Jag blir så jävla förbannad på dylika idioter.
Man borde utveckla ett nervgift som har ihjäl alla jävla huliganer.
FY FAN säger jag!
13 svar · 613 visningar · startad av peppar
I aftonbladet idag går det att läsa artikel om matchen igår mellan AIK - GAIS. Där Supportrar tas in på läktarna och GENAST hoppar över staketen och lemmar ner till GAIS läktarna och börjar puckla på folk.
Helt ofattbart vilken dumhet människan besitter... Snacka om grottmänniskor. Jag tycker svenska fotbollsförbundet skall ta sig i kragen och införa en nolltolerans mot sånt här skit. På dom interna forumen för klubbarna är man helt säker på att man inte ens åker på poängavdrag.
Lite trevlig läsning i ämnet:
saxat från sverigescenen skrev:
Vi anser att fotboll och våld hör ihop
Jag blir så jävla förbannad på dylika idioter.
Man borde utveckla ett nervgift som har ihjäl alla jävla huliganer.
FY FAN säger jag!
Idioter!
Man vad i helvete, fy fan vad förbannad jag blir! Aaargh! Fy fAN! x( :x
Här blir man själaglad när man ser att Gais åkt på sin första hemmaförlust för säsongen och att det är AIK som klippt till dom med hela 3-0 - men så fortsätter man läsa...
Jävla idioter! Hur kan man bli så förbannat puckad? x(
Dessutom, om det hade varit på ett derby eller nån klassisk hatmatch hade det inte varit så oväntat, men mot Makrillarna..? :l
Jag var inne och såg skiten, rentav obehagligt. Vittnade en småbarnsfamilj som blev brutalt överfallna, en annan åkte på en rak höger och föll ihop för en kort stund för att sedan resa sig.
Undrar fan va folket har i huvudet, inte lär de va fotboll.
Ännu ett ögon vittne till händelsen..
Jag var inne och såg det med egna ögon. Det som gjorde detta vansinne möjligt var att polisen lyste med sin frånvaro. Vid en högrisk match så bör polisen vara på den plats man kan ta sig mellan sektionerna 5 minuter innan match.
Detta var även planerat då minst en av de "supportrar" som kom över hade tandskydd med sig... såg detta då personen i fråga rättade till tandskyddet innan hans skulle in å veva..
Synd att de får förstöra en sån här match. Även synd att GAIS förlora, men med det spelet så skall de inte vinna heller...
Finns en hel del bildbevis, matchen direktsänds ju på TV4+ och sportens inslag finns nedan:
http://www.tv4.se/bredband/category.aspx?treeId=4&pid=13736
Notera vad general-puckot Rikard Norling, kan med att säga eller snarare kanse inte säga?
Compusa skrev:
Notera vad general-puckot Rikard Norling, kan med att säga eller snarare kanse inte säga?
En inte allt för vild gissning är väl att han sonika är rädd för sina "egna" "supportrar".
Dryden skrev:
Compusa skrev:
En inte allt för vild gissning är väl att han sonika är rädd för sina "egna" "supportrar".
..vilket är åt helvete fel inställning! Säg ifrån!
Nu har allt av filmuppspelning via nätet buggat ur här så jag har inte kunnat se inslaget, men jag misstänker att han inte lyckades säga nåt vettigt... :l
Dryden skrev:
Precis... Skitjäkla-fegis är vad han är, lika som svenska fotbollsförbundet... Fast om man läser lite på sverigescenen.com så förstår man att han har lite press på sig... från den organisation han INTE kontrollerar...
saxat från sverigescenen skrev:
Vi sätter vårt hopp till nye tränaren Rikard Norling som vet vad det handlar om och förhoppningsvis är rätt person att göra män av en samling bortskämda skitungar. Om inte så tyder mycket på att det blir ännu ett stökigt år på Råsundas läktare. Dom som får ta ansvar för det är i sådana fall uteslutande spelarna och styrelsen.
Nå, nu visade det sig ju att han inte visste vad som hänt.
DN skrev:
- Direkt efter matchen fick jag en mikrofon framför mig. Jag hade själv inte sett det inträffade. Men nu när jag känner till hela situationen är det självklart att jag med kraft fördömer det som inträffade på Gamla Ullevi.
Men! I morse när klockradion började prata snackade de om att tv-bilderna bara visar vad som hände i andra skedet - tydligen var det Gaisarna som satte i gång det hela. Någon som hört nåt mer om det? :q
Såg inte vad andledning var till att idioterna anföll GAIS klacken. Men jag har svårt att tro att det inte var några ur GAIS bråkstakar som var där och skrek diverse saker till dem.. Men steget från att gapa massa skit om mostandar klacken (borde inte finnas på en läktare) och att ta steget till ett springslagsmål är långt...
Har även hört (har ingen som helst bevis för det) var att det mest var IFKare som skrek. Men är ganska säker på att det fanns ett flertal av GAIS rötägg med även där.
Jag tror dock på teorin som GT (tror det var det) skrev att det var ett gäng som skulle rekryteras till huligangruppen som slåss i AIK:s namn.