webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM 2006, Tyskland

Sport

935 svar · 31 859 visningar · startad av JAreMANNEN · sida 29 av 47

Frågan, av JAreMANNEN

Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu :) Inte minst för att FIFA's första biljettsläpp-period är över. Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA: 1 Maj 2005 till 15 November 2005 1 December 2005 till 15 Januari 2006 1 Februari 2006 till 15 April 2006 1 Maj 2006 till 9 Juli 2006. Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kul för Sverige att med tio spelare möta Tysklands tretton.
Jag brukar inte skälla på domare egentligen, men fy fan, säger jag. Sverige kan säkert förlora på egen hand, men med en dylik domare blir det extremt svårt att göra något...

(n) :x

celia skrev:

Jag har stängt av tv:n.... Skitmatch! Är det försent att emigrera till nåt bättre land?

Jäkla medgångssupporter! :e ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hans hånflin när han drog upp det röda kortet för Lucic var det värsta jag sett på år och dag! Sen kommer den där tysken och klappar domaren vänskapligt i ryggen, "det där var duktigt gjort"... x(

Förstår om Ljungberg är vansinnig, tyskarna klättrar ju på honom som fan utan att domarjävulen rör ett finger...

Det här blir en pärs, hoppas de tjatar mycket om Rumänien -94 i omklädningsrummet - ut och kötta!

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

@nders skrev:

Jäkla medgångssupporter! :e ;)

Alla dar i veckan :e

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Amen vafan!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Trodde inte det kunde bli värre, men det kunde det. En billig straff fick vi som kunde gett oss lite hopp om att komma tillbaka till matchen, men vad är det som händer? Sämsta tänkbara straffen och inte var det något vidare lätt för Henke med tanke på att han fick stå där och vänta en allt för lång stund innan han kunde slå straffen.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Buhu! Inte ofta jag tittar på fotboll men detta är en riktigt intressant match. Måste säga att Sverige suger hästpung, dem gör ju inte ens mål när dem får en straff :D

Jag är glad för tyskarna. Dem spelar helt enkelt bättre. Sverige förtjänar att förlora. :birp

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Sverige förtjänar nog att förlora, men dom förtjänar inte det på det här sättet och dom förtjänar definitivt inte den här jävla domaren.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Hade varit bättre att torska mot engelsmännen. Förstå hur odrägliga de tyska turisterna kommer vara nu i sommar? :(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Alltså, den som orsakar/ordnar en straff ska inte slå den. Sen var det ju otaktiskt att byta in Chippen just vid det spelavbrottet...
Sen lyckades ju inte Allbäck ett smack på sina tjugo minuter, jag såg honom knappt på plan. :l

Jaja, nu blir det ovant att hålla på filmande argentinare i kvarten, men tyskarna ska ut så det ryker om det! :bla

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Jag är en hämndbenägen människa.

Hejja Argentina!

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Gissar på att det inom en timme finns minst 4 st artiklar hos Aftonbladet.se där dem nedvärderar och gör en analys på flinet som domaren visade när teddy? utvisades..

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Tyskarna var bättre, det måste man ju erkänna.
Men svenskarna känndes ovanligt klena idag. :(
För att inte tala om domaren. :o
Han dömde ju flera gånger helt mysko, inte bara mot svenskarna. Även om det känns som att det var mot oss hela tiden.

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Han flinar säkert hela vägen till banken ;)

Jag tror att det vore bättre om skriverierna handlade om Sveriges usla insatts än att skylla saker på domaren...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

För första gången i detta VM så var Sveriges försvar riktigt dåligt och resultat blev två snabba baklängesmål. Att Zlatan och Henke underpresterat har man vant sig vid med idag var även Allbäck kass.

Ett riktigt stor plus till Isaksson som ensam hindrade Sverige från att blir förnedrade med 6-0 idag.

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Tyskland var bättre! Kasst försvarsspel de tio första minuterna. Och Larsson totalt osynligt och skitstraff. Zlatan var ju mycket bättre än Larsson. Varför byter han ut Zlatan?

Alltså Robert Perlskog! Usch! Han kommenterar helt lojt. Ingen intensitet. (n) Tacka vet jag radiosporten och Svt med Staffan Lindeborg och Glenn Strömberg.

Tårarna rinner ner för min kind x( :( :bla

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Denna tråd kan ju markeras som löst... *suck*

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Web-Tor skrev:

Ett riktigt stor plus till Isaksson som ensam hindrade Sverige från att blir förnedrade med 6-0 idag.

Håller med, Isaksson var lysande hela matchen.

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Pedda skrev:

Håller med, Isaksson var lysande hela matchen.

Samma här. Hela tiden nådde han ner till stolprötterna!

Japp, Isaksson var (y) (y) (y) (y) (y) idag. Synd att inga andra hängde på... :(

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)