webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM 2006, Tyskland

Sport

935 svar · 31 851 visningar · startad av JAreMANNEN · sida 6 av 47

Frågan, av JAreMANNEN

Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu :) Inte minst för att FIFA's första biljettsläpp-period är över. Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA: 1 Maj 2005 till 15 November 2005 1 December 2005 till 15 Januari 2006 1 Februari 2006 till 15 April 2006 1 Maj 2006 till 9 Juli 2006. Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2003137 inlägg

Tacka vet jag SVT. Tycker de borde har rätt till alla sporevenmang på tv. För jag har redan börjat reta upp mig på TV4 kommentatorer. SVT håller mycket högre klass.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

VM har hållt på i 1,5 dygn och jag kräker på det redan. Varför? Jo, det har blivit söndertjatat i medierna i över en månad nu. Sedan varar VM i en månad och sedan nöts och blöts VM ytterligare 1-2 månader efter eländet är slut. (n)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag är så sjukt jäkla taggad att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Jag börjar nästan gråta när jag läser allt om Sverige! :D
Liksom, hallå, Fotbolls-VM! Det är så jävla stort!

r/ K@llen: Det här är ju underbart!! :birp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

K@llen skrev:

VM har hållt på i 1,5 dygn och jag kräker på det redan. Varför? Jo, det har blivit söndertjatat i medierna i över en månad nu. Sedan varar VM i en månad och sedan nöts och blöts VM ytterligare 1-2 månader efter eländet är slut. (n)

Du har kommit fel! Det här är en tråd för oss som älskar fotboll. :P

Jag tror att England vinner över Paraguay idag. Blir nog en och annan robotdans...

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Jag tror och hoppas att England kör över Paraguay.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nu drar det igång och kolon har laddat med en svalkande gin&tonic i värmen. :e

Till en viss annan match i kväll omgrupperar jag till bardisken på O'Learys. Livligare där än hemma i soffan. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Om England inte var världsmästare förut så är de det definitivt nu. :OO

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Hittills är jag i alla fall besviken på båda lagen, särskilt Paraguay. Tråkig match. :l

Dryden skrev:

Om England inte var världsmästare förut så är de det definitivt nu. :OO

Förstod inte riktigt ironin. Men jag gissar på att du menar hur engelsmännen själva ser på sitt lag? ;)

Första halvlek var ganska seg tycker jag. Beckham är ju dock överstyv med sina skruvar och inlägg. Vilken kung han är alltså.

silfver skrev:

Förstod inte riktigt ironin. Men jag gissar på att du menar hur engelsmännen själva ser på sitt lag? ;)

Ungefär så. ;)

Paraguay såg brutalt förvirrat ut till en början men mot slutet av halvleken repade de sig lite. Som de uppträtt första halvlek generellt så har nog Sverige inget att frukta.

Dryden skrev:

Ungefär så. ;)

Paraguay såg brutalt förvirrat ut till en början men mot slutet av halvleken repade de sig lite. Som de uppträtt första halvlek generellt så har nog Sverige inget att frukta.

Samtidigt måste man ha förmågan att kunna utnyttja sitt stora bollinnehav. Det återstår att se om Sverige kan det...

Ingen höjdarmatch direkt. Jag trodde att England skulle visa sig lite mer, vilket de inte gjorde. Nu är det bara en timma kvar till nästa. Nu blir det spännande! :bire

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

BlueSaint skrev:

Samtidigt måste man ha förmågan att kunna utnyttja sitt stora bollinnehav. Det återstår att se om Sverige kan det...

England kunde det inte i alla fall. Om båda lagen spelar mot Sverige som de gjorde idag känns det inte lika svårt för de blågula längre (därmed inte sagt att det blir en piece of cake, det vore ganska korkat ;)).

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Shit, England tappade ju allt i andra när Paraguay flyttade upp positionerna lite mer. Beckham tappade passningar som aldrig förr, men Crouch är ju ett fyrtorn med teknik - han blir nåt för firma Mellberg&Lucic att bita i...

Men nu: O'Learys! :birp

altack skrev:

BlueSaint skrev:

England kunde det inte i alla fall. Om båda lagen spelar mot Sverige som de gjorde idag känns det inte lika svårt för de blågula längre (därmed inte sagt att det blir en piece of cake, det vore ganska korkat ;)).

Kunde man inte? Man fick sina tre poäng och det är det viktigaste av allt.

BlueSaint skrev:

Det är ju det som är frågan men med den "uppvisningen" som den nyss avslutade matchen böjd på så känns det som att vi skulle kunna grejja tre poäng både mot Paraguay och England.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

BlueSaint skrev:

Kunde man inte? Man fick sina tre poäng och det är det viktigaste av allt.

Det var knappast Englands bollinnehav som gav dom tre poäng idag. ;)

Vi får hoppas att dom fortsätter att spela så här dålig. :e

Dryden skrev:

Det är ju det som är frågan men med den "uppvisningen" som den nyss avslutade matchen böjd på så känns det som att vi skulle kunna grejja tre poäng både mot Paraguay och England.

Vad grundar du det på? Vi har inte sett hur Sverige spelar ännu...

BlueSaint skrev:

Vad grundar du det på? Vi har inte sett hur Sverige spelar ännu...

Jag grundar det på en helt egenutvecklad teori (Drydenska Teorin 2006™) om att vi kan lyfta oss rejält när det väl gäller. Vi har ju sett det förut (minns du första matchen i EM för två år seadan?) och kan se det igen. Men visst, rycker Paraguay och England upp sig så blir det givetvis farliga och det är väl det vi får utgå från.

Nu kör vi över Trinidad och Tobago!

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)