Kan inte en smack om fotboll, men jag ger min vilda gissning till spekulanter att såga. ;)
Grupp 1: Brasilien, Italien, Argentina, Tyskland, Frankrike, England, Spanien, Mexico
Grupp 2: Inte den blekaste. :OO
Grupp 3: Sverige ( :bire), Kroatien, Portugal, Holland, Ukraina, Tjeckien, Polen, Schweiz
Grupp 4: Lika nollad här.
England i första seedningsgrupp! Helt otroligt. Hur har det gått för England i de senaste mästerskapen? :q Inget vidare åttondelsfinal som bäst kanske. Det har väl gått minst lika bra för Sverige, men ändå hamnar vi i tredje seedningsgrupp. Hur är det möjligt? :bla
Italien är roliga att möta (med Zlatans klack i åtanke), sedan Paraguay kanske? Costa Rica vill jag ha revanch på för 1-2-nederlaget 1990. Nu vet inte jag hur bra Costa Rica och Paraguay är, men bra motstånd redan i gruppspelet ser jag som en fördel. Kanske vore Japan något att hugga i, eller varför inte Sydkorea. Eller, var det bara nationer som glänste över några nätter för fyra år sedan och som inte på bra länge lär göra ett bra mästerskap igen?
Men okej då. Jag spikar:
- Italien
- Paraguay
- Sverige
- Costa Rica
Vi är tillräckligt bra för att vinna en sådan grupp med full pott.
England, Tunisien, Polen och Costa Rica måste väl vara Sveriges drömlottning. De två bättre lagen kan Sverige bevisligen slå (England, Polen) och de andra två.. ja.. nån ska ju komma sist också.
Jag håller med de som röstat i alla utom en - den sista. Nog tycker jag att det är en större mardröm att möta Serbien-Montenegro än Sydkorea och USA...
Nåja, min drömgrupp:
1. England - kan vi bevisligen slå, plus att vi är säkra från att få Serbien-Montenegro i samma grupp. ;)
2. Togo - gick vidare från den sämsta gruppen i afrikanska kvalet vad jag förstod det som. :o
3. Sverige - vi! :bire
4. Trinidad-Tobago - för att de suger. :p
Bästa:
1. Mexico
2. Togo
3. Sverige
4. Trinidad-Tobago
Håller med om alla förutom mexico... tycker dom är bland de vassaste lagen i den gruppen. Däremot Frankrike har inte imponerat på mig alls på sistonde så de får gärna hamna i samma grupp...
Vill inte ha Elfenbenskusten i gruppen heller... Stjärnspäckat lag som är otroligt bra. Tycker dom är bäst i Afrika just nu...
England i första seedningsgrupp! Helt otroligt. Hur har det gått för England i de senaste mästerskapen? :q Inget vidare åttondelsfinal som bäst kanske. Det har väl gått minst lika bra för Sverige, men ändå hamnar vi i tredje seedningsgrupp. Hur är det möjligt? :bla
Det beror nog mycket på att England vann sin kvalgrupp men inte Sverige och att det har gått ungefär lika bra för oss den senaste mästerskapen.
Min Grupp
1.England
2.Togo
3.Sverige
4.Trinidad & Tobago