webForumDet fria alternativet

Elitserien 04/05

Sport

531 svar · 7 602 visningar · startad av BlueSaint · sida 15 av 27

Frågan, av BlueSaint

Som ni säkert vet smygstartade Elitserien i ishockey igår kväll med tre stycken matcher. Ikväll är det dags för ytterligare tre matcher där mitt favoritlag Djurgården är inbladat i en av matcherna. Ikväll bär det därför av till Hovet och det ska bli riktigt kul att gå på ishockey igen! :) Kvällens matcher: Frölunda-Linköping Djurgården-Södertälje Brynäs-Modo Krossa Södertälje! :birp

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Aaaaah! Underbar seger! :birp

46 sekunder, underbart är kort! ;) :p

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Det var riktigt skönt att få sätta dit Timrå med 4-2!

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag vet inte om jag kan ha hört rätt när jag var på Timrå-Djurgården, men Djurgårdens klack verkade sjunga "En gris, en ko, en Gävlebo". Om jag hörde rätt så är det nog det roligaste sedan Gardell bytte läggning. :moose

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vide skrev:

Jag vet inte om jag kan ha hört rätt när jag var på Timrå-Djurgården, men Djurgårdens klack verkade sjunga "En gris, en ko, en Gävlebo". Om jag hörde rätt så är det nog det roligaste sedan Gardell bytte läggning. :moose

Jag hoppas att du hörde rätt. §e :moose

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

Ååh vad hockey är underbart! Va på olearys nere på stan i Karlstad. Såg en fantatisk match med ett fantastiskt resultat. Nu ångar de på imorgon i samma stil! Självklart har man bokat stammisbordet på olearys. Det blir fint ;)

Vide skrev:

Varför säger alla att det är så dålig stämning i Globen? Det som man hörde då och då ifrån matchen var att folk satt och klappade i takt. När det inte hördes var det DIF-klacken som regerade i hallen.

BlueSaint skrev:

Vide skrev:

Varför säger alla att det är så dålig stämning i Globen? Det man hörde då och då ifrån matchen var att folk satt och klappade i takt. När det inte hördes var det DIF-klacken som hördes mest och bäst.

Nu var det väl i och för sig inte Globens publik som Vide menade men det är ju kul att du tar åt dig. ;)

Dryden skrev:

BlueSaint skrev:

Vide skrev:

Varför säger alla att det är så dålig stämning i Globen? Det man hörde då och då ifrån matchen var att folk satt och klappade i takt. När det inte hördes var det DIF-klacken som hördes mest och bäst.

Nu var det väl i och för sig inte Globens publik som Vide menade men det är ju kul att du tar åt dig. ;)

Jag förstod självklart att Vide syftade på matchen i E.ON Arena.

BlueSaint skrev:

Vide skrev:

Varför säger alla att det är så dålig stämning i Globen? Det som man hörde då och då ifrån matchen var att folk satt och klappade i takt. När det inte hördes var det DIF-klacken som regerade i hallen.

Var du där? Jag tycker att hela hallen kokade av timråiter, och ibland hörde man några Djurgårdare med dålig geografisk kunskap sjunga smädarramsor.

Skillnaderna mellan klackarna var ganska självklara.
Timrås klack försöker peppa sitt lag och få bra stämning i hallen.
Djurgårdens klack försökte bara smäda timrås klack.

Tråkigt må jag säga... man är ju där för att ha en trevlig stund och se på bra hockey. Men så är det visst inte för alla...

Vide skrev:

BlueSaint skrev:

Vide skrev:

Var du där? Jag tycker att hela hallen kokade av timråiter, och ibland hörde man några Djurgårdare med dålig geografisk kunskap sjunga smädarramsor.

Skillnaderna mellan klackarna var ganska självklara.
Timrås klack försöker peppa sitt lag och få bra stämning i hallen.
Djurgårdens klack försökte bara smäda timrås klack.

Tråkigt må jag säga... man är ju där för att ha en trevlig stund och se på bra hockey. Men så är det visst inte för alla...

Om man tar åt sig av allting som klacken sjunger lär man få det ganska jobbigt. Ta det med en nypa salt istället. :)

Mja, jag tar ju inte åt mig av ramsor som inte ens handlar om timråsuportrar, utan om gävlebor. :e

Men det är ju fel inställning, det blir ju inte direkt roligare att gå på en match där det är psykningar mellan klackarna.

