webForumDet fria alternativet

Formula 1™ 2006

Sport

94 svar · 5 040 visningar · startad av Tengblad · sida 4 av 5

Frågan, av Tengblad

Yay! Nu är det äntligen snart dags för den nya sesongen att börja :D På lördag är det dags för kval (inför Bahrain) som sänds på ZTV (11:55). Viasat har alltså tagit över F1 cirkusen. FORMULA 1™ Gulf Air Bahrain Grand Prix - Söndag 11:45 TV3 Intressant ska det bli med nyheterna i år också. Många förare som byter stall, nya V8 motorer, nytt kvalformat och återinförandet av "mid-race" däckbyt

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Grrr, vems idé var det att flytta starttiden en timme? Hann inte hem att se hela loppet, men tänkte ju se sista halvan - då var det redan slut... :bla

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Då blir det bättre om en knapp vecka, 17:00 på lördag Start av LeMans 24 Danmarks TV sänder.

Jahopp, det vart ett kort lopp för McLaren. Har inte Montoya körkort - håll avståndet gadammit! :x ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

ahaha Flyg fula fluga flyg :p

jaja... dubbelt så många än i fjorl iaf... ;D

Fyfan för reklam
Tredje avbrottet på kort tid.
Jag stänger av. Nu vinner Ferrari ändå i år.
Lite mer rättvist kanske.

Man får glädja sig åt det lilla... Fisi på pallen var skoj och minsann knep inte Liuzzi första pinnen också! (y)

Nu kommer ju racet tillbaka till Europa! och kolla detta från https://www.Forza-motorsport.se
Microsoft MES valdes som leverantör av en standard ECU (Electronic Control Unit) för åren 2008, 2009 och 2010. Med ECU kontrolleras och styrs bilarnas elektroniska system. Med ett standardsystem vill FIA sänka kostnaderna och göra fusket med icke godkända elektroniska hjälpmedel i den närmaste omöjligt. Frågan man ställer sig är om bilarna nu måste ha antivirusprogram installerade. ;)

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Aschberg sägs också komma tillbaka... :l FIA vill sänka kostnaderna för F1 så nu räcker det med 1,1 miljarder istället för 1,2 miljarder för att dra runt ett vinnarstall. :)

Kimi i pole!! :D :birp Fast Schumi lär väl knäcka honom i första kurvan. :l Och Alonso inte bättre än sjua i kvalet. Det här kan ju bli riktigt intressant... :bire

Tyvärr hade jag bildstörningar genom hela kvalet, till och med under reklamen!! Nedrans viasat, får verkligen hoppas att dom fixar sina prylar till i morgon. x(

Alltså, vad var det som hände med Kimi? Jag såg de första varven tills jag fick besök och blev duktigt distraherad - helt plötsligt hade han rasat, tyckte jag såg nåt om ett tidigt depåstopp? Var han extremt lätt i kvalet för att kunna ta pole och därmed ett tidigt depåstopp?

Med 12 varv kvar var han inne igen, var det en medveten trestoppsstrategi eller hände det nåt under loppet som jag missade?

Många frågor, men det var ju trevligt att han på sjätte försöket åtminstone kom i mål på Hockenheim... :e

Nä det var helt OK Han gick in efter tio och jag tyckte att han tankade upp bra. Men det blev ett tredje och en tredje plats OK

I och med att Kimi gick in så tidigt tappade han fler platser än det borde vara. Nu tog det ju sig ändå. Ganska händelsfattigt trots en del spektakulära avåkningar.
Jisses så mycket plats det var fritt på läktarna! Vad händer med F1?
Bättre på TV om man bara kunde bli helt kvitt reklamen, idag glömde jag att kolla på danmark TV2. Inte så snabb i huvudet denna helg!

Trevligt med tifot Mercedes hade på sin läktare förresten. (y)

Lasp skrev:

Jisses så mycket plats det var fritt på läktarna! Vad händer med F1?

Biljettpriser som börjar på 200 € för "sämsta" sittplatsen lär nog avskräcka de som endast är måttligt intresserade av sporten. :OO Är det fler banor än Silverstone och Monaco som blir utsålda? I Malaysia och Kina har de koll. Vill du gå på Sinopec räcker det med 95 spänn för "general admission". Ett måste tydligen, annars stannar lokalbefolkningen hemma. Det blir tyvärr långt att åka för oss nordbor för att se billig F1.

Vissa banor ligger ju långt ute i skogarna också - både Magny Cours och Hockenheim ligger i småbyar där du kan glömma att det finns hotellrum osv.

Men Hungaroring ska väl vara rätt billigt?

Visst är det mycket billigare i Budapest. Men även runt "Det gröna helvetet" Nürburgring, får man åka långt till hotel. Smala och inte anpassade vägar till de flesta banor typ Silverstone.
Nä det blir mer på TV, fast helst utan reklamavbrott, jag kan ta "straffet" före eller efter loppet. Kanske till och med köpe en eller annan produkt? Nej fy för den... Så blir det inte.

Nu skall det bli intressant att se starten i morgon, söndag 6 augusti.
Tyckte nog att det var en konstig bestraffning, detta med 2 sek Men det blev ju rätt lika ändå.
Hur många gånger hinner de ändra reglerna på en säsong?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Årets bästa race! Åh va jag njöt när Schumie var tvungen att bryta med 3 varv kvar §e Kul för Button att få ta sin första seger äntligen.

Vilket lopp! (y)

Kimis monumentala otur fortsätter förstås, men i likhet med Tengblad jublades det ordentligt i soffan när den fule tysken äntligen bröt... :e
de la Rosa på pallen var en oväntad framgång och kul för Kubica att plocka poäng i första racet! Men roligast är ju att Jenson äntligen vann! (y)

Förresten, undrar hur killen med ansvar för höger bak i Renaultstallet känner sig nu..?

Var på annat så jag spelade in loppet (från de danska så jag skapp reklamavbrotten) Var orolig att någon skulle berätta vad som hände innan jag vid midnatt kunde sätta mig ner och se det hela.
Ingen oro! Ingen kunde ju ha berättat vad som skulle hända.
Alla bitarna var av högsta klass, nu får väl banan epitetet omkörningsbanan? Tur att det blev som det blev mellan Alonso och Schumacher. Spänningen stiger. Detta race skall sparas, Årets lopp javisst.

Om Flavo had pistol i byxlinningen lever han inte längre (killen som ansvarade för högerbak): §e

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)