webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM 2006, Tyskland

Sport

935 svar · 31 859 visningar · startad av JAreMANNEN · sida 12 av 47

Frågan, av JAreMANNEN

Tycker att det är dags att lyfta fram detta nu :) Inte minst för att FIFA's första biljettsläpp-period är över. Det kommer fyra ytterligare perioder då man kan boka biljetter via FIFA: 1 Maj 2005 till 15 November 2005 1 December 2005 till 15 Januari 2006 1 Februari 2006 till 15 April 2006 1 Maj 2006 till 9 Juli 2006. Svenska fotbollsförbundet kommer endast att sälja biljetter om Sverige tar sig

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Finfin vändning av Australien, men Japan förtjänade en straff minuten efter kvitteringen. Dock otroligt lamt försvarsspel vid främst 3-1-målet. Japanarna såg ju helt färdiga ut sista tre-fyra.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

En mycket rättvis seger för Australien enligt mitt tyckte. Man spelade en trevlig fotboll där Viduka var strålande på topp. Japan blev alldeles för defensiva och jag tycker att man känns väldigt överskattade.

Come on you Aussies!

Folk har redan börjat ropa efter att bänka Zlatan. Nu har Mellberg och Ljungberg "bråkat" med varandra. Är det inte rimligt att vi ska bänka dessa båda också? Jag menar, man kan ju inte ha olika åsikter inom truppen! Snart består Sveriges startelva av spelare som Marcus Allbäck, Petter Hansson och Daniel Andersson... ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ja jävlar vilken vändning Australien fick till! Heja Aussies! (y)

Jag kan inte riktigt med folk där spelarna traskar fram till publiken efter och bugar... :l

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

BlueSaint skrev:

Folk har redan börjat ropa efter att bänka Zlatan.

Redan? Du menar efter att han knappt presterat något på en hel säsong? ;)

BlueSaint skrev:

Nu har Mellberg och Ljungberg "bråkat" med varandra. Är det inte rimligt att vi ska bänka dessa båda också? Jag menar, man kan ju inte ha olika åsikter inom truppen! Snart består Sveriges startelva av spelare som Marcus Allbäck, Petter Hansson och Daniel Andersson...

Den där diskussionen/bråket är så sjukt upplåst så det finns inte. Jag hade blivit förbannad om dom INTE hade visat lite känslor efter den matchen.

Web-Tor skrev:

Redan? Du menar efter att han knappt presterat något på en hel säsong? ;)

Jag tycker att han har presterat bra i landslaget. Varför jag inte vill att man ska bänka honom kan du läsa i mina tidigare inlägg...

Vilken pärla av Rosicky!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Riktig vackert mål av Rosicky. Väldigt tråkigt dock att Jan Koller skadades. Hela Tjeckiens spel bygger mer eller mindre på att man har Koller på plan, ska bli intressant att se hur du klarar av detta utan honom (om han nu inte kommer tillbaka dvs). Tycker det var rejält tråkigt för Tjeckien, tuneringen och Koller dock... :(

Någon mer än jag som tror att Ghana kan skrälla mot Italien ikväll? Ghana har ju faktiskt ett rusktigt bra lag, samt ett av turneringens bästa mittfällt.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Go Aussies!!!

Sms:ade till svågern "Grattis till segern! Ni är bättre än Sverige ;) "
Kanske dags att emigrera? :D

celia skrev:

Sms:ade till svågern "Grattis till segern! Ni är bättre än Sverige ;) "
Kanske dags att emigrera? :D

Ett sånt sms tänker jag INTE skicka i första taget till svågern, åtminstone inte under gruppspelet.

Han är engelsman. :e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

:stefan: skrev:

Han är engelsman. :e

En av mina bästa polare bor i London och är gift med en engelsman. Tur för mig att han inte är sportintresserad :e

Compusa skrev:

Riktig vackert mål av Rosicky. Väldigt tråkigt dock att Jan Koller skadades. Hela Tjeckiens spel bygger mer eller mindre på att man har Koller på plan, ska bli intressant att se hur du klarar av detta utan honom (om han nu inte kommer tillbaka dvs). Tycker det var rejält tråkigt för Tjeckien, tuneringen och Koller dock... :(

Någon mer än jag som tror att Ghana kan skrälla mot Italien ikväll? Ghana har ju faktiskt ett rusktigt bra lag, samt ett av turneringens bästa mittfällt.

Visst har man en bra chans att skrälla. Jag är dock relativt säker på att Italien vinner ikväll.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

BlueSaint skrev:

Visst har man en bra chans att skrälla. Jag är dock relativt säker på att Italien vinner ikväll.

Det är inte jag. Är inte ett dugg imponerad av italienarnas trupp. Go Ghana, Go Ghana Go Ghana :bire

Av ren princip hoppas jag att divorna i Italien tvålas dit ordentligt av Ghana...

Heja Ghana och in med Boateng! :)

För övrigt är det snart dags att zappa igen... Medan den fullständigt orubbliga Krönikan rullar i ettan finns uppladdningen inför matchen i tvåan, för att sen hoppa över till ettan när Aktuellt kommer vid nio.
De anstränger sig verkligen för att visa sponsorloggorna så mycket som möjligt. :l

Jaha, efter 1.20 gick Totti omkull första gången han kom nära Ghanas straffområde, föll som vanligt väldigt lätt i kamp om bollen och blev liggande länge nog för att inse att domaren inte ens blåste av. Då låg han kvar lite till.

Nån som är förvånad? :bla

Bara jag som tycker att Totti ser lite barnslig ut i sin nya frisyr? :P

Tippar förövrigt 2-1 till Gli Azzurri.

Vilket ruskigt skott av Toni! Den kunde lika gärna ha gått in. Bra inledning på matchen tycker jag, med lite böljande spel åt båda håll även om de blå har övertaget.

Compusa skrev:

Det är inte jag. Är inte ett dugg imponerad av italienarnas trupp. Go Ghana, Go Ghana Go Ghana :bire

Hur kan man inte vara imponerad av Italiens trupp? I mål har man en av världens absolut bästa målvakter i Gianluigi Buffon. Vidare har man ett suveränt mittbackspar med Alessandro Nesta och Fabio Cannavaro. På mittfältet återfinns individuellt skickliga spelare i Andrea Pirlo och Francesco Totti. Slutligen har man Luca Toni och Alberto Gilardino på topp som är två väldigt giftiga anfallare.

Dryden: "Skjut! Skjut! Skruva!"
Pirlo sköt (men skruvade inte så mkt) - 1-0. Snyggt!

Snygg dykning av Ghana-spelaren i Italiens straffområde. Inte straff på långa vägar.

Del Piero in! Kul! :D

Det blev en programenlig seger för Italien precis som jag förutspådde. Italien gjorde sitt jobb, varken mer eller mindre. Jag unnade Luca Toni ett mål.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)