webForumDet fria alternativet

Super mass fuel

Träning & hälsa

10 svar · 458 visningar · startad av joel_joel88

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag är otroligt smal och vill gå upp i vikt. Jag anser att jag äter mycket mat men går inte upp direkt.

Därför har jag köpt viktökningsmedlet/muskelökningsmedlet Super mass fue från Twinlab.

Min fråga är nu .....Är det farligt att äta det om man inte tränar, d.vs styrketränar eller idrottar?

Jag vill gå upp i vikt. Ska börja styrketräna lite så jag får lite större muskler. Vill bara inte att det skadar min hälsa om jag inte tränar och äter det.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Är det farligt att äta det om man inte tränar

Inte farligare än att äta lite godis och dricka något glas mjölk. Super mass fuel = mat i pulverform.

bra, tur det, blev lite rädd efter att jag läst på http://www.halso.info/forum. En sa att det inte var bra. En annan sa som dig.

joel_joel88 skrev:

bra, tur det, blev lite rädd efter att jag läst på http://www.halso.info/forum. En sa att det inte var bra. En annan sa som dig.

Jag äger hälso.info. ;) Läs.

Medlem sedan dec. 2004225 inlägg

Tycker du ska lyssna på folket från halso.info, de vet oftast vad de snackar om.

King Grub skrev:

Det är bedrövligt att äta gainers om man inte tränar, även för hälsan. Att toppa insulinutsöndring med druvsockersnabba kolhydrater dagligen är INTE bra, om man inte gör det i samband med fysisk ansträngning.

Mitt tips: om du inte ska träna, ät mer mat istället, om du ska träna, börja med en halv sats gainer i två veckor och sedan övergå till fullt.

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

har inte kikat på innehållsförteckningen, men jag var/är själv väldigt smal, har som mest vägt 71 kg och med tanke på min längd är det väldigt lite.. du vill gå upp i vikt? jag ville/vill det med, jag satsade på proteinpulver som gav bra resultat, men tränar man inte lagrar kroppen viss del av det man inte förbränt, det är inte fullt lika illa med proteinpulver gentemot måltidsersättare eftersom protein kräver mer arbete av kroppen att omvandla, om jag förstått det rätt.
det verkar dock som om de flesta käkar mycket proteintillskott och går upp i kroppsvikt, både muskelmässigt och fettmässigt, men sedan deffar bort fettet, något som ska kräva riktigt bra diciplin...

OT: halso.info har en grymt bra forum, och framförallt är det en bra inspirationskälla!

En sa att det inte var bra. En annan sa som dig.

Du bör inte tolka "det är inte farligt" som "det är bra att äta det". Att äta en påse godis, en kanelbulle eller en portion gainer som mellanmål är inte direkt farligt men det är inte heller särskilt nyttigt. Gör som Patte, King Grub och Steady rekommenderade dig att göra: ät mer vanlig mat.

SKa äta mer mat med. Fast jag kör denna kur Super mass fuel när jag har köpt den :e

Samt så ska jag börja träna lite. Men det är ju tur att man inte blir sjuk av det vart fall om man inte tränar och äter det. Det var det som jag var rädd för.

Samt halso.info är ett bra forum, håller med!

joel_joel88 skrev:

Samt halso.info är ett bra forum, håller med!

Kolozzeum är också värt ett besök.

Har en fråga till matti. Kan jag göra så här....

Jag är extremt smal, så jag tänkte äta mycket mat och ta super mass fuel, ca 2 veckor och då träna lite hanltar hemma.
För jag ska börja på gym när jag får pengar till kort, om 2 veckor typ. Men då tänkte jag äta min gainer för att få i mig lite mera. Är det fel att göra så för kroppen?

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Ät din gainer efter dina styrkepass, och bara då!!!
I övrigt, är mer mat!!

Ät tillräckligt så går du upp i vikt!

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)