webForumDet fria alternativet

Elitserien 04/05

Sport

531 svar · 7 602 visningar · startad av BlueSaint · sida 19 av 27

Frågan, av BlueSaint

Som ni säkert vet smygstartade Elitserien i ishockey igår kväll med tre stycken matcher. Ikväll är det dags för ytterligare tre matcher där mitt favoritlag Djurgården är inbladat i en av matcherna. Ikväll bär det därför av till Hovet och det ska bli riktigt kul att gå på ishockey igen! :) Kvällens matcher: Frölunda-Linköping Djurgården-Södertälje Brynäs-Modo Krossa Södertälje! :birp

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Type skrev:

men jävlar. Det här med Chara har blivit så drygt. Om domaren kunde gått emellan från början (som de gör 99 % av fallen) så hade det aldrig hänt.

Dedär jävla boulefantasterna kan väl låta hockeyn vara, så slipper man sådana här pinsamma situationer som det nu har blivit för FBK och tdigare DIF. x(

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Mika3l skrev:

...och Loob har sparkat Johnsson. Inte för att han gjorde så bra ifrån sig som man kanske kunde hoppas <...> Blää...! Förstår inte vad det är för problem Loob har att värva ordentliga spelare.

Vet inte riktigt om jag håller med. Johnson kommer ju så gott som helt matchotränad till FBK om inte jag är helt felunderättad, plus att han har dragits med en skada innan det. Lägg där även till eventuell hemlängtan(/vantrivsel i Karlstad?) så är det kanske inte så konstigt att han underpresterat. Lika bra att göra det bästa av hela situationen och låta killen gå och låta en mer inspirerad spelare ta över.

Vad gäller avstängingarna så fick nog Hinote värst straff. Jag menar, färdigspelat för säsongen och hela 4000 spänn i böter. Hej och hå! Knäckebröd och vatten resten av månaden tror jag bestämt. :OO

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Dryden skrev:

Mika3l skrev:

...och Loob har sparkat Johnsson. Inte för att han gjorde så bra ifrån sig som man kanske kunde hoppas <...> Blää...! Förstår inte vad det är för problem Loob har att värva ordentliga spelare.

Vet inte riktigt om jag håller med. Johnson kommer ju så gott som helt matchotränad till FBK om inte jag är helt felunderättad, plus att han har dragits med en skada innan det. Lägg där även till eventuell hemlängtan(/vantrivsel i Karlstad?) så är det kanske inte så konstigt att han underpresterat. Lika bra att göra det bästa av hela situationen och låta killen gå och låta en mer inspirerad spelare ta över.

Jo men varför köpa en spelare som inte har spelat match på över ett år? Det frågade jag och många andra oss när affären gick i lås.
Men iof så kan det ju som du sa vara bra att sätta in en spelare som är ordentligt inspirerad.

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Dryden skrev:

08-patrasket ../../.. Nisse-pisse Ekman

Ta inte i så du spricker! :L
Där har du en del att lära av Hedström.

DIF - Frölunda står 2-2 i inbördes möten den här säsongen. Men vinner vi inte första matchen hemma så blir det 0-4 i år igen...

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Freestyler skrev:

Dryden skrev:

DIF - Frölunda står 2-2 i inbördes möten den här säsongen. Men vinner vi inte första matchen hemma så blir det 0-4 i år igen...

Glöm inte bort att en av Frölundas segrar var efter sudden death. ;)

Freestyler skrev:

Jag tränar för fullt. Kan behövas om vi möts i finalen. ;)

Färjestad hamnar förresten på en åttondeplats i publikligan - i Europa! Bara Frölunda är före oss i Sverige och toppar gör SC Bern. Listan hittar ni här.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Bara Frölunda är före oss i Sverige

"oss"?

@nders skrev:

Bara Frölunda är före oss i Sverige

"oss"?

"Färjestad"

Ok.

"Jag" vann Vasaloppet för ett litet tag sedan. :)

- - - - - -

I övrigt har kvalserien börjat idag, och det ser ut som en dålig inledning av Nyköping. För 17, NH90 har ju NHL-proffs, då ska man ju klara av att slå tillbaka Oskarshamn...

- - - - - -

Kan väl kommentera Timrå-DIF också. Det är inte alltid rätt lag vinner, men det gäller att göra flest mål...

@nders skrev:

"Jag" vann Vasaloppet för ett litet tag sedan. :)

Som medlem kan jag gott kalla FBK för "oss" och "vi", men visst bör man akta sig. Annars kanske man åker på däng på stan för att "vi" spelade så dåligt att motståndarna pissade på "oss". ;)

Dryden skrev:

Som medlem kan jag gott kalla FBK för "oss" och "vi", men visst bör man akta sig. Annars kanske man åker på däng på stan för att "vi" spelade så dåligt att motståndarna pissade på "oss". ;)

Man ska helt klart akta sig. Det känns som att det ofta är "vi" när det går bra men "de" när det går dåligt.

Jag brukar inte använda vi / oss överhuvudtaget, eftersom jag inte är med och spelar (av någon anledning.)

mvh

Jag brukar stå mitt kast när det går dåligt och ändå säga "oss/vi" för jag är ju inte med och spelar och slipper ta den smällen. :P

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Freestyler skrev:

Dryden skrev:

1-8,1-8.... det är siffror som känns bekanta! ;)

filippo skrev:

Freestyler skrev:

Dryden skrev:

Det är historia nu.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

BlueSaint skrev:

filippo skrev:

Freestyler skrev:

Det är historia nu.

Men alla vet vi att historien upprepar sig... ;)

Medlem sedan juli 200457 inlägg

BlueSaint skrev:

filippo skrev:

Det är historia nu.

Hoppas histrien upprepar sig i så fall... ;)

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Harald Lückner ny tränare i Modo.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,619588,00.html

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Historiens vingslag kändes iaf, 1-2 får man ju vara nöjd med. ;)

Vi var klart bättre än Frölunda i dag.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Aaaah! Härlig seger! :)

318 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
172 ms — ändringar (db)