men aldrig lyckas vinna den?
Gött att färjestad vann, men det går inte släppa efter så som de gjorde det.
Tråkigt att de vann på en urkass domare dock. Att han missade att döma bort ett mål och sex personer på plan för FBK är bara några av mängder av missar... VF kommer igen!!!
Coccozz skrev:
Tråkigt att de vann på en urkass domare dock. Att han missade att döma bort ett mål och sex personer på plan för FBK är bara några av mängder av missar... VF kommer igen!!!
Vilket mål skulle han dömt bort?
Jag tycker förövrigt att FBK gör en helgjuten förstaperiod (som vanligt) där det mesta gick lagets väg, medan VF led av raka motsatsen. Många markeringsmissar som bäddade för flera FBK-mål. I andra var det inte alls lika högt FBK-tempo och det var väl nästan föga förvånande att VF knappade in mål efter mål när puckarna plötsligt började studsa rätt väg åt deras håll istället. Nåväl, Nordströms 6-4 var viktigt. Otroligt viktigt. I övrigt tycker jag att Lärking höll en rätt bra nivå, även om han givetvis missade några lägen samtidigt som han plockade några väl billiga utvisningar.
7-4 inte helt orättvist om ni frågar mig och första matchen är avklarad. Grymt viktigt med vinst! (y)
Coccozz skrev:
Lärking dömde bra i första, sen tappade han matchen (som vanligt) och jag tyckte då inte att något lag fick nån fördel. Vilket mål skulle ha dömts bort? Fredrik Erikssons friläge när Salo hade lämnat kassen borde ha dömts som mål så det lär ju va minst 1-1 på den fronten. :p
Men annars om matchen... FBK äger första och tappar brutalt i andra och tredje. Mer krävs för att vinna i Göteborg.
För övrigt måste jag nämna att Frölunda har Sveriges mest enformiga klack! Dom kan bara två ramsor; "Frölunda *klapp klapp klapp*" och "Fröööööölundaaaaaaaaaa". Sen är det stopp! Dessutom så kör dom HV-style och har en trumma som låter skitmycket men ingen klack som hörs. :P Dock är dom lite trevligare. ;)
Mika3l skrev:
För övrigt måste jag nämna att Frölunda har Sveriges mest enformiga klack! Dom kan bara två ramsor; "Frölunda *klapp klapp klapp*" och "Fröööööölundaaaaaaaaaa". Sen är det stopp! Dessutom så kör dom HV-style och har en trumma som låter skitmycket men ingen klack som hörs. Dock är dom lite trevligare.
Jo jag vet Mikael men det är bara för att vi har sveriges bästa klack. Vi kan inte begära så mycket mer av de andra, det är ju färjestad vi hejar på. :) ;)
Moget av Per Ledin att kalla Salo för tjockis i direktsändning. Snacka om dålig förebild. :x
Desto mer moget av Peter Nordström att ta avstånd från spelare som håller på så.
Mika3l skrev:
Lärking dömde bra i första, sen tappade han matchen (som vanligt) och jag tyckte då inte att något lag fick nån fördel. Vilket mål skulle ha dömts bort? Fredrik Erikssons friläge när Salo hade lämnat kassen borde ha dömts som mål så det lär ju va minst 1-1 på den fronten. :p
Men annars om matchen... FBK äger första och tappar brutalt i andra och tredje. Mer krävs för att vinna i Göteborg.
För övrigt måste jag nämna att Frölunda har Sveriges mest enformiga klack! Dom kan bara två ramsor; "Frölunda *klapp klapp klapp*" och "Fröööööölundaaaaaaaaaa". Sen är det stopp! Dessutom så kör dom HV-style och har en trumma som låter skitmycket men ingen klack som hörs. :P Dock är dom lite trevligare. ;)
Så du menar att Färjestad däremot har en klack som sjunger mängder av egenkomponerade ramsor?
BlueSaint skrev:
Så du menar att Färjestad däremot har en klack som sjunger mängder av egenkomponerade ramsor?
Inte mängder av egna ramsor precis men det sjungs fler än två ramsor totalt vilket var det jag syftade på.
Mika3l skrev:
Inte mängder av egna ramsor precis men det sjungs fler än två ramsor totalt vilket var det jag syftade på.
Synd bara att vissa av dom går ut på att håna motståndarna istället för att hylla det egna laget.
Ang. Per Ledin så har Lasse Anrell en rätt skön krönika idag:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,807172,00.html
Web-Tor skrev:
Synd bara att vissa av dom går ut på att håna motståndarna istället för att hylla det egna laget.
Jo, jag hörde också FBK-klacken sjunga "Hata Göteborg" och det är väl knappast något man är stolt över. Men det var väl också bara vid tillfället när det blev en klubba i ansiktet (som inte heller det såg särskilt avsiktligt ut med tanke på att FBK-spelarens huvud var i knöhöjd).
Angående Ledins tjockissnack så vete tusan. Visst bör man väl knipa igen (i TV i alla fall) men har vi verkligen inte hört värre saker än så? Vad tror ni sägs ute på isen då? När till och med domare Andersson kallade FBK:s Eriksson för "Jävla idiot!"... :OO
Kom igen nu, det är ju slutspel. Har man gått så här långt får man väl tåla lite? ;)
Att det sägs värre saker på planen kan jag tänka mig men det är ju i stridens hetta. Att börja kalla motspelarna för tjockis i spelargången känns bara onödigt. Vi får hoppas att det inte är allt för många kids som har Per Ledin som förebild.
Vad gäller Andersson så var ju det just i stridens hetta (typ) och han sökte ju t.o.m. upp Eriksson efter matchen och bad om ursäkt. ;)
Web-Tor skrev:
Att det sägs värre saker på planen kan jag tänka mig men det är ju i stridens hetta. Att börja kalla motspelarna för tjockis i spelargången känns bara onödigt. Vi får hoppas att det inte är allt för många kids som har Per Ledin som förebild.
Vad gäller Andersson så var ju det just i stridens hetta (typ) och han sökte ju t.o.m. upp Eriksson efter matchen och bad om ursäkt. ;)
Spelargången är ju gränsfall, så jag vill nog nästan kalla det för stridens hetta också. ;)
Web-Tor skrev:
Jo, men är det någon klack som inte försöker håna/psyka motståndarna? Det ska tilläggas att det inte är hela klacken som skriker sånt heller, bara dom mest enögda (som det finns tillräckligt av för att höra). Vad beträffar just "hata göteborg" så var det en väldigt liten del av klacken som skrek det och många andra blev förbannade på dom.
Mika3l skrev:
Jo, men är det någon klack som inte försöker håna/psyka motståndarna?
Det har du ju redan svarat på själv.
Mika3l skrev:
Frölundas klack har bara två ramsor och det är "Frölunda *klapp klapp klapp*" och "Fröööööölundaaaaaaaaaa".
Web-Tor skrev:
Det har du ju redan svarat på själv.
Mja, sanning med modifikation det där. Blev allt nån enstaka psykning tillbaka så helt rena bakom örona är dom inte, men nästan. ;)