:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
intesa skrev:
Synd att man inte fick se lite mer av Massa o Räikkönen.
Sant, jag satt och svor över produktionen mest hela tiden. Skakiga kameror, klantiga ut- och inzoomningar, kameramän som inte hängde med i rörelserna, många bilder på en helt tom bana...
Sen anser jag att som producent ska man vara objektiv, vad är det mest action, var händer det saker, vad är tittaren intresserad av?
Men idag var det 80% Ferrari i bild, plus lite Alonso när han ledde och i princip ingenting av bilarna i övrigt. Inte ens när Räikkönen och Massa (i en Ferrari gubevars) slogs som mest på slutet blev det några bilder av det.
Värdelöst! :bla
Men är det inte så att det är ovanligt svårt att skilja bilarna åt i år? Det är ju bara Renault man känner igen direkt, sen är det grötigt som fan att se vilket fabrikat det är... :l
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inlägg
:stefan: skrev:
Men idag var det 80% Ferrari i bild
Men hallå, vi var faktiskt i italien!! ;) Kan det bli mer klockrent av Ferrari och Schumi att efter två års segertorka (eftersom USA segern inte räknas) komma tillbaka och leverera på hemmaplan! Jag är ingen Schumi/Ferrari fan men kan ändå glädja mig en smula efteråt. :)
...och vinner inte Alonso så kommer han tvåa. :OO Kommer någon ihåg vilken plats Raikkonen kom på?? :x
OdeMedlem sedan mars 2003664 inlägg
Rogger skrev:
Kommer någon ihåg vilken plats Raikkonen kom på?? :x
5:a om jag inte minns fel, efter Shumacher, Alonso, Montoya och Massa.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Rogger skrev:
Men hallå, vi var faktiskt i italien!! ;)
Och? En producent har betalt för att visa publiken vad den vill se, inte vad han tycker om! Till och med kommentatorerna klagade ju på att de inte fick se annat än toppstriden (som var rätt enformig trots allt)...
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inläggJag såg bara de sista 12 varven av Europas GP då jag var på jobbet. Det rådde dock inget tvivel att Schumacher fixade det rätt ohotat, eller hur? Och som vanligt, vinner inte Alonso så kommer han tvåa. Detta börjar ju bli tjatigt. Hur pass tidigt kan Alonso avgöra mästerskapet? Det borde ju bli serger för honom i Spanien. :OO
Rosberg sjua!! :bire
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggStrategi är ordet för dagen.
Jag har setat på läktaren vid ett lopp för några år sedan men detta är bäst på TV om det inte var för den förbannade reklamen.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggFifan för reklam sju varv hann de med innan reklamen sprutar över oss.
Me vilken kille denne Alonso.
Jag zappade över till Danmark som har lika bra kommentaror och jag kan läsa tidsresultatet på danska ;-) Ingen reklam.
Vilket bra lopp, trots att det inte var spektakulärt. Bra jobb helt enkelt. :birp
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHm, märkliga "misstag" av Ferrari i kvalet... Att Massa satte sig i muren är ju inte mycket att snacka om när det släppte för honom sådär, men Schumachers manöver på sista varvet ger jag inte mycket för... :bla
Jag håller helt med Eje, det såg väldigt planerat ut - såna misstag gör inte en så rutinerad förare som Schumacher! Hans rattrörelser var väldigt underliga efter att hjulet låste upp, först höger för att klara av svängen (vilket inte såg omöjligt ut), sen rätade han upp igen, nästan över åt vänster för att sen ta höger igen och till sist stanna...
Sen kom Alonso bakom, blev tvungen att sakta ner pga gulflaggen och missade pole med 62 hundradelar... :l
"I wasn't aware of me getting the pole..." eller hur
"I tried to find the reverse..." svårt att trycka på en knapp på ratten?
Den arrogante tysken når nya lågvattenmärken... (n)
"Han borde åka till Cannes istället, där filmar man sådär..." Eje är kung! :e
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggKlart det var medvetet av schumie, idiotiskt att han får hålla på. Inte direkt första gången har gör något sånt heller. Får väl se vad det ger för diskussioner fram till race imorgon.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggI Krig och Kärlek är allt tillåtet. Nu även i F1! Som jag såg det kunde han köra därifrån om han hade velat!
Men visst kan det bli ett intressant race i morgon ;-)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggMichael Schumacher kommer att få starta sist med sin teamkamrat Massa, detta efter att domarna sett över händelsen. Det enda rätta i min mening (y)
http://www.formula1.com/race/news/4430/757.html
OdeMedlem sedan mars 2003664 inlägg
Tengblad skrev:
Michael Schumacher kommer att få starta sist med sin teamkamrat Massa, detta efter att domarna sett över händelsen. Det enda rätta i min mening (y)
Håller med helt och hållet! Att hålla på sådär hör inte hemma i F1, eller inte i någon bilsport över huvud taget förresten.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDet var en glad överraskning att se tysken starta från depån när jag slog på tvn, men i vanlig ordning lyckades producenten missa det mest spännande under hela loppet - när säkerhetsbilen var ute efter Webbers brasa i backen dök Alonso och Räikkönen samtidigt i depå och både Eje och Janne hojtade upphetsat att nu skulle hela loppet avgöras! Då visas en fågelperspektivsbild av ingången till Rascasse... :x
Men sen gick det för Kimi som för två år sen - varenda gång gav motorn ofelbart upp några varv efter att en säkerhetsbil varit ute, nu lämnade den in direkt under de långsamma varven... :(
..och där parkerade Nico Rosberg i muren. Då får man hoppas på att Montoya håller sin pallplats och att den fuskande tysken håller sig långt därifrån med andra ord.
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggEtt OK lopp men det visar att stadslopp egentligen inte hör hit. Men man måste väl ge han das man (rödtysken) en eloge ändå?
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHaha, jo "felparkeraren" som Aschberg kallade honom gasade på rätt bra, framförallt sista gången vid swimmingpool, jävlar vad han låste upp för att försöka ta sig förbi Barrichello! :e
Men vad skoj att se min gamle hjälte Coulthard på pallen igen! Snacka om bingo för Red Bullteamets Superman-gimmick... (y)
En sak begriper jag inte. Trulli bröt med några varv kvar, men står ändå i resultatlistan som +6 varv, istället för Did not finish..? :q
Synd att TV4 eller SVT inte sänder F1 längre. man kan iallafall glädjas åt att STCC sänds. Det är ju alltid nåt...
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
rampante skrev:
Synd att TV4 eller SVT inte sänder F1 längre. man kan iallafall glädjas åt att STCC sänds. Det är ju alltid nåt...
Bättre på 3an än inte alls ;)
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inläggViasat/TV3 sänder ju till och med fredagens tidsträning. Iofs på Viasat Sport 1, en kanal som jag inte längre har tillgång till. Men vad gör det. Tidsträningen var kul i Bahrain efter uppehållet med nya motorer och team men sedan... Eje & Blomqvist är väl lika bra/dåliga som i TV4.
Ska felparkeraren ensam orsaka nytt kvalsystem redan till nästa säsong? §jr
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggEtt ganska mediokert race. Det enda bra med det var att jag såg det på danmark så att jag slapp reklamavbrotten. Hade en bild paralell så jag såg vad man missar.
Mårkligt att TV3 sänder med 5 sekunders fördröjning genemot danskarna, men det är närmare. ;-)
RoggerMedlem sedan jan. 2000566 inläggKimi kom trea men inte ens det känns roligt längre. :( Alonso kommer att försvara titeln, utan tvekan.