Jaaaa, go Timrå! Go Timrå! Go Timrå! :birp
Elitserien 04/05
531 svar · 7 602 visningar · startad av BlueSaint · sida 18 av 27
Frågan, av BlueSaint
Som ni säkert vet smygstartade Elitserien i ishockey igår kväll med tre stycken matcher. Ikväll är det dags för ytterligare tre matcher där mitt favoritlag Djurgården är inbladat i en av matcherna. Ikväll bär det därför av till Hovet och det ska bli riktigt kul att gå på ishockey igen! :) Kvällens matcher: Frölunda-Linköping Djurgården-Södertälje Brynäs-Modo Krossa Södertälje! :birp
Läs frågan i sin helhet →:stefan: skrev:
Jaaaa, go Timrå! Go Timrå! Go Timrå! :birp
Jo, nu har man ju bytt fokus från MoDo till Timrå :OO
Det är den lokala genen som gör sig gällande igen ;)
Med lite flyt så får man tag på en biljett till en förmodligen nervskadande sista match.
dho skrev:
..., men som så många gånger tidigare så fungerar det inte att backa tillbaka och spela på en ledning. Sett över hela matchserien så tycker jag nog att det är rättvist att Färjestad går vidare.
På sätt och vis så är det rätt åt Modo när dess tränare uttalar sig att de backade hem och spelade på sin 1-0-ledning sist gång - efter 47 sekunder i första perioden. Man kan inte vara riktigt hockeyfrisk om man resonerar så.
Det var nästan en lite osannolik vändning på inte ens tre minuter. Alldeles innan 2-2-målet så uttryckte jag mig "In och kötta framför Salo då för ~bövelen!! Och skjut då för ~sjutton gubbar!!" ;) och visst - en framför Salo och skott strax innanför blå. Och äntligen gick utdelningen FBK:s väg, som inte bara ryckte upp sig själva utan också passade på att nyttja Modos ras.
Man får väl tacka för en trevlig kvartsfinalserie och som du uttrycket dig på ICQ, dho - "med tanke på var modo och fbk slutade i tabellen så är ju sju matcher helt logiskt". Det hade varit helt logiskt ja, och sett fram till mitten av tredje så var det ju ett faktum. Men som du också skrev, och som jag citerar ovan - det går inte att backa hem och försvara en 2-0-ledning med en hel period kvar att spela.
SSK - Vi har sett det hända förut. HV gjorde det 1995 bland annat. Att knipa kvartsfinalplatsen i sista serielunkomgången kanske är en bra taktik? :OO
Timrå - Robert Carlssons 3-1-mål i Globen. Hur får det inträffa? Han knallade ju oberörd in och fick snurra lite som han själv ville innan han la in pucken. För att inte tala om schabblet vid 2-0-målet...
Jag säger bara Janne Grönwall! ;) :birp
Detta är en underbar stund föe en sann hockeyälskare! FBK lirade underbart i tredje (varför har de inte gjort det tidigare?)
Det enda som känns tungt är att hockeypolaren dho inte får vara med och snacka hockey längre. Men vi tar igen det! ;)
Till sist vill jag bara säga två saker:
- Man kan inte bygga ett lag på bara stjärnor. och absolut inte spela defensivt
(det är det bara Juve som klarar.... ;) ) - Tack Janne! :birp
Jag vet en som sitter på ticnet klockan elva och beställer biljetter till sista avgörande matchen mellan Timrå-Djurgården... :D
Det var ett fruktansvärt drag förra gången, förhoppningsvis blir det ännu bättre denna... ;)
Jaha, Djurgården till semifinal. Trodde verkligen att Timrå skulle ta sig vidare men så blev det inte. Lite surt att alla Norrlandslag har åkt ut också. :( Ska bli intressant att följa lottningen nu.
dho skrev:
Jaha, Djurgården till semifinal. Trodde verkligen att Timrå skulle ta sig vidare men så blev det inte. Lite surt att alla Norrlandslag har åkt ut också. :( Ska bli intressant att följa lottningen nu.
Gott nu har FBK hemmaplansfördel!
Underbart!
Sett på perioden där Djurgården kvitterar så är det ju inte särskilt rättvist. Timrå ägde ju hela andra perioden och ändå lyckas DIF kontra in 2-2. Lite typiskt. Men, ska jag vara ärlig så ser jag faktiskt hellre att Timrå åker ut än DIF, har lite svårt för Timrå (men inte lika svårt som för SSK och framförallt MIF) §jr ;) plus att Marja får vara glad i alla fall över semifinalspelet också. ;)
Lottning ~22:15 i TV4. Och det känns ärligt talat som det kvittar om vi får DIF eller SSK i semin, vi slapp Frölunda och det var huvudsaken. Vi ska ha finalrevanch på dem för finalförlusten för ett par år sedan. Punkt. ;)
Jag hoppas att vi får kaffebönderna i semifinal.
BlueSaint skrev:
Tycker du säsongen är för lång eller? ;)
BlueSaint skrev:
Ska det vara på det viset så hoppas jag på 08-patrasket så vi får trycka dit Nisse-pisse Ekman. Det blir i så fall ett rent, sant och skärt nöje. Jag menar, vi har ju folket som krävs. Går han ens till midjan på Chara och tål han en knock light från Berglund alternativt Kåberg?
Semifinalerna
Frölunda - Djurgården
Färjestad - Södertälje
Färjestad bör knäcka SSK men de har ju överraskat förut. Och som jag skrev förut så tror jag inte att DIF kan hävda sig särskilt mot Frölunda så det ser ut att bli revanchchans på Göteborgarna då. ;)
Skämt å sido, det väntar ytterligare några brutala matcher. Man bör väl inte räkna med något annat när det vankas slutspel och semifinaler. Och Canal+ inleder med SSK-FBK på lördag klockan 16:00.
Salo vill inte sluta som förloare.... men han kan ju inte vända på det heller!
Jag tycker inte att ni ska räkna bort Djurgården ännu även om Frölunda förstås är favoriter.
Det här kan bli väldigt intressant! :D
Dock har jag blivit lite småtrött den här dagen också. Diciplinnämnden har dömt ytterligare en match avstängning för Chara och Loob har sparkat Johnsson. Inte för att han gjorde så bra ifrån sig som man kanske kunde hoppas men jag kan inte förstå vem han ska sätta in istället. Pär Bäcker? Blää...! Förstår inte vad det är för problem Loob har att värva ordentliga spelare. Har varit så innan NHL-lockouten också. Gamla avdankade spelare som lever mer på meriter än vad dom egentligen kan. Kanske samma sak gäller för Loob? :l Men men... Gjort är gjort. Nu är det bara att hoppas att det blir 4 segrar över Södertälje! :)
Way to go Djurgårn! :D
men jävlar. Det här med Chara har blivit så drygt. Om domaren kunde gått emellan från början (som de gör 99 % av fallen) så hade det aldrig hänt. Nu höll det på att skita sig rejält mot Modo. Men men, allt har gått FBKs väg sen dess och nu tvålar vi till Södertälje också. Det blir fin väg mot Finalen (Frölunda som får en betydligt värre resa mot DIF).
Jag hoppas på Djurgården - FBK i final!