Fast det är kanske är så nere i storstan... ;)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Smutskastningen fortsätter! :e

Ikväll så sitter man på Hovet och önskar sig en jäkligt bra match eftersom man inte håller på något av lagen, det jag vill allra mest är att Timrå får ett sånt fett respass ut slutspelet att de sent ska glömma det..... så mitt "tillfärlliga lag kan ni nog gissa er till ikväll!Det riktigt laget! FBK kör över Modo ikväll :birp och ger Värmlänningarna 2-1 i matcher. §jr

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Ny förlust, inte alls bra. :( Nu är nog tyvärr chansen rätt minimal att Modo tar sig vidare till semifinal. Det känns helt enkelt inte troligt att Modo ska kunna vinna två matcher på bortaplan, speciellt med tanke på det usla bortafacit de har.

dho skrev:

Ny förlust, inte alls bra. :( Nu är nog tyvärr chansen rätt minimal att Modo tar sig vidare till semifinal. Det känns helt enkelt inte troligt att Modo ska kunna vinna två matcher på bortaplan, speciellt med tanke på det usla bortafacit de har.

Det ser onekligen tungt/bra ut beroende på hur man ser det. Själv skulle jag tycka att det var pinsamt om FBK tappade det här nu, framförallt med två raka hemmamatcher.

Dagens match var spännande och riktigt intensiv en stund under andra perioden, efter Modos reducering, med böljande spel och heta känslor. Sedan dog det en aning när FBK ryckte ifrån till 4-1. Stabil insats överlag, det känns riktigt bra för min del sett men jag förstår dig dho. Och sorry att jag svär så förbannat över ICQ när FBK spelar åt skogen. :e

Dock blev jag inte klok på domare Andersson ojämna nivå. En "checking from behind" genererade 2+10 för Berglund**, medan en likadan tackling bara gav 2 minuter för Modo-spelare, plus några billiga tvåminutare för båda lagen. Äh. Det är ju slutspel för bövelen! Släpp loss lite!*

* Förutom fula tacklingar bakifrån nära sarg givetvis. Kåbergs 2+10 var välförtjänt men då ska det också vara lika åt båda hållen. :)

** Redigering: Det var, som Mika3l påpekar nedan, inte Kåberg utan Berglund som fick 2+10.

Det var helt underbart att få piska dit Timrå ytterligare en gång. När vi har den stämningen som vi hade i kväll på läktaren är det absolut ingen som kan mäta sig med oss.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Aaaaah! Härlig seger! :birp

Men Dryden är fortfarande i nattmössan, det var Berglund som fick 2+10 och inte Kåberg. ;)

Mika3l skrev:

Men Dryden är fortfarande i nattmössan, det var Berglund som fick 2+10 och inte Kåberg. ;)

Två adrenalinöverpumpade pojkar som man har lite svårt att hålla isär ibland. ;)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Riktigt fina resultat igår.
Djurgården vann en riktigt dåligt spelad match mot Timrå, inte fullsatt men ändå ganska bra tryck när DIF ledde matchen. När Timrå ledde så var det väldigt mycket "hata bönder" osv. Men när 1-1 kom och DIF vände så blev det helt annat tryck i ladan ;)

FBK! Kan väl säga att de är klara nu... underbart med en bortavintst

Frölunda... Oroväckande vad starka de är...

Linköping vinner över ett Södertälje som inte räcker till

Jag håller så klart på FBK men tycker lite synd om Foppa. Hade gärna sätt honom i slutspelet men nu verkar han inte hinna dit innan modo försvinner... Synd.

O domarna. Jag har bara sett FBK-MODO nu i söndags men hört de andra två matcherna på p4 o man blir trött juh. Sitter ju bara och väntar på nästa utvisning. Blir ju nästan inget spel med fullt manskap. Det är tråkigt.

O självklart missade man att köpa biljetter till FBK-MODO på lördag när de släpptes. Jag är så seeg. Typiskt ;)

Någon som vet när semi-biljetterna släpps? Då ska jag hänga på låset!

Filippo skrev:

Frölunda... Oroväckande vad starka de är...

Vet man vilka de möter i semi (om/) när de kommer dit?

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)