webForumDet fria alternativet

Illa för Barca

Datorspel

10 svar · 398 visningar · startad av Cassady

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg
Frågan#1

Motta skadad igen

Illa, illa :( x( :(

Motta är enligt mig en av de absolut bästa mittfältarna i världen.

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

Lite illa? Ja.
Illa, illa :( x( :( ? NEJ!
Barca har alldeles för bred trupp för att detta skall påverka. Kolla bara på matcherna iår när Ronaldinho har varit borta, till och med då har det gått riktigt bra! Dessutom är mittfältet den lagdel där man har mest alternativ. Det hade varit värre om det hade varit en mittback eller målis.

Ode skrev:

Lite illa? Ja.
Illa, illa :( x( :( ? NEJ!
Barca har alldeles för bred trupp för att detta skall påverka. Kolla bara på matcherna iår när Ronaldinho har varit borta, till och med då har det gått riktigt bra! Dessutom är mittfältet den lagdel där man har mest alternativ. Det hade varit värre om det hade varit en mittback eller målis.

Jo men Motta bidrar med vad övriga mittfältare inte har - Styrka! han är en otrolig bollvinnare! Dessutom är han riktigt teknisk (även om det inte alltid märks) och har en vänsterfot som kan komma tillanvändning.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Motta är bra, men inte en av de absolut bästa i världen. Xavi är det dock. Att han är skadad är ett större avbräck.
Fast blir lite tunt nästa match då Deco är avstängd. Blir väl Van Bommel, Edmilson och Iniesta från start.

Att Xavi är en av de bästa är inget snack om. Tog med det i beräkningarna när jag uttalade mig om Motta.

Decos utvisning är däremot ett skämt :( Så illa va det inte. Snubben som var och ryckte Deco i kragen borde dock fått ett kort uppkört någonstans....

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Klantigt av Deco...

Sen Etos beteende får man väl som svensk se som positivt. Blir väl nån match extra som Henke får spela. Eller i alla fall har större chans att spela...

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Jag tycker det är konstigt att Iniesta inte får mer speltid. I mitt tycke skulle han ersatt Xavi när denne blev skadad och jag kan ö.h.t. inte förstå varför Van Bommel verkar prioriteras högre.

Erik Juhlin skrev:

Klantigt av Deco...

Sen Etos beteende får man väl som svensk se som positivt. Blir väl nån match extra som Henke får spela. Eller i alla fall har större chans att spela...

Jo, Deco skall kunna hantera sådana situationer bättre. Sen varför backen skall och slita honom i kragen i förstalägt kan ju diskuteras. Vill Deco sitta kvar en stund får han väl göra det. Backen borde enligt min mening åkt på ett lika rött kort som Deco. Var sitt gult hade dock räckt.

Sen Etos spottloska borde genererat ett rött direkt. Gissar att domaren missade det. Dock är det ju intressant att fundera över vad som orsakade Etos sammanbrott. Eto är ju trotts allt en spelare som fått utstå mycket men ändå lyckats bibehålla koncentrationen.

Sen borde ju Clemente stängas av ett bra tag efter sina uttalanden efter matchen...

Peter S skrev:

Jag tycker det är konstigt att Iniesta inte får mer speltid. I mitt tycke skulle han ersatt Xavi när denne blev skadad och jag kan ö.h.t. inte förstå varför Van Bommel verkar prioriteras högre.

Håller med. Iniesta har en oerhörd förmåga att sätta fart på bollen. Mer speltiden på den kille och han kan bli ruskigt bra.

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Cassady skrev:

Dock är det ju intressant att fundera över vad som orsakade Etos sammanbrott.

Jag tror det har att göra med uteblivna två målen han lovat innan match. Tycker mig kunna se ett mönster vad gäller Eto'o: innan han satt någon strut är han relativt självisk i närheten av mål. Men när han väl gjort ett ändras attityden en aning och passningarna börjar komma. Detta beteende kanske inte är typiskt för honom utan kanske gäller många strikers, men av någon anledning är det så uppenbart just för Samuel.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Peter S skrev:

Oj, är det bara jag som tycker precis tvärtom?
Så mkt som van Bommel skapade under andra halvlek igår har inte Iniesta gjort på hela säsongen!
Enda anledningen att Barca öht ger Iniesta fortsatt kontrakt år efter år måste ju vara att killen är ruskigt bra på träning :)

Peter S skrev:

Jag tror det har att göra med uteblivna två målen han lovat innan match. Tycker mig kunna se ett mönster vad gäller Eto'o: innan han satt någon strut är han relativt självisk i närheten av mål. Men när han väl gjort ett ändras attityden en aning och passningarna börjar komma. Detta beteende kanske inte är typiskt för honom utan kanske gäller många strikers, men av någon anledning är det så uppenbart just för Samuel.

Förvisso. Inget snack om att Eto var frustrerad över att det låste sig men personligen tror jag att det krävdes mer. Skulle vara intressant att höra vad backen sa till Eto.

Jag försvarar absolut inte Etos agerande (Vill klargöra det), men jag är övertygad om att Eto får utstå väldigt mycket på plan. När t.o.m ledare (som Clemente) uttalar sig som dom gör är det väl ingen snack om att Rasismen vi sett på läktarna de senaste åren, tagit ett kliv ner på planen...

JAreMANNEN skrev:

Oj, är det bara jag som tycker precis tvärtom?
Så mkt som van Bommel skapade under andra halvlek igår har inte Iniesta gjort på hela säsongen!
Enda anledningen att Barca öht ger Iniesta fortsatt kontrakt år efter år måste ju vara att killen är ruskigt bra på träning :)

Kan inte riktigt hålla med där. Iniesta är frukstanvärt effektiv. Tror Reijkard använder Iniesta när tempot behövs höjas. Iniesta har ett sjukt spelsinne och kan luckra upp vattentäta försvar. Sen att Van Bommel är en sjuhelvetes fotbollspelare är det väl inget snack om. Kul är också att det verkligen lossnat för Edmilson. Barcelona har just nu gott om material att bygga mittfält av... Skall bli intressant att följa...

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)