Biljard? Vilken sport??
Årets match, som från början såg ut att kunna bli riktigt spännande, blev till en början en rätt platt tillställning. Steve Davis var tillbaka i gammal god form och spelade ut Stephen Hendry under den första halvan av matchen och ledde med 7 – 1 inför halvtidsvilan.
Matchen var av speciellt intresse från min sida då både Davis och Hendry är två favoriter, dock höll jag lite på Davis.
Som sagt var Davis rätt dominerande under den första halvan och spelade ett imponerande spel som vara både piggt och insparande. Hendry verkade å sin sida helt under isen och spelade ett spel som inte var likt han.
Under den två timmar långa pausen verkade dock Hendry ha återhämtat sig lite och vann några rundor. Dock ska man nog mer se det som att Davis inte spelade riktigt bra och gav bort några enkla bollar som gjorde att Hendry kunde komma tillbaka. Det roliga var dock att det blev en spännande match då Hendry kom tillbaka. Till slut visade sig dock att det var Davis som var i bäst form denna dag och han tog sig vidare till sin hundrade final.
Davis har under hela turneringen spelat ett spel som visat att han varit på hugget. Kort sagt verkar det som han levt upp under UK C. Rent personligen hoppas jag att han även vinner finalen på söndag.