webForumDet fria alternativet

Elitserien 04/05

Sport

531 svar · 7 577 visningar · startad av BlueSaint · sida 16 av 27

Frågan, av BlueSaint

Som ni säkert vet smygstartade Elitserien i ishockey igår kväll med tre stycken matcher. Ikväll är det dags för ytterligare tre matcher där mitt favoritlag Djurgården är inbladat i en av matcherna. Ikväll bär det därför av till Hovet och det ska bli riktigt kul att gå på ishockey igen! :) Kvällens matcher: Frölunda-Linköping Djurgården-Södertälje Brynäs-Modo Krossa Södertälje! :birp

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Nej, semifinalerna lottas!

Frölunda mot SM-guld :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Type skrev:

Någon som vet när semi-biljetterna släpps? Då ska jag hänga på låset!

Jag gissar att klubbarnas biljetter släpps så fort lottningen är klar och knappast innan kvartsfinalspelet är avgjort.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Ikväll gör Frölunda slut på Luleå.
FBK ökar ledningen mot Modo
Timrå kvitterar på Djurgården
Linköping ökar i matchserien på Södertälje!

Go FBK!

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Det kanske blir en rolig kväll för Modo-gänget trots allt. :D

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,615018,00.html

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

dho skrev:

Det kanske blir en rolig kväll för Modo-gänget trots allt. :D

Inte alls så roligt! (längre)
”Foppa” knockad i comebacken

Medlem sedan aug. 2003198 inlägg

Timrå-Djrugården 3-1

Heja heja Djurgården ;)

Compusa skrev:

Inte alls så roligt! (längre)
”Foppa” knockad i comebacken

Hörde det. Inte alls kul med en förlust till. Efter vad jag hörde på radio så släppte Salo in några enkla puckar. Det kanske är läge att Zajkowski får stå i nästa match.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

En mycket bra genomförd match av Djurgården gav seger med 3-2. Nu har vi ett riktigt bra utgångsläge inför fortsättningen i den här matchserien.

Det satt förbaskat hårt inne och vi släppte fyra puckar hemma men tillslut, med dryga minuten kvar, fick vi så 5-4 via Hamrs skott. Härligt!
Vad gäller Forsbergs skada och Nordströms matchstraff så kan jag inte uttala mig då jag inte såg situationen ordentligt men visst, Forsberg såg illa ut och då gissar jag att domaren gjorde rätt. Trist för Forsberg, även om hans matchnärvaro kändes som varken eller från.
Salo släppte några enkla puckar ja, framförallt FBK:S 4-3-mål borde han ha tagit. Billigt men jag klagar inte. ;)

Är det bara jag som tycker att domare Andersson är överpetig? Konsekvent rakt igenom men ibland tar han väldigt enkla utvisningar. Det blir sönderblåst emellanåt.

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Dryden skrev:

Jag gissar att klubbarnas biljetter släpps så fort lottningen är klar och knappast innan kvartsfinalspelet är avgjort.

Jajjemen! Om FBK vinner på lördags släpper LLA biljetter på måndag klockan 10. Ska man nog vara beredd alltid!

Spännande match idag! Tur att inte Christian Berglunds onödiga utvisning i slutet blev avgörande. Då hade jag blivit tokig.

Lyssnade på Radiosporten på vägen hem ifrån Stockholm. Och enligt radiosportens L-G (minns ej hela namnet) så var Modos förlust idag en stor bidragande orsak från deras svagaste länk, målvakten Salo. Han är inte vad han har varit och Modo hoppats på att skulle vara....

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Såhär slutar det.

KVARTSFINALER
DIF - Timrå 4-2
FBK - MoDo 4-1
Linköping - Södertälje 4-2

SEMI
DIF - Linköping 4-2
Frölunda - FBK 4-1

FINAL
Frölunda - DIF 4-1

Antar att det är fler än jag som hoppas att jag har fel...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Freestyler skrev:

Såhär slutar det.

KVARTSFINALER
DIF - Timrå 4-2
FBK - MoDo 4-1
Linköping - Södertälje 4-2

SEMI
DIF - Linköping 4-2
Frölunda - FBK 4-1

FINAL
Frölunda - DIF 4-1

Tror du råkade skriva fel...

FINAL
Frölunda - DIF 1-4

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Härlig seger idag! :D

Dryden skrev:

Är det bara jag som tycker att domare Andersson är överpetig? Konsekvent rakt igenom men ibland tar han väldigt enkla utvisningar. Det blir sönderblåst emellanåt.

Du är inte ensam.

Freestyler skrev:

Ja, verkligen. DIF i final tvivlar jag starkt på, och ännu mer att de, om de nu var i final, i så fall skulle mäkta med en seger mot Frölunda.

Esen skrev:

Tror du råkade skriva fel...

FINAL
Frölunda - DIF 1-4

Jo tjena. Säsongen 90/91 möjligtvis.

Inför Färjestad - Modo...

....imorgon!

FBK ni kommer att vinna över Modo imorgon, men akta Glaslirarna i Modo. Speciellt systrarna Sedin! :P

Skjut högt på Salo (om han står), han kommer att försöka nicka.... §e

Re: Inför Färjestad - Modo...

filippo skrev:

....imorgon!

FBK ni kommer att vinna över Modo imorgon, men akta Glaslirarna i Modo. Speciellt systrarna Sedin! :P

Skjut högt på Salo (om han står), han kommer att försöka nicka.... §e

Jag hoppas verkligen du har fel, på båda punkter. Det ser ju inte speciellt ljust ut för Modo men man kan ju alltid hoppas på det bästa. :)

Jobbig start men det är lungt!
FBK gör 7 till ;) Lycka till dho, ha en trevlig kväll!

Skönt att Modo kunde ta sig samma så här i sista stund. Jag hoppas på en minst lika bra match på måndag och att vi sedan får en sjunde och avgörande match i Karlstad. Vore trevligt. :)

Mål efter 47 sekunder och sedan är det igenspikat åt båda håll. FBK pressar som galningar sista perioden men lyckas aldrig få in den. Jag blir så less. Nu jäklar ska vi avgöra i Ö-vik på måndag.

282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
153 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)