United slog Everton med 2-0 och Rooney fick ju punktera matchen mot sitt gamla lag. van der Sar fick hålla nollan, van Nistelroy fick näta (viktigt!) och intressant att se Phil Neville i de blå. Dessutom vann jag själv 69 spänn på Joker i lördags. Bra start på säsongen med andra ord. :e ;)
Att United vann var superbt. Chelsea förtjänade verkligen inte sin vinst, även om Crespos mål var ganska snyggt.
Vad gäller matchen Arsenal - Newcastle så degraderades ju utvisningen på Newcastlespelaren Jenas till gult kort efteråt. Att spela med en man mindre i en timme gör ju mycket och Newcastle klarade det bra - tills sista tio minutrarna då två baklängesmål kom. Nä, Newcastle hade förtjänat minst en poäng i den matchen för de kämpade verkligen bra.
Hoppas nu Arsenal och Chelsea spelar oavgjort nästa match och att allas vårt United ( ;) ) plockar ligaledningen redan i andra omgång. §jr
United stötte under stora delar av matchen på ett 11-mannaförsvar a la Aston Villa men lyckades knipa tre poäng ändå, tack vare van Nistelroy med sin påpasslighet.
Matchen slutade 1-0 till United efter en rad bra chanser av såväl J.S. Park som Ronaldo och Paul Scholes. Nu blir det Liverpool - Sunderland, något som inte borde bli en alltför jobbig uppgift för Merseyside-laget. ;)
m_soderlund, Van Nistelroy hade ju en hyfsat bra chans efter returen på Scholes skott.
Det var offside. Men ett bra läge annars, japp. :)
Scholes skottfintade sig förbi två eller tre Villa-spelare innan han krutade iväg bollen mot mål. Sörensen släppte retur men Nistelroy var offside om jag inte missminner mig.
I matchen mellan Chelsea och Arsenal var Chelsea helt klart det vassare laget och förtjänade att vinna. 1-0 blev det, sedan Drogba efter en snabb Chelsea-frispark mer eller mindre snubblat in bollen bakom Lehmann . Arsenal var väldigt uddlösa och Henry var ganska så frånvarande. Är han sjuk eller varför var han aldrig på plats när Arsenal väl hade någon chans?
/r förresten så rekommendera BBC SPORT | Football starkt för alla fotbollsintresserade. Grym sportnyhetssajt! :)
Japp, jag fortsätter med att störa mig på de blåa. Chelsea så klart. Tottenham fick en tidig utvisning och vad gör man då mot ett sådant lag som Chelsa? :l Domarjävel. :bla
Imorrn är matchen med stor m - Newcastle vs Man Utd. Då jävlar.