webForumDet fria alternativet

Kung Messi - Maradonas arvtagare?

Sport

9 svar · 528 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

DN-Sport

- Jag har sett spelaren som ska efterträda mig i argentinsk fotboll och hans namn är Messi. Han är en ledare och uppvisar mästerlig och vacker fotboll. Han har någonting som andra spelare inte har, säger Maradona som även hyllar Ronaldinho som världens bäste.

(y) (y) (y)

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Hur många spelare är det egentligen som har kallats för "Maradonas arvtagare"?

Messi är dock jävligt bra.

BlueSaint skrev:

Hur många spelare är det egentligen som har kallats för "Maradonas arvtagare"?

Messi är dock jävligt bra.

Säkert jättemånga men såvitt jag vet är det bara två som kallats Maradonas arvtagare av Maradona själv... och det väger ju rätt tungt :) (y)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Att Maradona själv har sagt att han tycker att Messi ska bära tröja nummer 10 i VM säger det mesta.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ja, Messi är ju helt grym. Är han mer talangfull än Wayne Rooney för två år sen då han var i samma ålder som Messi? Rooney hade väl sitt genombrott i EM 04 coh nu kommer väl VM för båda så..

Nä, Messi är sagolik att titta på och det är synd att han skadats.

Absolut! dessutom verkar killen ha en sund attityd. Så några attitydproblem lär ju inte sätta stopp för utvecklingen. Vi har ju sett det förut *host* Christiano Ronaldo *host* ;)

Glöm inte att Barcelona har lyckats förstöra en enorm talang också. C.Ronaldo och Quaresma spelade tillsammans i Sporting och samma sommar tog båda steget ut till varsin storklubb. Ronaldo hamnade i Manchester. Quaresma i Barcelona. Den som ansågs vara mest lovande innan klubbytena var faktiskt Quaresma. Hur gick det för honom? Idag lysande i Porto. :)

Kim skrev:

Glöm inte att Barcelona har lyckats förstöra en enorm talang också. C.Ronaldo och Quaresma spelade tillsammans i Sporting och samma sommar tog båda steget ut till varsin storklubb. Ronaldo hamnade i Manchester. Quaresma i Barcelona. Den som ansågs vara mest lovande innan klubbytena var faktiskt Quaresma. Hur gick det för honom? Idag lysande i Porto. :)

Quaresma är långt ifrån förstörd! Ronaldo däremot har ju tappat det. Gör mig iof inget. Med tanke på Portugals uppträdande de senaste åren får dom gärna klara sig utan en potentiell världsspelare!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Eh.. Har någon sett C. Ronaldos senaste fem sex matcher? Han har gjort sju eller åtta mål bara i år men han hade en tung höst (vem skulle inte det efter att ens pappa gått bort?)

Första halvleken mot Newcastle var han sådär men han har sina stunder. C. Ronaldo har definitivt inte tappat det, däremot är han lite ojämn. Men ofta är han på lysande spelhumör och då jävlar. :)

Det är skillnad på att vara grym i Porto och att vara det i Manchester United. I en storklubb har man en helt annan press på sig. Jag håller med om att Quaresma har varit riktigt bra i Porto nu, men du kan väl inte på allvar mena att han gjorde något större väsen av sig i Barcelona?

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)