sneezeMedlem sedan dec. 20021 804 inläggDetta är ju sjukt!
Innan detta OS var mitt sportintresse = noll. Det enda jag tittade på.... ibland... var VM/EM/OS-hockey/fotboll (ibland) och bara när Sverige spelade. Nu, under OS, har jag varit klistrad på curling (dam... ;) ), damkronorna, trekronor, skidor utför (dam+herr), snowboard (dam+herr), sprint (dam+herr) mm,mm.....
Det är så olikt mig att jag blir rädd... Måste helt klart ha att göra med att jag slutat röka.
12 medaljer, 5 + 2 + 5 ! ! !
Får man lov att vara stolt Svensk nu? :)
OdeMedlem sedan mars 2003664 inläggÅh vad bra!
Finland skulle inte vara fel i finalen. Man kommer ju sitta som på nålar på söndag! Underbart!
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggHoppas det blir Finland... alltid kul att spöa dom där finnarna!! :) får man reta kusinerna lite också :) ...värsta är att jag jobbar på söndag!! :(
karlj87Medlem sedan mars 2004662 inlägg
Type skrev:
Hur många guld trodde du Sverige skulle ta innan OS då? Du som verkar vara bäst på att tippa? De som trodde att Sverige skulle ta så många medaljer som de gjort var inte seriösa i sina tips... Ingen kunde förutspå denna succé!!! Njut istället för att fjönsa! Det här får vi nog aldrig uppleva igen! Och snart kanske Anja kniper ett guld till :D
Jag tycker förövrigt att Jonas Karlsson är helt ok! Han har mycket bra saker att säga.. bäst var när han skulle visa hur man kastar spjut i somras eller när det nu var...
Men visst var Jonas Karlsson fel ute när det gäller gulden... men vem var inte det?
Själv hade jag inget eget tips på antalet medaljer. Jag tycker Jonas Karlsson som du säger är helt ok. Tyckte bara att det var en liten en kul grej för det var nästan bara han som stack ut hakan och gissade på 0 guld för sverige. Och så blev det värsta superketchupeffekten! :bire För övrigt så var mitt inlägg, som du citerade, med lite " ;)"...
Vilken match av sverige i semifinalen. Fast mina ben började skaka lite i slutet av den andra perioden men så kom det där örlösande målet efter hårt arbete utav P-J Axelsson(?)! Underbart! Nu ligger guldet och väntar på oss.
Och matchen ikväll mellan Finland och Ryssland, vilken match det kommer och bli. Tycker båda de lagen spelar riktig publikvänlig hockey. :D
sneezeMedlem sedan dec. 20021 804 inläggEn medalj till klubbad... frågan är vad det blir?? Och _vem_ det blir vi spelar mot.....
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggFinland är väldigt starka nu och brukar väl vara bra under press, såå... det är nog stor chans att det blir dom... om 45 min börjar den frågan på att rätas ut...
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHerrejävlar vilken match! Vilka skolboksexempel på mål! Vilken utskåpning! (y)
Nu jävlar ser jag fram emot finalen! :e
Nu är det krig! Vi ska kämpa och slå vår koloni i öster! Men vems j---a var det att lägga ett årsmöte klockan ett på söndag??
Sverige visade att man kan spela hockey om man bara vill, Tjeckien var aldrig i närheten.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggGrym skjutning av Olofsson. Äntligen GULD! woohoo
altackMedlem sedan feb. 20042 594 inläggÄntligen fick Anna-Carin guld! Grymt! (y)
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inläggJag måste bara säga att SVTs os-sändingar är grymt bra och deras hemsida innehåller precis allt man kan önska! Nu kan jag se Anna-Carins lopp i efter hand på deras hemsida, vilken service :)
Från att tidigare ha varit en katastrof så tycker jag att SVTs hemsida har blivit en av Sveriges bästa.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggHela?! Isf måste jag också kolla... tycker hemsidan är grymt bra...
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggDagens fetaste :bla till italienska myndigheter som stoppar ett eventuellt guldfirande i Stockholm i morron kväll! Eftersom avslutningsceremonin pågår då Tre Kronor tänkt åka iväg så får deras plan inte starttillstånd... :l
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggNu jävlar tar vi finnarna! (y)
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg 1-0 till finnarna känns inte så jättebra. Men jag tror vi tar det här!
BbewernMedlem sedan juni 20023 097 inlägg Nu blev det 1-1. Heja Sverige
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Lutar åt att det kan bli en riktig rysare innan matchen är slut.
Men vart har Alfredsson tagit vägen? Han har ju varit nästan helt osynlig.
2-2 Efter andra perioden..
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg 2-2 nu. Är det någon mer än jag som inte känner sig särskilt engagerad? Jag menar, var är finalkänslan? Det är ju ingen spänning. Det är OS-final för fan! Tagga nu Sverige!