webForumDet fria alternativet

Ali vs. Sandell

Sport

14 svar · 864 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Invägning

Sandell kommer förmodligen få åka hem på en bår; Ali har 21 segrar (0 förluster) varav 18 knockout. Sandell har kört fem proffsmatcher där en (1) resulterade i förlust och en (1) oavgjord.

Den enda fördel jag ser att Sandell kan utnyttja är hennes räckvidd. I övrigt är hon som bortblåst. Som sagt; hoppas att tyskarna har en ordentlig bår till denna massiva kvinna.

Är det bara jag som tycker att Ali är för fin för att få sitt ansikte fördärvas av denna sport? Jag skulle rengöra hennes tandskydd varje dag.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Tror att Sandell kan överraska, visserligen så blir det jäkligt tufft för henne men å andra sidan så tror jag inte att Ali har boxats mot någon som är lika lång som Sandell, kan hon bara nyttja räckvidden och inte gå i närkamp så borde hon klara sig.

Såg att aftonbladet kommer att ha referat på hemsidan.

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

Go SAndell!

va fan nita den jäveln :)

Medlem sedan maj 200560 inlägg

De får skriva något på Aftonbladet snart. Vill se att Sandell vinner! :)

Nu börjar det inom kort, såg att de visar matchen på Viasat1 för de som har den.
Självklart så har man den ;)

Fusk. ;) Aftonbladet är nästan lika bra som Visat1...

23.05: Efter en lång väntan står det nu klart att Laila Ali och Åsa Sandell ska mötas i nästa match, som strax drar i gång.

23.08: Åsa Sandell äntrar Max Schmeling Halle i vit munktröja.

23.10: Laila Ali, iförd vit rock, kommer in och jublet vet inga gränser.

23.12 Båda boxarna är nu uppe i ringen. Matchen kan inom kort börja.

ROND 1 Matchen i gång. Sandell jobbade fint med jabben från start. Även vänsterkroken fungerade bra. Ali satte press mot slutet av ronden, men Sandell höll henne på avstånd. Ali fick en skaplig träff sent. ”10–9 till Åsa Sandell”, säger Viasat-experten Mikael Höök.

ROND 2: Ali verkar nervös och Sandell får in en snygg träff på hakan. ”Verkar som att Ali passar Sandell bra”, säger Mikael Höök. Mot slutet av ronden får Sandell in en ny, fin träff. ”10-9 till Åsa Sandell igen”, enligt Sveriges enda proffsdomare Mikael Höök.

ROND 3: Mycket högt tempo, precis som i de två föregående ronderna. Ali tvingas Sandell bakåt hela tiden. Legendarens dotter får in en träff på svenskan. Offensiv boxning av Ali, men Sandell hittar rätt med vänsterkroken. ”Oroväckande att hon tvingas backa”, säger Mikaerl Höök. Ali avslutar ronden starkt och hon vinner ronden. Åsa ser trött ut.

ROND 4: Sandell går in en fin uppercut. ”Men hon ser sliten ut”, säger Höök. Mot slutet av ronden får svenskan dock in några klara träffar, men även Ali träffar. ”Ali tar ronden med 10–9”, säger Mikael Höök.

ROND 5: Mycket fin boxning av Sandell. Åsa fortsätter att backa, men lyckas få in flera träffar på Ali. ”Underbara kontringar”, säger Mikael Höök. ”Ali har nog aldrig blivit såhär mycket träffad”, säger Höök. Men plötsligt slår Ali om och träffar Sandell flera gånger. Sandell blir groggy och domaren tvingas gå in. Han bryter matchen och segern går till Ali.

Jävla domarskandal.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jaha. Där var det slut.

Ingen TUF här inte... =) Tråkigt att domaren bröt matchen.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Jag hade hoppats på mycket bröst.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Haha, fan vilken udda sport boxning är. Domaren bryter för att en av deltagarna blir groggy? Är inte det hela vitsen?

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

sgtpepper skrev:

Haha, fan vilken udda sport boxning är. Domaren bryter för att en av deltagarna blir groggy? Är inte det hela vitsen?

Precis! Och vad är poängen med handskar? Måste ju vara mycket svårare att skada någon då ju :birp

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Vaddå antiklimax x(

Ali såg ut som en påse nötter... Åsa imponerade, men jag tror Ali hade vunnit till slut ändå, på rutin.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Tacka vet jag James J. Braddock, som boxades med brutna handleder och revben - och lyckades ändå ta världsmästartiteln i lätt tungvikt.

Hoppas det blir en returmatch.

celia skrev:

Vaddå antiklimax x(

Ali såg ut som en påse nötter... Åsa imponerade, men jag tror Ali hade vunnit till slut ändå, på rutin.

Det är mycket möjligt, men är det någon som sätter imot att det kommer en returmatch under våren.
Åsa Sandell hade 2 veckor på sig att förbereda sig inför matchen, så om hon får 3-4 månader så har vi en ny världsmästare ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)